problem med benzinmåler

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

problem med benzinmåler

Indlægaf jesperhj84 » ons apr 16, 2008 12:22 pm

hej

har en volvo 760 fra 88 hvor det kun er meget sjældent at den virker,og kun kort tid.
vil gerne måle ohm på giveren I tanken for at se om det er der..men er I tvivl hva for ledn. der skal måles imelllem..
som jeg har fået det til, er det den grå,efter hvad jeg har læst I andre indlæg her på siden..så dvs at jeg skulle kunne måle ohm mellem den grå og stel..??er det rigtigt nok?
jesperhj84
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Volvo 960 » ons apr 16, 2008 13:24 pm

Det er et meget typisk 740 problem, på de årgange, personligt har jeg kun oplevet en 740 fra 1991 som ikke havde problemet (og jeg har prøvet 7 styk) Det er for det meste løse forbindelser eller selve instrumentet, Jeg fik oplyst at VDO i Søborg kunne repare det.
Brugeravatar
Volvo 960
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Sydsjælland

Indlægaf jesperhj84 » ons apr 16, 2008 14:51 pm

ok, tak for svaret.
men ville hovedsageligt til at starte med, bare vide om det er den grå og stel der skal måles på, hvis jeg skal måle om der er forbindelse til min giver i tanken..?
og hvis nu det virker, så kan jeg jo måle om der er nogen spænding til den, eller om ledningerne er døde, for så først der, vil jeg begynde at skille tingene ad, ellers synes jeg det er lidt spild, når man nu kan måle sig frem til om det er i tankområdet, eller om jeg skal lede længere fremme i bilen.

får giveren i tanken 12 volt?dvs så jeg ville kunne måle mellem den grå og stel, og se om det er en spænding, når der er tænding på bilen?

alt i alt, mangler jeg bare at vide om det er den grå ledning(går den til benzingiveren?) og stel som skal måles på?

vh jesper
jesperhj84
Superbruger
Superbruger

Tilbage til El-system og Instrumenter