af hans jørgen skov » tirs jun 27, 2023 9:25 am
Hej
Jeg kender ikke så meget til dieselmodellerne, men jeg skiftede selv på min gamle V70 2,5 bensin. du skal ha anlægget tømt før du skiller det ad, og ellers er det jo sådan set bare at skille det ad og sætte en ny kompressor på, men der er ikke meget plads og du skal jo ha et rimeligt udvalg af værktøj, være lidt teknisk anlagt med gør det selv, og nok ikke lige stå ved fortovskanten med det, bagefter skal anlægget jo genfyldes jeg tror jeg gav omkring 850 hos quickpot for tømning og genfyldning.
Kompressoren købte jeg hos autodoc.com, download appen og hold lidt øje med når de har tilbudsrunder, jeg gav omkring 3500 for den dengang, måske du også skal ha tørrefiltret med, det kan være lidt besværligt hvis du skal skille rørsamlingerne ved tørrefiltret, der er måske samlet sådan en låsering man skal bruge en speciel dims man skubber ind i røret for at låse op, mit tørrefilter var ret nyt så jeg skiftede bare kompressor, det var almindelige skruer det hele.
Man kan jo også købe en brugt kompressor men jeg vil mene det er bedre at købe en ny når man tænker på besværet med at skifte den.
Er du i øvrigt sikker på den er helt stået af, det kan jo være ac koblingen der er slidt ,så kobler den ikke til og remskiven løber bare frit, den virker jo så heller ikke hvis den har tabt freon, der er et hack med koblingen hvis det er den det er der en del indlæg om, man kan sætte strips i den fjederplade der er på enden af remskiven så mellemrummet bliver mindre og den kan koble til igen.
Hvis det er et ordentligt værksted du har haft til at se på det burde de jo vide hvad de taler om, men de vil jo nok hellere sælge dig en ny kompressor end justere den gamle.
tidligere
142 73, 242 76, 245 86, 1991 Volvo 240 2.3 stc
1997 Volvo V70 AWD man gear 420000 km 240 HK
nuværende
2007 V70 2,5T aut 325000 km 209 HK
Renault Twingo 2015 (til konen)
nu med vida