Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf Kingo » tors nov 16, 2023 13:31 pm

V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1759
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf Peter_V70 » fre nov 17, 2023 13:57 pm

Hehe ja, men når man nu ikke har den store ledvogter-eksamen og bare gerne vil høre musik ... som man streamer fra sin iPhone til bilens medfødte musikanlæg ... og der er bluetooth i bilen (som virker med telefonen!) så er det jo sært at man skal ud io at købe ekstra dimser ... men OK, so be it ... og så klikker man på det nævnte link, og vupti er der en masse dimser ... og man er lige så forvirret, bare opå et højere plan.

Hvordan finder jeg f.eks. ud af om min bil er en "CAR WITH SPA/CMA SENSUS" ... jeg ved ikke engang hvad det er :-)

Så det er lidt op ad bakke

(så kunne jeg selvfølgelig bare glemme det med at streame musik og bare synge selv, men så skulle jeg altid køre alene)
V70 III fra dec 2008 (de siger det er en 2009 model), 2,5T, automatgear
Peter_V70
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: man apr 28, 2014 17:15 pm

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf jimDK » fre nov 17, 2023 15:38 pm

:-D

Din V70 er på P3 platformen.

(de nye modeller er SPA platform)
XC60 2014 D5 AWD Summum(5 pers.) + XC90 2007 D5 AWD Summum (7 pers.) DiCE og PPCII. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf Peter_V70 » fre nov 17, 2023 15:41 pm

Tak. Så vidt så godt. Nu kender jeg min platform :-)
V70 III fra dec 2008 (de siger det er en 2009 model), 2,5T, automatgear
Peter_V70
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: man apr 28, 2014 17:15 pm

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf Peter_V70 » fre nov 17, 2023 15:49 pm

Kingo skrev:Tror du skal have en dims som feks denne https://www.amazon.de/-/en/BlueMusic-Bl ... Ud8Y1IcHhM



Hej Kinko

Tak for tippet. Men jeg har jo bluetooth i bilen og kan tage telefonen med et klik på rattet og alt det er ... det virker fint, så jeg har jo ikke brug for endnu en bluetooth fætter med mikrofon og alt det der, for det findes jo i forvejen. Jeg vil bare gerne kunne srteame musik og podcasts fra telefonen til det indbyggede musikanlæg.
V70 III fra dec 2008 (de siger det er en 2009 model), 2,5T, automatgear
Peter_V70
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: man apr 28, 2014 17:15 pm

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf Peter_V70 » fre nov 17, 2023 16:01 pm



Også en mulighed, den skriver jeg lige og hører nærmere om. Den skulle jo nødigt over-rule det bluetooth jeg allerede har og som fungerer upåklageligt.
V70 III fra dec 2008 (de siger det er en 2009 model), 2,5T, automatgear
Peter_V70
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: man apr 28, 2014 17:15 pm

Re: Mulighed for spejling af IPhone til RTI skærm?

Indlægaf Peter_V70 » lør nov 25, 2023 10:40 am

Peter_V70 skrev:


Også en mulighed, den skriver jeg lige og hører nærmere om. Den skulle jo nødigt over-rule det bluetooth jeg allerede har og som fungerer upåklageligt.


Nå, nu har jeg kommunikeret frem og tilbage med Vparts om den her dims ... og for dem, der måtte være interesserede:

Det er en bluetooth dims - man kan vel kalde det en modtager? - som man kan forbinde sin telefon til og streame musik og podcasts til. Dimsen monteres under midterkonsol-boksen og forbindes til den ledning, som ellers er forbundet til AUX-stikket i konsolboksen.

Idéen er, at når man så sætter radioen på AUX, så får man det signal, som telefonen streamer til den nye bluetooth-dims i stedet for signalet fra AUX-stikket i konsolboksen.

Så langt så godt, men det rejser jo næsten flere spørgsmål, end det besvarer. Og der er både fordele og ulemper.

En af fordelene er selvfølgelig, at man kan oplade sin iPhone, mens man lytter, fordi man ikke bruger telefonens lightning stik til at sende lyden ud i anlægget.

Men hvad nu hvis telefonen ringer? Når den er forbundet til den nye bluetooth dims, kan den vel ikke samtidig være forbundet til bilens indbyggede hands-free bluetooth?

Det spurgte jeg om, at svaret fra Vparts er følgende: "If you have a hands-free system in the car today, it should work to listen to music and then make calls with the hands-free system that is already installed in the car."

Nu er jeg godt nok ikke ingeniør eller særlig kyndig med det her, men .... jeg troede ikke en telefon kunne have to samtidige bluetooth-forbindelser? Enten er den vel forbundet til bilens indbygegde bluetooth eller også er den forbundet til dimsen? Er der nogen derude, der ved noget om den slags?

Nå, men dimsen koster kun 336 kr så jeg har vovet forsøget. Så må vi se om det overhovedet kommer til at spille ... ellers piller jeg dimsen af gen og går tilbage til AUX-kabel. Det er for bøvlet at skulle køre ind til højre og stoppe og skifte bluetooth forbindelsen, hvis telefonen ringer :-)

Fortsættelse følger ....

:-) Peter
V70 III fra dec 2008 (de siger det er en 2009 model), 2,5T, automatgear
Peter_V70
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: man apr 28, 2014 17:15 pm

Foregående

Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster

cron