Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Peter1976 » man dec 02, 2013 15:25 pm

Hej Volvosnak.dk,

jeg har et spørgsmål angående min bil Volvo XC70 årg. 2003

den kører godt og upåklageligt, men når jeg starter bilen går der ca. 10-20 minutter, så kan får jeg en fejlmeddelelse " Bremseforstærker service påkrævet" og den orange advarsel lyser.

så kan jeg slukke bilen, go starte op igen og samme advarsel kommer ikke frem mere.

Jeg oplever det også med cruise control, som efter ca. samme tidsrum ikke lader sig aktivere mere, og hvis den har været aktiveret, så kan jeg ikke slå den til igen hvis jeg har slået den fra under kørsel ( håber det giver mening). Igen kan jeg slukke bilen, go starte igen, og så virker cruise control også fint igen, og slår ikke fra mere.

Jeg synes det "lugter" lidt af en elektronisk fejl, eller noget i stil med andre tråde jeg har læst hvor brugerne taler / skriver om fugt i en styreboks eller lignende.
Håber der er en venlig sjæl eller to der kan gøre mig lidt klogere på det mulige problem.

Evt. en idé til hvad jeg kan gøre for at slippe for disse advarsler / fejlfunktioner fremover.
Med venlig hilsen
Peter
Peter1976
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man dec 02, 2013 15:19 pm

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Claus » man dec 02, 2013 19:13 pm

Hej Peter
Velkommen på volvosnak.
For at kunne finde fejlen bør du få din bil udlæst for fejl. Vi er en del som kan udlæse dem for dig.
Når man kender de fejl som den giver, er det noget nemmere at finde årsagen, og så sætte ind der.
Hvis du skriver hvilken del af landet du er fra, så er jeg sikker på at der nok er en med en tester der bor i dit område, som kan udlæse dine fejl.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Peter1976 » tirs dec 03, 2013 8:51 am

Claus skrev:Hej Peter
Velkommen på volvosnak.
For at kunne finde fejlen bør du få din bil udlæst for fejl. Vi er en del som kan udlæse dem for dig.
Når man kender de fejl som den giver, er det noget nemmere at finde årsagen, og så sætte ind der.
Hvis du skriver hvilken del af landet du er fra, så er jeg sikker på at der nok er en med en tester der bor i dit område, som kan udlæse dine fejl.


-
Hej Claus,
tak for det.
Jeg er bosiddende i Aalborg området. så hvis der er en der kender en der har en dims der kan læse fejlkoder, så vil det bare være super.
mange tak.
Med venlig hilsen
Peter
Peter1976
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man dec 02, 2013 15:19 pm

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Klågem » tirs dec 03, 2013 9:16 am

Peter1976 skrev:
Claus skrev:Hej Peter
Velkommen på volvosnak.
For at kunne finde fejlen bør du få din bil udlæst for fejl. Vi er en del som kan udlæse dem for dig.
Når man kender de fejl som den giver, er det noget nemmere at finde årsagen, og så sætte ind der.
Hvis du skriver hvilken del af landet du er fra, så er jeg sikker på at der nok er en med en tester der bor i dit område, som kan udlæse dine fejl.


-
Hej Claus,
tak for det.
Jeg er bosiddende i Aalborg området. så hvis der er en der kender en der har en dims der kan læse fejlkoder, så vil det bare være super.
mange tak.
Med venlig hilsen
Peter


Jeg har en. Og bor i Fjerritslev
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Peter1976 » ons dec 04, 2013 10:28 am

Hej Klågem,

tak for tilbuddet.

Har læst yderligere på siden her, og er kommet til at fundere på om det kan være noget i styreboksen - evt. fugt eller en løs forbindelse. Problemerne/ fejlmeddelelserne forsvinder når jeg som sagt genstarter bilen og den er varm.

