Relæsokler / flytning af relæer

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Relæsokler / flytning af relæer

Indlægaf Volvo4life » søn feb 06, 2011 22:03 pm

Jeg skal have flyttet lidt om på nogle relæer. Jeg ønsker ikke at ændre det eksisterende ledningsnet, da det nemt skal kunne blive originalt igen.

Planen er nogle isolerede han-fladstik - ledning - og nogle fuldt isolerede hun-fladstik i den anden ende.

Nogle der kender gode steder hvor de har forskellige størelser osv? (Benene er jo ikke samme brede)

Da det er en del der skal flyttes kunne det være aktuelt hvis man kunne få et stik identisk med relæets ben og en relæsokkel i den anden enden. Det ville give mere styr på at ledningerne, men jeg synes ikke umidelbart at jeg kan finde dem nogle steder. Biltema har en enkelt type men volvo bruger jo cirka 67 forskellige...

Nogle der har en bedre ide?
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Re: Relæsokler / flytning af relæer

Indlægaf Klågem » søn feb 06, 2011 22:36 pm

Jeg går ud fra at det er noget af det her du skal bruge
http://shop.berner.eu/berner/no/product ... nContext=1
Hvis du ikke selv har et cvr.nr så smut ned på det lokale værksted med basser og få dem til at købe det du skal bruge.
Ellers så smut ud på MAN lastbiller i albertslund. de har også alverdens kabelsko og rele´ holdere
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Volvo4life » man feb 07, 2011 22:27 pm

Klågem skrev:Jeg går ud fra at det er noget af det her du skal bruge
http://shop.berner.eu/berner/no/product ... nContext=1
Hvis du ikke selv har et cvr.nr så smut ned på det lokale værksted med basser og få dem til at købe det du skal bruge.
Ellers så smut ud på MAN lastbiller i albertslund. de har også alverdens kabelsko og rele´ holdere

Takker. Skal lige have fundet de rigtige størrelser.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Sander » tirs feb 08, 2011 9:41 am

Du er jo i det mindste så heldigt at Volvoer har tomme stik og tilhørende stikben i med reservedelskataloget. Mosat fx Honda hvor man ikke kan købe nogen stik.
Det er dog ikke altid særligt overskueligt at finde frem til den rigtige stik nogle gange er de blot beskrevet med farven og antal ben og så kan der godt stå sort 4 pol mange gange og med tilføjelser som silver eller gold. Andre gange er der et flot oversigts billede med stikkene indtegnet. Så i nogle tilfælde kræver det lige en samarbejde med volvomekanikeren som "enkelt sagt" skal finde reservedelsnummeret i reperationsguiden på hans pc. Der findes bilmærker som har en stor stikkuffert eller sortimentkasse om man vil, med et bredt udvalg af stik med tilhørende reservedelsnumre, som de tilbyder værkstedet eller reservedelslageret, for den vej, at gøre det nemmere for deres mekanikere i dagligdagen at skaffe det rigtige stik her og nu. Om volvo tilbyder sådan en og volvoværkstederne dermed kunne have sådan en kuffet stående, ved jeg ikke, men man kan da spørge på om de har sådan en man kan købe fra.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Tilbage til El-system og Instrumenter