Strøm til Højre dør

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Strøm til Højre dør

Indlægaf Schafer » tors aug 03, 2023 15:05 pm

Hej Volvosnak.

Jeg har en udfordring , Volvo v70 2003 Aut , når motoren kører , virker strøm til højre for dør ikke , vindue, spejl, spejlvarme ,lås alt er dødt.
Nøgle i tændingslås , drejer den til tænding , starter IKKE motor , alt virker i højre dør , starter motor , strøm til døren forsvinder i løbet af 5-10 sek.
Tilslutter Vida , kobler på PDM , med motor kørende , så kan jeg kontrollere alt i højre dør , Så PDM er ikke defekt , "tror jeg"
Sidder der et skjult relæ , som styrer strømmen.

Håber på at løse dette problem.
Sidst rettet af Schafer tirs aug 08, 2023 9:34 am, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Schäfer

Tidligere P440 , amazon ,142, 244, 245, s40 , 850 t5 , v70 og nu S60 , VIDA DICE.
Schafer
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors jul 11, 2019 9:14 am
Geografisk sted: Stenløse

Re: Strøm til venstre dør

Indlægaf jimDK » lør aug 05, 2023 9:40 am

Det lyder spøjst...

jeg har haft kabelbrud på den kraftige røde forsynings-ledning i fordøren, der hvor den kommer ud af karosseriet og ind i døren.

Det gav sporadiske udfald på alle funktioner i døren.
Funktionerne kunne godt komme og gå imens jeg sad og testede, men det havde ingen sammenhæng med de ting jeg testede.


Ved kabelbrud/dårlig forsyning, vil spændingen måske falde ned til under der hvor PDM lukker, feks når du starter bilen dykker spændingen


På trods af den lidt sjove opførsel, ville jeg starte med at checke kablerne til døren
XC60 2014 D5 AWD Summum(5 pers.) + XC90 2007 D5 AWD Summum (7 pers.) DiCE og PPCII. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: Strøm til Højre dør

Indlægaf Schafer » tirs sep 12, 2023 9:21 am

Alle kabler er checket i begge sider , der er umiddelbart ingen brud på dem.
Når jeg tester PDM med Vida , virker alle funktioner som de skal , DDM kontakt til PDM virker ikke når motor er startet , så måske er det DDM der "kortslutter" PDM , Nå men jeg leder videre :-(
Med venlig hilsen
Schäfer

Tidligere P440 , amazon ,142, 244, 245, s40 , 850 t5 , v70 og nu S60 , VIDA DICE.
Schafer
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 6
Tilmeldt: tors jul 11, 2019 9:14 am
Geografisk sted: Stenløse


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 7 gæster