Hej.
Jeg har kun haft min V70 i tre uger, men har allerede oplevet nogle mærkelige el-relaterede ting. Først en emissionlampe der lyste - værkstedet reparerede ikke noget, men trykkede vidst på en computer, så lampen gik ud. Alt i alt 15 minutters arbejde til en pris af kr 1000,-
Lige noget man skal vænne sig til, når man kommer fra en 740GL, hvor man altid kunne høre det, når der var noget galt.
Nå, nu til det aktuelle problem. Jeg var lige henne i den lokale Brugs, og da jeg kom ud ville bilen ikke starte. I displayet stod der "Prøve igen. Startspærret". Når jeg drejede på nøglen gik den bare ud, uden at prøve på at starte. Jeg gik ud af bilen og låste op og i et par gange, men det hjalp ikke.
"Jeg mangler benzin"-lampen lyste, så gik jeg hjem efter en reserve dunk, lidt værktøj (for at kunne koble batteriet fra, da jeg tænkte det måske kunne nulstille en computer) og min kones nøgle, hvis der mærkeligt nok skulle være noget galt med min nøgle.
Da jeg kom tilbage 20 minutter senere gjorde jeg ikke andet end sætte mig ind og prøve min min kones nøgle. Den skrev intet og startede med det samme. Så prøvede jeg med min egen nøgle, og den startede igen. "Jeg mangler benzin"-lampen var holdt op med at lyse, men jeg kørte alligevel ned og fyldte tanken helt op. Da jeg havde gjort det, skrev den i displayet at der var 800km til tom tank, men benzinmåleren havde til gengæld viseren i den tomme side. Så kørte jeg en lille tur, og langsomt steg viseren til midterposition.
Jeg ved ikke om det kunne relateres til det kolde vejr, for der var godt nok minus 5 grader uden for, men bilen var varm, da min kone forinden havde kørt en tur på ca. en halv time.
Er der nogen der har oplevet noget lignende, og måske endda ved hvad der er galt?? Jeg var heldig at jeg var tæt på mit hjem, men jeg kan da sagtens forestille mig andre situationer, hvor mine små børn er med, hvor man kunne rigtig træt af sådan en besked i displayet.
(Jeg har købt bilen privat, så jeg har ikke nogen garanti på den. Bilen skal på værksted på mandag og have monteret børnesæder i bagagerummet, så hvis der er nogen der har et godt råd inden, bliver jeg glad.)