Fejl P108
: tirs nov 09, 2010 13:40 pm
Min bil er blevet kasseret til syn på grund af en lysende motorlampe, ØV.
Der er tale om en 850 1997, lavtryksturbo 193HK, automatic, aircon, en kampagnemodel.
Fejlen er P108: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input.
Jeg ved hvor trykmåleren sidder og at den ikke har nogen indflydelse før man kommer over ca. 2400m højde.
Den har været afmonteret og testet, - den reagerer på trykforandringer.
Jeg ved at den koster 2.800 hos Volvo.
Den sidder så vidt jeg ved også i andre Volvo modeller.
Er der nogen her der har erfaringer med denne fejl, om det er en fejl på trykmåleren, på kablet eller i motorstyringen?
Er der nogen der har prøvet at 'snyde' motorstyringen ved at erstatte trykmåleren med en fast spænding?
Jeg har 33 dage fra idag til at løse problemet.....
mvh
oakey
Der er tale om en 850 1997, lavtryksturbo 193HK, automatic, aircon, en kampagnemodel.
Fejlen er P108: Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit High Input.
Jeg ved hvor trykmåleren sidder og at den ikke har nogen indflydelse før man kommer over ca. 2400m højde.
Den har været afmonteret og testet, - den reagerer på trykforandringer.
Jeg ved at den koster 2.800 hos Volvo.
Den sidder så vidt jeg ved også i andre Volvo modeller.
Er der nogen her der har erfaringer med denne fejl, om det er en fejl på trykmåleren, på kablet eller i motorstyringen?
Er der nogen der har prøvet at 'snyde' motorstyringen ved at erstatte trykmåleren med en fast spænding?
Jeg har 33 dage fra idag til at løse problemet.....
mvh
oakey