Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian
palle262 skrev:Hej.. jeg har en B280E uden Lambda og katalysator.. motoren ligger i en 262, men er fra en 760´er ´88 som sandsynligvis er importeret fra schweiz... Volvo i danmark påstår at den slet ikke findes..?? jeg har snart værte alle steder for at finde et diagram til tænding og motorstyringen... HVEM FANDEN HAR SÅDAN ET...??? HJÆÆÆÆLP.
Venligst, Palle Kristensen...
palle262 skrev:Hej.. jeg har en B280E uden Lambda og katalysator.. motoren ligger i en 262, men er fra en 760´er ´88 som sandsynligvis er importeret fra schweiz... Volvo i danmark påstår at den slet ikke findes..?? jeg har snart værte alle steder for at finde et diagram til tænding og motorstyringen... HVEM FANDEN HAR SÅDAN ET...??? HJÆÆÆÆLP.
Venligst, Palle Kristensen...
Volvo4life skrev:Havde lige overset årgang på 760eren. Hvis det er årgang 88 er det med meget stor sandsynlighed en B280F motor, dvs med kat.
Klågem skrev:Volvo4life skrev:Havde lige overset årgang på 760eren. Hvis det er årgang 88 er det med meget stor sandsynlighed en B280F motor, dvs med kat.
760 findes med både B280E og F i 1988
Det viste diagram er B280E
Volvo4life skrev:Jeg skrev også at det med stor sandsynlighed kunne være en B280F. På visse markeder, herunder i DK kunne man tidligt i modelåret ganske rigtigt få en 88 med B280E motor.
Schweiz (hvor 760eren skulle komme fra), USA og Japan havde imidlertid krav om katalysator før alle andre. Såvidt jeg husker havde nye biler solgt i Schweiz allerede katalysator fra begyndelsen af 80erne og ikke som i DK hvor det først blev krav i 92/93.
Så hvis 760eren er en 88er og kommer fra Schweiz vil jeg mene at det bør være en B280F motor.
Klågem skrev:Volvo4life skrev:Jeg skrev også at det med stor sandsynlighed kunne være en B280F. På visse markeder, herunder i DK kunne man tidligt i modelåret ganske rigtigt få en 88 med B280E motor.
Schweiz (hvor 760eren skulle komme fra), USA og Japan havde imidlertid krav om katalysator før alle andre. Såvidt jeg husker havde nye biler solgt i Schweiz allerede katalysator fra begyndelsen af 80erne og ikke som i DK hvor det først blev krav i 92/93.
Så hvis 760eren er en 88er og kommer fra Schweiz vil jeg mene at det bør være en B280F motor.
Ok. Så er vi enige
Tilfældet med hans motor kan jo være at de bare har smidt lambdasonden langt væk ved monteringen af maskinen.
palle262 skrev:Hej igen... Man bliver jo lidt forvirret nogle gange.. Har talt med Bosch-service.. og ud fra nummeret på boksen var han helt sikker på at det var fra Schweiz..?? Både han og "tolerance.dk" har skam et diagram, men vil bare ikke udlevere det til private, og desuden skulle man abbonere på deres services for at komme i betragtning..ØV
Iøvrigt.. hvad er tændingssluttrin..?? og kan se på det diagram der er her at det er MED lambda.. så er det jo en F-motor, ikk´
Tilbage til El-system og Instrumenter
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster