Blinklys strejker 740

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Blinklys strejker 740

Indlægaf dondodi » man nov 02, 2009 22:33 pm

Hej
Mit blinklys, katastrofeblink og selealarm dur ikke. Det er en periodisk fejl, med meget lange perioder (3-4 uger)
Jeg er ren novice på det elektriske område, og mit eneste bud er at det måske er blinkrelæet...
Hvordan tjekker jeg det?

Mvh Martin
dondodi
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Re: Blinklys strejker 740

Indlægaf Hr. SmåSur » man nov 02, 2009 22:45 pm

Hej Martin,

Åh ja.. El-problemer kan være djævelske at hitte rede i!... Men - jeg ville nok starte med, at gå mine blinklygter (for, bag, skærm) igennem for, at der ikke er overgang, (læs: dårlig stelforbindelse !!!) nogen steder. Afrens og vær nøje med alt!!!

Hvis du mener at alt er mums som det skal være - så kan der være fejl på relæ'et - det sidder (vistnok?) bagved askebæret - vrik lidt med tingene, måske har du bare lidt "gamle og trætte" forbindelser - se om det betyder noget..

Mest sandsynligt er dog, dårlig stelforbindelse et sted i "kredsløbet". Du må ud og i gang med, at "lære" lidt om din bil... Tag for-blinkerne først: Gennemgå ledningerne - er de "sunde og raske"? - er der GOD stelforbindelse? etc. etc.

Tilføjet:
Jeg glemte at bemærke, (hvis ikke du ved det) at selealarmen benytter sig af blink-relæ'et. Derfor skal du også tjekke, at sele-alarm-føleren (i sele-modtager-delen midt imellem forstolene) ikke har "skader"/slitage eller andet der kan afgive fejl-melding til blinkrelæ'et.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ulrik Friis » man nov 02, 2009 22:58 pm

...og kommer du forbi en Harald Nyborg kan du der købe en stor spraydåse med kontaktrens for 40 kr., som du bør have ved din side, når du begynder at gå alle forbindelserne igennem. Giv alle samlinger et lille skvæt af kontaktrensen.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf dondodi » tirs nov 03, 2009 20:42 pm

Tak for svarene - jeg vil tage en dåse kontaktspray med på date en af dagene, hvor det ikke pisser ned konstant (hvad blev der dog af sommeren...)

Mvh Martin
dondodi
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Nordjylland

Tilbage til El-system og Instrumenter