Instrumenter, centrallås fejler.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Instrumenter, centrallås fejler.

Indlægaf skjw » man sep 07, 2020 11:57 am

Volvo v70 fra 2006 fejler i instrumenter og centrallås. Instrumenter slår til og fra. Omdrejningstæller og speedometer hopper og følger ikke med. Temperaturmåler og div lamper slår til og fra. Srs airbag fejlmelding. Centrallås virker slet ikke. Kan kun låse førerdør med nøgle alle andre døre er spærret. Kan ikke låses op. Det virker som om der er noget der slår til og fra hele tiden. Vinduer virker men stopper og skal så aktiveres igen. Motor kører fint. Skal lige sige at instrumentet er helt dødt når man starter bilen men kommer efter lidt tid igang med div nævnte fejl. Der kommer også en sjælden gang imellem en bremsefejl meddelelse. Kan heller ikke slukke fejlmeddelelserne. Hvad kan dette skyldes? Og hvad gør jeg herfra??JHåber på en masse hjælp. Bor på Bornholm og har ikke de store muligheder herover. På forhånd tak.
skjw
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons sep 02, 2020 13:34 pm

Re: Instrumenter, centrallås fejler.

Indlægaf XC90AWD » man jan 18, 2021 21:35 pm

Jeg har også haft et virvar af fejl i min XC90'er, men bl.a rudehejs, interiørbelysning, centrallås m.m.
Det viste sig, at det var en ledning fra dørstolpen til døren der var knækket (i førersiden, da det er den dør der bruges mest).
Jeg fandt ud af, hvad det var for en ledning og fandt den samme inde bag dørstolpen og i døren og trak en ny kraftigere ledning uden om det eksisterende stik og det har virker perfekt i flere år nu - frygter den dag der er en ledning mere der knækker.
Det havde været smart, om der var et multistik inde i døren og et inde bag dørstolpen, så man let kunne skifte hele bundtet, da de blive hårde og skøre med tiden.
XC90AWD
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: man sep 28, 2015 21:26 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster