"Klikker" efter vi har skiftet strømfordeler/plati

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

"Klikker" efter vi har skiftet strømfordeler/plati

Indlægaf gitteboldt » søn jul 01, 2007 21:08 pm

:oops: Jeg har lige skiftet strømfordeler og platiner /kodensator osv, og nu er den begyndt at komme med lyde ved lave omd i højt gear. Det virker også som om den ikke trækker på samme måde.

Sidste gang vi skriftede platiner og strømfordeler gik det uden problemer!

Jeg ved ikke hvordan man stiller tændingen, andet end platinerne...Kan jeg have rykket på tændingen???

Jeg bor i Valby, er der nogle der bor tæt på og som har prøvet det før?

Venlig hilsen Søren...og Gitte
gitteboldt
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: man jun 11, 2007 8:37 am

Indlægaf Hr. SmåSur » man jul 02, 2007 0:25 am

Ehh.. Har du skiftet HELE strømfordeleren?... (ja, det skriver du?) - men har du du det, ville det nærmest være usandsynligt hvis du IKKE havde ændret på tænding...?..

Men, ja - din beskrivelse kunne pege i retning af det der kaldes "tændingsbanken" - og det opleves eksempelvis som du beskriver, når motoren f.eks. skal sej-trække (f.eks. acceleration fra lav hastighed i 4. gear).

Du mener muligvis iøvrigt nok, at du har skiftet rotoren og ikke strømfordeleren? - Men, uanset hvad, skal man faktisk stille tændingen temmelig nøjagtigt - også selvom man bare "udskifter" nogle dele der tidligere fungerede fint. Systemet er fintfølende.
Der er naturligvis også den mulighed, at du har forrykket hele strømfordeleren, således at der er rykket ved tændingstidspunkt..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster