Montering af 960 mortor i en 260er

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Montering af 960 mortor i en 260er

Indlægaf Ejstrupmark » lør nov 01, 2008 9:49 am

Hej
Jeg mangler en lednings dieregram over en 960er.
Så jeg kan monter alle ledninger rigtig.
Mvh
Kim Andersen
Ejstrupmark
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: lør feb 10, 2007 17:36 pm
Geografisk sted: 7900 Mors

Indlægaf S.Bunzel » lør nov 01, 2008 12:11 pm

Har fra 1994 og frem. Hvis du kan bruge det til noget :?:
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 597
Tilmeldt: fre nov 09, 2007 20:03 pm
Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf Ejstrupmark » lør nov 01, 2008 13:47 pm

S.Bunzel skrev:Har fra 1994 og frem. Hvis du kan bruge det til noget :?:

Det kan jeg godt :)
Kim Andersen
Ejstrupmark
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: lør feb 10, 2007 17:36 pm
Geografisk sted: 7900 Mors

Indlægaf Volvo4life » lør nov 01, 2008 16:30 pm

Hvilken motorstyring vil du anvende? Original 1.8 eller 4.4?

1.8eren er tvangskoblet til automatgear mens 4.4 også findes med manuelt.

Hvilken motor vil du lægge i?
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Ejstrupmark » lør nov 01, 2008 17:37 pm

Volvo4life skrev:Hvilken motorstyring vil du anvende? Original 1.8 eller 4.4?

1.8eren er tvangskoblet til automatgear mens 4.4 også findes med manuelt.

Hvilken motor vil du lægge i?


Jeg vil lægge en 3,0 fra en 960er i den
Kim Andersen
Ejstrupmark
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 80
Tilmeldt: lør feb 10, 2007 17:36 pm
Geografisk sted: 7900 Mors

Indlægaf Volvo4life » søn nov 02, 2008 0:39 am

Ejstrupmark skrev:Jeg vil lægge en 3,0 fra en 960er i den

Hvilken version? Og hviken gearkasse?

3.0eren er tvangskoblet med AW30-43 eller AW30-40 hvis det er den "store" udgave. De findes i både 1.8 og 4.4 version og du kan ikke umiddelbart koblet gearkassen af ECUen.

Alternativt er der den 3.0eren med 180hk som kunne fåes med manuelt gear, og kører ver. 4.4

Har jo selv en 3.0er stående i garagen og har da roddet en del med ledninger på ver. 1.8eren, så hvis du skulle bruge noget hjælp.

Husk iøvrigt at kigge motoren efter for støbefejl i blokken. Almindeligt forekommende på de første 3.0er, og i DK skiftede volvo ikke blokkene men lavede en reperation med en dorn og en stor hammer....
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Morten VJ » søn nov 02, 2008 8:44 am

Her er noget.
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/900-series/
Men det er fra en amerikaner model.
Og det er en Motronic ver 4.4 der er vist som jeg læser det.

Det største problem er at få lavet det riktige hastigheds signal.
Da det kommer fra ABS styringen, og ikke en giver i bagtøjet som på 700-200 serien.

MVH

Morten
Brugeravatar
Morten VJ
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 514
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 11:17 am


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster