Brænder gløderør i oliefyr af

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Brænder gløderør i oliefyr af

Indlægaf Mammut » tors nov 07, 2019 18:53 pm

Er der nogle der kan svare mig på hvorfor mit oliefyr brænder gløderøret af? Kunne forestille mig det fordi det fortsætter med og få strøm selv om fyret et i gang? Eller nogle bedre bud, evt om det er styringen eller noget noget helt tredje.

Mvh steffen
Nuværende biler:

Volvo V70 D5 aut. Black edition chippet til 193 hk
VW Golf 3 TDI

Tidligere biler:

Volvo S60 D5
Volvo S40 T4
Toyota Corolla AE86 GT
Mammut
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 20
Tilmeldt: søn jan 13, 2013 11:56 am

Re: Brænder gløderør i oliefyr af

Indlægaf volvo_thor » fre nov 08, 2019 10:54 am

Hej :D

Jeg har bokset en del med mit oliefyr på min V50'er. Det skal indledningsvis siges at mit fyr er et Eberspacher D5W-S, så det kan tænkes at dit fyr arbejder en lille smule anderledes, selv om jeg dog tror at det fungere tæt på samme måde. Så here goes:
Når mit starter, har jeg siddet klar med testeren tilsluttet. Og her kan jeg se at glødestiften tænder i starten med ca 50% og når der er gået 20-30 sekunder, så slukker den, fordi flammen er godt i gang. Det er tydeligt på mit fyr, fordi jeg kan se at spændingen stiger, da glødestiften ikke længere trækker strøm - den største synder i den sammenhæng.

Har du også skiftet glødesi og set efter at brændkammeret ikke er "sovset" til? Sidst jeg skilte mit fyr ad, fik jeg nemlig lige pillet brændkammeret ud og renset alle de små kanaler ud, som sidder rundt omkring bla glødesi og stift. Det hjælper nemlig med til at flammen kan komme ud og rundt i kammeret på den tiltænkte måde, istedet for at blive blokeret af snask og fastbrændte rester.
Har du haft tester på, så du kan følge med i hvad der sker under opstart?
volvo_thor
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man dec 19, 2016 11:08 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 17 gæster