HU-650 har den MP3

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

HU-650 har den MP3

Indlægaf Leth » tirs jan 27, 2009 19:40 pm

Overvejer kraftigt at købe en bil med HU-650 anlæg men jeg har endnu ikke fået noget info på den. Har den eller kan den på nogen måde mulighed for at spille MP3?

Mvh Jakob
Brugeravatar
Leth
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 18:50 pm
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Indlægaf Digi » ons jan 28, 2009 9:34 am

Min fra 2007 har ikke mp3 i cd spilleren (er vist kun de helt nye V70)
men jeg fik monteret et aux stik (er der forberedt til i boxen mellem sæderne) så der tilslutter jeg min ipod
______________________
V70 2,4 170HK AUT (2007)
Digi
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 172
Tilmeldt: tirs nov 25, 2008 14:41 pm

Indlægaf Ulrik Friis » ons jan 28, 2009 22:03 pm

Hvis din MP3 afspiller er en iPod findes der en super løsning.

Du kan købe en adapter, som kan monteres på bilens Melbus kabelnet. Den hedder iMIV og kan købes her: http://www.volvotech.nl/ med tilhørende kabler med de rigtige stik. Hjemmesiden har en guide, som leder dig frem til det rette køb. Men hvis du er i tvivl, så send en e-mail. Der er en hel kanon support.

IMIVs kanadiske hjemmeside (også med guided indkøb): http://www.imiv.ca/cms/

Sammenlign de to.

Den kan også købes i DK: http://www.ipodyourcar.dk/icelink/icelink_valg.asp?bvalg=Volvo#. Her anbefaler man et firma, der kan montere adapteren.

Det er kun iPod der understøttes. Men man kan vistnok også forbinde en almindelig MP3 afspiller, da iMIVen har en extra indgang.

Jeg kører selv med en iMIV til min iPod Nano G3, og det virker helt fantastisk. Lydkvaliteten er næsten på højde med CD afspillerens, som jeg ikke bruger længere.

Det tog mig en time at montere adapteren. Forudsætnigen for den korte monteringstid er, at der er RTI i bilen, eller at bilen er forberedt til RTI (så der allerede er trukket et Melbuskabel om til bagenden). Det mest besværlige var at føre kablet til iPoden ind under tæppet fra bagagerummet og hen til midterkonsollen, hvor jeg gemmer min iPod. Al betjening af iPoden foregår på bilradioen! Spillelister, valg af sang mv. Og man kan få den til at vise MP3 tags (album, kunstner, sang). Se dette klip på Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=-KzX2aBWKyc
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Leth » tors jan 29, 2009 1:26 am

Tak for info, havde håbet på en bedre løsning :?
Mvh Jakob
Billede

Bilparken nuværende: Opel Rekord B 1700 1966, Opel Ascona B 1,6S 1978, Opel Ascona B 1,6N 1976, Toyota Corolla 1,6 DX 1987, Audi 100 CD 5E Aut 1979, Volvo V70 D5 2007, Vaz 2103 1500S 1975 og senest SAAB 9-5 2,0T 1998
Brugeravatar
Leth
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 18:50 pm
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Indlægaf Ulrik Friis » tors jan 29, 2009 21:11 pm

Leth skrev:Tak for info, havde håbet på en bedre løsning :?


En bedre løsning? iMIVen er suveræn. Og du kan dirigere det hele på radioen. Hvis du går op i god musikgengivelse, så gå efter en model med Volvos Premium Sound. Så er der den rigtige HU, 10 højttalere og saft og kraft fra en 300 wats forstærker. Og måske er der også subwoofer i.

Der er selvfølgelig bøvlet ved at skulle montere iMIVen selv, men hvis din bil er med RTI tager det max. en time.

Har du iøvrigt overvejet at hente en bil i Tyskland? Registreringsafgiften i Sverige er vistnok kun på 2.000 SEK.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Leth » tors jan 29, 2009 23:03 pm

Ulrik Friis skrev:Har du iøvrigt overvejet at hente en bil i Tyskland? Registreringsafgiften i Sverige er vistnok kun på 2.000 SEK.


Ja det passer! Men det er nu ikke så ligetil aligevel. Importerede denne i sommer:

Billede

På importbiler skal der gennemføres en såkaldt ursprungskontrol som i korte træk går ud på at finde ud af om bilen er stjålet. Det tager 4 uger. Desuden er der mange forhandlere der slet ikke vil købe importbiler når den tid kommer. Desuden er V70 sveriges mest solgte bil så mon ikke vi finder et fint eksemplar :D

På lørdag kører vi ud og kigger på denne:
Billede
Mvh Jakob
Billede

Bilparken nuværende: Opel Rekord B 1700 1966, Opel Ascona B 1,6S 1978, Opel Ascona B 1,6N 1976, Toyota Corolla 1,6 DX 1987, Audi 100 CD 5E Aut 1979, Volvo V70 D5 2007, Vaz 2103 1500S 1975 og senest SAAB 9-5 2,0T 1998
Brugeravatar
Leth
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 18:50 pm
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige

Indlægaf Ulrik Friis » fre jan 30, 2009 21:38 pm

Hvis man importerer en tysk bil skal man være i besiddelse af registreringsattesten. Har man den er man også ejer af bilen, der hører til. Den er bevis nok - forudsat selvfølgelig den er ægte.

Men det er kun noget jeg har læst mig til, jeg har jo ikke prøvet det.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Klågem » fre jan 30, 2009 22:03 pm

Ulrik Friis skrev:Hvis man importerer en tysk bil skal man være i besiddelse af registreringsattesten. Har man den er man også ejer af bilen, der hører til. Den er bevis nok - forudsat selvfølgelig den er ægte.

Men det er kun noget jeg har læst mig til, jeg har jo ikke prøvet det.

Man skal dog huske at hjørnet ikke må være klippet af reg.attesten. For det er næsten det samme som at tyskerne har fået udbetalt skrotpræmien. (de har fået moms tilbage på bilen og den er kun til res.dele eller salg uden for EU.
Hvis man er i tvivl kan man ringe til et motorkontor i Flensborg (de taler dansk dernede) og så undersøger de om bilen er legal.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Leth » fre jan 30, 2009 22:48 pm

Ulrik Friis skrev:Hvis man importerer en tysk bil skal man være i besiddelse af registreringsattesten. Har man den er man også ejer af bilen, der hører til. Den er bevis nok - forudsat selvfølgelig den er ægte.

Men det er kun noget jeg har læst mig til, jeg har jo ikke prøvet det.


Sådan VAR reglerne, men ikke mere.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag ... EU-lander/
Mvh Jakob
Billede

Bilparken nuværende: Opel Rekord B 1700 1966, Opel Ascona B 1,6S 1978, Opel Ascona B 1,6N 1976, Toyota Corolla 1,6 DX 1987, Audi 100 CD 5E Aut 1979, Volvo V70 D5 2007, Vaz 2103 1500S 1975 og senest SAAB 9-5 2,0T 1998
Brugeravatar
Leth
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 83
Tilmeldt: fre apr 06, 2007 18:50 pm
Geografisk sted: Bunkeflostrand, Sverige


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 27 gæster