volvo v40 ventilatoren virker ikke

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

volvo v40 ventilatoren virker ikke

Indlægaf jakob1974 » ons nov 03, 2010 15:00 pm

hej
jeg har en volvo v40 t4 1998
mit problem er at kabine blæseren er stoppet med at virke. jeg gik straks på nettet og fandt også et par indlæg der måske kunne bruges men jeg er stadig usikker på hvad der kan være galt.
der var flere der pegede i retning af at blæser motor modstanden sikkert skulle skiftes, men så mente de også at symptonerne på det, ville være at den godt kunne blæse fuld kraft bare ikke mellem nivauerne. min blæser slet ikke. jeg prøvede at tag modstanden af og startede blæseren igen. Denne gang gjorde den det som en "defekt" modstand skulle gøre, den virkede ved fuld udblæsning bare ikke på mellem nivauerne.
det tyder på at selve blæseren og knappen til denne virker fordi den jo godt vil blæse når den er sat på fuld kraft (uden modstanden).
jeg er usikker på om jeg skal skifte modstanden (den koster alligevel 443 + moms, så den er lidt dyr). Er der en måde jeg kan teste den på, sådan rent elektronisk? eller er der andre enheder der kan være skyld i mit problem. problemet kom fra den ene dag til den anden, det var ikke noget der kom langsomt. Forresten så har jeg checket sikringerne, de var fine.
jakob1974
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: ons jan 14, 2009 23:27 pm

Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 13 gæster

cron