Har søgt vidt og bredt efter bl.a. en ny bremseforstærker til bilen, men kan ikke rigtigt finde den helt rigtige ( tror jeg nok)...

kan man selv købe en kodelæser og hvad koster disse?
Med venlig hilsen
Peter
Peter1976
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man dec 02, 2013 15:19 pm

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf sdh » ons dec 04, 2013 16:52 pm

Hej

Jeg havde nogle lignende symptomer på min V70 for en måneds tid siden.

Det viste sig at være ABS-kransen ved det ene forhjul der var revnet.
Hele operationen kostede ca. 2000,- på værksted.

Mvh
Stig
V70 2,4 170hk aut MY05
sdh
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: ons apr 10, 2013 0:17 am
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Peter1976 » ons dec 04, 2013 18:42 pm

Hej Stig
Det er sjovt du skriver det fordi jeg havde en periode hvor der kom en underlig lyd ude fra venstre forhjul i en periode.
Den forsvandt for noget tid siden og så var der ro på i en periode. Jeg havde talt med et værksted inden da det mindede om en lyd der også var til stede sidste år. Dengang tog jeg på værksted og fik det repareret.
Op til reparationen havde jeg bøvl med min cruise control som opførte sig som den gør nu.
Bilen bremser fint. Der er nok bremsevæske på og alt virker som sådan ok. Kan dog huske at ved reparationen der skiftede de ABS kransen.
Det er hamrende irreterende og jeg er ved at blive bims over det. Jeg ønsker mig tilbage til dengang hvor biler kunne repareres med en hammer og søgeblade :-)
Mvh
Peter
Peter1976
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man dec 02, 2013 15:19 pm

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Bandit » tors dec 05, 2013 8:39 am

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige.
Jeg har lige fået skiftet venstre ABS sensom på min V70 '05. Den meldte både fejl på ABS og Bremseforstærkeren.
Jeg fik at vide at Venstre hjuls ABS sys. styre rigtig mange ting som er afhængig af hastigheden - det kunne jo være at cruse control er en af dem.
Bandit
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 92
Tilmeldt: tirs nov 27, 2012 14:26 pm

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf Peter1976 » tors dec 05, 2013 9:50 am

Hej Bandit,

ja jeg tror også der er en sammenhæng her. Det slog mig da Stig skrev sit indlæg. Så kiggede jeg lidt rundt i forummet, og tjekkede min gamle regning fra værkstedet. Den viser nemlig at de har skiftet ABS kransen ved venstre forhjul da den var knækket. Det skal siges at jeg kører omkring 80-100.000 km årligt, så det er ikke fordi bilen ikke får lov til at arbejde.
Tror lige jeg skal se lidt på det venstre forhjul, og måske en tur i Biltema ( læste mig frem til at der koster en ABS ring / krans ca. 60,- og den er lige så god som den originale), så må vi se om skidtet stopper med at melde fejl på bremseforstærkeren og stopper med at slå cruise control fra.

Med venlig hilsen
Peter
Peter1976
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 15
Tilmeldt: man dec 02, 2013 15:19 pm

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf v70-coldhawaii » tirs apr 24, 2018 8:18 am

hej Peter
gammel tråd - men hvad endte det hele med - ABS kransen fra Biltema ?? eller hur ?
mvh peter
Nu: v70 2,4d(205hk) 2009 og v70 2,4(170hk) 2005 -
Tidligere diverse Toyota, Ford og Nissan - Chevolet caprisse classic - Amazon 1,8 - Amazon 2,0
v70-coldhawaii
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 32
Tilmeldt: ons nov 05, 2014 22:03 pm
Geografisk sted: Thisted (klitmøller)

Re: Periodisk fejl Bremseforstærker service påkrævet og cruise c

Indlægaf ole V » tors maj 17, 2018 21:10 pm

Hej

Havnede forr ca 1 år siden samme fejlmeddelsen på min s60 fra 2007, det var en flækket ABS ring
ole V
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre apr 17, 2015 15:54 pm


Tilbage til El-system og Instrumenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 9 gæster