Jeg har et spørgsmål, som kræver virkelig ekspert viden for at blive besvaret - vil jeg tro. Mén måske én eller anden her i dette forum, har et svar på nedenstående problem?
Problemet ligger i, at de spjældmotorer som styrer luftspjæld til kabineluften ikke kører, efter de har været taget af og sat på igen. Derved kan jeg ikke regulere luften til forrude, ud i kabinen og ned til fødderne. Bilen (850'er T5 fra 1995) er med automatisk klimaanlæg. Når man måler på el-stikket som forsyner spjældmotorerne, kan man måle ca. 0,5 - 1,5 volt. Jeg har forsøgt at sætte andre spjældmotorer på, mén de kører kun nogle få omgange, hvorefter de stopper og de bevæger sig ikke yderligere - heller ikke selv om, at når man drejer på reguleringsknappen på kabineluften.
Jeg har fået at vide, at man skal "reset" disse spjældmotorer før de kan fungere igen, og at det efter al sandsynlighed ikke er selve styreboksen til klimaanlægget, den er galt med. Er der nogen som véd, om der er noget om snakken med at reset, og hvordan hvad man i så fald gør dette?
Jeg véd ikke om ovenstående overhoved giver nogen mening for nogen? Jeg har tage et par billeder af en af de spjældmotorne som jeg kan maile, hvis der er én som har lyst til at se, hvilke spjældmotorer jeg snakker om.
Dén person som kan hjælpe med ovenstående, vil jeg være dig evigt taknemlig
Med venlig hilsen og GOD PÅSKE
Bo Nielsen
Hasselager, Århus
mail: boni@pc.dk