Hej tjoule,
Det billede du har sendt med antyder at vi kan lodde stikbenene uden at tage printet ud af boksen.
Jeg er ikke nået længere end til en 850 fra 1997, så min viden om V70 er begrænset.
De sensorer i biler der måler bevægelse som jeg har set er skyde- eller dreje potentiometre og de bliver slidt.
Nogle af dem kan adskilles og repareres, mens andre simpelthen går i stykker hvis man forsøger at skille dem ad.
Lidt afhængig af problemet kan man forlænge levetiden for et potentiometer der er begyndt at fejle.
Hvor steering angle sensoren sidder har jeg helt ærligt ingen anelse om, men det må af gode grunde være i forbindelse med ratstammen eller tandstangen

.
Et potentiometer er grundlæggende en elektrisk modstand med en glider der kan bevæge sig frem og tilbage over modstanden.
Da rattet langt det meste af tiden står ca. i midterstilling er der også den position i potentiometeret der bliver slidt.
Resultatet er som regel dårlig forbindelse mellem glideren og modstanden, men det kan også ske at modstanden bliver slidt over eller bliver for tynd.

- Climate Control Potentiometer.jpeg (33.41 KiB) Vist 16999 gange
Det uskarpe billede (snuppet fra en artikel om aircon) viser to typiske modstandsbaner på en printkort.
Den ene ende af modstandsbanen vil typisk være forbundet til stel, mens den anden ende vil være forbundet til en positiv spænding, ofte 5V.
Når glideren bevæger sig hen over modstandsbanen vil spændingen på glideren variere. Denne spænding vil blive målt og brugt af f.eks. ESP.
OK, det var en sludder for en sladder, men jeg håber du er blevet en smule klogere
oakey