Volvo V70 1997 - Bagrudevisker

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo V70 1997 - Bagrudevisker

Indlægaf Niels Chr. » ons sep 12, 2012 14:24 pm

Hej - Min bagrudeviskermotor er holdt op med at virke. Dvs. hvis jeg tager motoren ud og sætter strøm til den, kører den fint, men når det hele er samlet virker den ikke. Jeg kan høre at relæet reagere/lyder normalt. Har så hørt at det kan være kontakterne inde i selve motoren der er i uorden/slidte på en eller anden måde. Motoren ser ikke umiddelbart ud til at kunne skilles ad. Hvad kan man gøre, er der nogle triks, eller er der kun tilbage at skifte motoren.
Mvh. Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger

Re: Volvo V70 1997 - Bagrudevisker

Indlægaf VolvoSport » ons sep 12, 2012 14:51 pm

Hej Niels Christian

Er det når du montere motoren igen og har sat viskertrækket på igen?

Det plejer at være akslen til viskeren, som er groet fast i den del, som går igennem hullet i ruden. Det plejer at irre fuldstændig sammen. Man kan være heldig og få det lirket fra hinanden og smurt op igen. Det gøres lettest ved at afmontere hele viskertrækket.
Efterfølgende bør du smøre det grundigt med fedt inde bag gummimanchetten. Og selvfølgelig tjekke om gummimanchetten er hel og uden revner, så den slutter helt tæt. Ellers opstår problemet bare igen.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf Niels Chr. » tors sep 13, 2012 18:47 pm

Hej - det med akslen er skam tjekket og i orden. Efter at have haft motoren afmonteret og afprøvet med et batteri og efterfølgende monteret igen, kører den EN gang og stoppe som den skal, men derefter er der ingen aktivitet. Det kører hverken i stilling Interval eller konstant. Det er lidt underligt, synes jeg.
Niels Chr.
Niels Chr.
Superbruger
Superbruger

Indlægaf jimDK » ons sep 19, 2012 21:06 pm

får den 12 volt?
Når den ikke vil køre, kan du prøve at måle om det evt er relæet i bilen, som ikke giver 12 volt til viskeren.
XC90 2017 T8 Inscription(7 pers.) + XC40 2021 P8 AWD. DiCE og SPA diagnose værktøj. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Tilbage til El-system og Instrumenter