Nyt batteri ....

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Nyt batteri ....

Indlægaf CarJac » man apr 19, 2010 0:40 am

Kære venner,

Den orig. monterede akku fra Volvo's side er nu 'klappet sammen' i cellerne og skal skiftes. Den har dælme osse gjort det godt i snart 20 år !! :D
Har monteret en del ekstra strømforbrugeende dimser i bilen, mest head unit, forstærkere mv. Desuden er bilen jo født med varme i sæderne, fyr, og øvrige el-forbrugere. Datteren skal jo også se DVD og på et tidspunkt kommer (hendes) ønske om en Xbox jo nok frem ..... og så kan jeg jo samtidig få en browser med på farten, 8)

Har derfor kigget på passende start batterier der er 12V ~70A, og fundet bl.a. Optima Yellow top, Bosch S6, Exide Gel eller Premium eller et Varta Ultra Dynamic. Hvor i h..vede køber man eet af disse i DK. Kan ikke finde priser på nettet.

Har i nogle idéer eller kontakter for private ??
Eller er der nogle der har erfaringer med eet af de ovenstående eller andre
Med venlig hilsen
CarJac
S80 2,4 aut '02
tidligere:
2 stk Volvo 850 GLT 2,5 20v -'91 & '92
Man køber jo i par, og det er glimrende med fri adgang til dele .....
CarJac
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Als; Sønderjylland

Re: Nyt batteri ....

Indlægaf Sander » man apr 19, 2010 10:45 am

Hej
Jeg kan læse at du vil gerne have en kvalitet og du har fundet ud af at det ikke fåes på ethvert gadehjørne.
Jeg synes da du skal få et tilbud fra den lokale Volvo forhandler og høre hvad han kan tilbyde. Da han vel forhandler 2-3 bilmærker, har han som regel også Exide eller Varta udover Volvobatterier for af dække de forskellige behov. Tag bilen med, så kan du sammen med ekspedienten kan se hvad der er plads til. Det behøver ikke at være et mærkeværksted andre værksteder kan også svare dig på hvad de kan skaffe. Måske har du en afdeling af Mekonomen i nærheden, det var også en mulighed at køre der til. FTZ har også Exide i deres sortiment men handler ikke med private.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Ulrik Friis » ons apr 21, 2010 18:25 pm

Ring til nærmeste Bosch værksted og hør hvad de forhandler. Dem jeg har snakket med har alle Varta. Og Vartas Ultra skulle være det bedste. Og disse batterier sælges til nogenlunde de samme priser overalt, du kan måske spare en hund ved at shoppe rundt.

Nu bor du jo tæt på det tyske marked, så hvad med at fnde ud af hvilket batteri du vil have og så tjek hvad du skal af med dernede, næste du skal hente salat, tomater, kartofler o.lign. i Flensburg?

Størrelsen på batteriet har ikke noget at gøre med alt det strømforbrug du har kørende mens du kører. Det er din generator du evt. skal opgradere til at yde nogle flere ampere.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf CarJac » tors apr 22, 2010 14:58 pm

Hej,

Nej; kvalitet findes ikke på hvert gadehjørne. En turné rundt i Flensborg ved byggemarkeder, autoudstyr/dele og et par værksteder gav ikke noget brugbart, da _ingen_ har producenternes topmodel hjemme. :?
Fik dog fundet en tysk hjemmeside og talt med dem. De kunne/ ville ikke sende til DK ....... men tysp pris for et Excide Premium UA722 var også 268 € og det samme fik jeg så for 1.195,- leveret fagtfrit fra http://www.elfrasolen.dk :D
Som ved de tyske forhandlere, gav opringning mv. til lokale også et nedslående resultat. Ingen havde de modeller jeg ønskede umiddelbart på lager, og prisen ved bestilling var enten for høj eller noget udefineret.
Det er dælme ikke let, når man *skal* handle som privat !!

Nå, fik mit batteri leveret for et par timer siden. Afgav ordre i mandags, betalte tirsdag aften, så det var virkelig hurtig service. Desunden fik jeg en rigtig god snak med Michael fra elfrasolen.dk. De kan varmt anbefales. Netop nu er der hul mellem byerne, så jeg går ud og montere .....

.. // Carsten
Med venlig hilsen
CarJac
S80 2,4 aut '02
tidligere:
2 stk Volvo 850 GLT 2,5 20v -'91 & '92
Man køber jo i par, og det er glimrende med fri adgang til dele .....
CarJac
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Als; Sønderjylland

Tilbage til El-system og Instrumenter