Fejlfinding udfra motorkoder 850 t5 - 94.

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Fejlfinding udfra motorkoder 850 t5 - 94.

Indlægaf grydesvamp » lør jul 24, 2010 12:41 pm

Hej folkens, jeg har købt mig en fin gammel 850 t5 som har lidt småproblemer som skal løses inden den kan synes, så jeg håber at i vil/kan hjælpe mig lidt her.

Det skal siges at det er den første volvo jeg nogensinde har ejet, så skal lige ind i det hele..

Fejl 245 tomgang - afslutningssignal. : hvor kan problemet være og hvordan løser jeg det ?

Fejl 325 Motorstyring forsyningsspænding, batteri. : problemet er formentelig en stelforbindelse, men hvor skal jeg lede ? (efterfølgende har jeg skiftet hoved stel kablet fra batteri til motor da det gamle næsten var knækket helt, men stadig fejl) alle stelforbindelser på blokken er renset og tjekket for brud)

Fejl 121 Luftmasse / Map, : Inden jeg går ud og køber nyt grej vil jeg gerne finde fejlen, det skal siges at bilen kører uden problemer.

Fejl 535 Reguleringsventil for turbolader. : det kommer sig af at den slet ikke er der, den tidligere ejer skiftede den ud til en mekanisk da den originale begyndte at svinge i tryk, spørgsmålet her ligger i hvordan jeg forbinder vacum slanger til enheden (som jeg henter mandag) samt hvor stikket til enheden munder ud fra ledningsnettet, der er ikke flere stik til overs i mit motorledningsnet, men under batteriet er et 2pol bosch stik med 30 cm kabel som ikke er forbundet med noget

jeg er RET sikker på at der ikke er fejl i motorledningsnettet + det stykke der går fra speedometer og ned til multistikket inden i bilen, (hele skidtet har været noget varmt og er derfor smeltet lidt sammen, så jeg har været i gang med loddekolben, så nu er det hele lavet igen,)
grydesvamp
Ny bruger
Ny bruger

Re: Fejlfinding udfra motorkoder 850 t5 - 94.

Indlægaf grydesvamp » tirs jul 27, 2010 11:01 am

ny 3 vejsventil + ordenlig fastspænding af minus pol på batteri, samt en ny stelforbindelse til Luft masse måleren og vupti så var alle fejl væk ;)

Nu døjer jeg bare med at min kabine blæser ikke virker som den skal.

der er et sort multistik inde bag radioen med 9 ledninger i og jeg kan dælme ikke finde ud af hvor det skal hen/i. det har fat i kabinefyret + blæser til kabine. og da jeg ikke selv har skilt bilen ad så ved jeg ikke hvor det evt skal sættes til.
grydesvamp
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til El-system og Instrumenter