Volvo 940 centrallås problem

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo 940 centrallås problem

Indlægaf Jes » man feb 16, 2009 20:43 pm

Bilen er en Volvo 940 årgang 1997 med original Volvo fjernbetjent centrallås. Kun centrallås, ingen alarm indbygget i systemet.
Centrallåsen reagerer ikke på fjernbetjeningen. Der er kun tale om den ene fjernbetjening til bilen, som er holdt op med at virke. Batterier er o.k.
Spørgsmålet er om fjernbetjeningen kan kodes til bilen på samme måde som 850 serien ?
Da bilen er uden alarm, er der ingen diode som lyser (som på 850).
Eksperthjælp velkommen.

mvh
Jes
Jes
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Suldrup, Himmerland

Re: Volvo 940 centrallås problem

Indlægaf Jeppe » tirs feb 17, 2009 0:42 am

Jes skrev:Bilen er en Volvo 940 årgang 1997 med original Volvo fjernbetjent centrallås. Kun centrallås, ingen alarm indbygget i systemet.
Centrallåsen reagerer ikke på fjernbetjeningen. Der er kun tale om den ene fjernbetjening til bilen, som er holdt op med at virke. Batterier er o.k.
Spørgsmålet er om fjernbetjeningen kan kodes til bilen på samme måde som 850 serien ?
Eksperthjælp velkommen.

mvh
Jes

Hej Jes

Vi havde en gang sådan en... dvs. det var godt nok en 98'er. Mener det er noget med at sætte tændning på 5 gange og så trykke på fjernbetjeninger. Hvis jeg er heldig har jeg skrevet det op et eller andet sted... skal se om jeg kan finde det.

Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf pladekusken » tirs feb 17, 2009 11:59 am

Mine forældre har en 940, og de har været ude for noget lignende.

Jeg mindes, at det står i instruktionsbogen i forbindelse med at der skal skiftes batteri i senderen.
pladekusken
Bruger
Bruger

Indlægaf Volvo4life » tirs feb 17, 2009 22:23 pm

Jeppe skrev:
Jes skrev:Bilen er en Volvo 940 årgang 1997 med original Volvo fjernbetjent centrallås. Kun centrallås, ingen alarm indbygget i systemet.
Eksperthjælp velkommen.

mvh
Jes

Hej Jes

Vi havde en gang sådan en... dvs. det var godt nok en 98'er. Mener det er noget med at sætte tændning på 5 gange og så trykke på fjernbetjeninger. Hvis jeg er heldig har jeg skrevet det op et eller andet sted... skal se om jeg kan finde det.

Mvh

Jeppe

Jeps det er metoden. Havde problemet med at senderen "glemte" koden på trods af nye batterier og gentagne indkodninger. En ny sender var løsningen.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf viper » ons feb 18, 2009 11:30 am

Jeppe skrev:
Hej Jes

Mvh

Jeppe

Jeps, tændningen skal slås til og fra 5gange indenfor 10sekunder, 5.gang holder du tændningen på, og trykker på knappen på fjernbetjeningen. Hvis der er flere fjernbetjeninger, skal de kodes på samme tid.
I øvrigt kan du hører hvis batterierne skal udskiftes, da fjernbetjeningen vil bippe tre gange. Er batterierne ok, bipper den kun én gang..
viper
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Skanderborg

Indlægaf Jes » ons mar 04, 2009 21:32 pm

Tænding på 5 gange, tryk på fj.betj. og den er kodet. Det virker, ganske som beskrevet.
Efter tråden var oprettet tog jeg mig også den frihed at læse i bilens instruktionsbog.... og sørme... i afsnit 2.6 er proceduren beskrevet... fantastisk :oops:
Mange tak for hjælpen til de venlige sjæle her på Volvosnak :D

mvh
Jes
Jes
Superbruger
Superbruger

Indlægaf Jes » ons mar 04, 2009 21:32 pm

Tænding på 5 gange, tryk på fj.betj. og den er kodet. Det virker, ganske som beskrevet.
Efter tråden var oprettet tog jeg mig også den frihed at læse i bilens instruktionsbog.... og sørme... i afsnit 2.6 er proceduren beskrevet... fantastisk :oops:
Mange tak for hjælpen til de venlige sjæle her på Volvosnak :D

mvh
Jes
Jes
Superbruger
Superbruger

Tilbage til El-system og Instrumenter