Ny kommende ejer af 850 2.5 20v 170 hk

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Ny kommende ejer af 850 2.5 20v 170 hk

Indlægaf MR. 850 » søn aug 09, 2009 16:11 pm

Hejsa!

jeg er den kommende nye ejer af en 850 2.5 20v 170 hk fra 1994 som har kørt 200.000 km (skal hente den på fredag!) :)

nu kommer mit spørgsmål...er der nogen der ved hvad det vil komme til at koste at eftermontere en fartpilot i sådan en bil? tænker på at evt. få det gjort i SVE, men er der nogen som har prøvet det og evt. kan andbefale et godt værksted i malmø området!?

mvh

Robert
MR. 850
Ny bruger
Ny bruger

Re: Ny kommende ejer af 850 2.5 20v 170 hk

Indlægaf peloengel » søn aug 09, 2009 17:26 pm

Hej Robert, tillykke med bilen, prøv at kigge på dette link http://www.tradera.com/Farthallare-mont ... n_96435638
MVH Peter
peloengel
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Slagelse

Indlægaf MR. 850 » søn aug 09, 2009 17:45 pm

Hej Peter!

tak for dit indlæg.er også ret glad for endelig at komme til at eje sådan en..mht. det med sættet, jeg er ikke så ferm til det med biler så jeg tør ikke fifle alt for meget med det! ingen erfaringer på det punkt what so ever! :( det er noget jeg helst overlader til en mekaniker, men man kunne jo købe sættet og snakke med en mekaniker om at sætte det i!! det ville være rart at have det til de lange ture! :)

damn glæder mig mega meget til fredag! den står vist på ZZ Top når jeg triller afsted med den! :)

Robert.....5 dage til....kom nu fredag! :)
MR. 850
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf Balder » man aug 10, 2009 4:16 am

Tillykke med dit valg af bilen , en 5benet sugemotor laver nok den fedeste lyd efter en 10cyl. ferrari...

MvH Balder
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf MR. 850 » man aug 10, 2009 18:40 pm

Hej Balder...

Takker! Er også så meget oppe og køre at min chef har givet mig lov til at møde meget senere på fredag, så jeg kan ræse direkte op og hente den fra morgenstarten! (barndomsdrøm går i opfyldelse!!!) :D

Da jeg ikke har ejet eller kørt en ferrari vil jeg ufortrødent sige at en 5 benet lyder væsentlig bedere! ;)

Nu skal jeg bare finde et godt værksted, hvor de vil tage sig godt af den, når den har behov for det!

en lille "sjov" detalje: Jeg har en Audi 80 1.8 S med 90 hk nu, den kostede mig næsten 12000 ,- (kasko med nordisk vejhjælp osv) i forsikring pga det var min første egen indregistreret bil, har kørt rigtig meget (er 33 år), men dette var min egen første bil. nu hvor jeg skifter den ud efter 1½ år med en Volvo 850 med en væssentlig større motor tjahhh så koster det mig "kun" 11500,- på trods af at motoren er næsten dobbelt så stærk! :? sgu en underlig omgang mennesker som sidder og regner og lægger sammen...ved godt at det har noget med tal og statestikker....meeeen alligevelet! :lol:

ps. håber i vil hjælpe mig lidt med dette:

jeg kan godt lide at forkæle mine maskiner, om det er min bil eller mine motorsave...så er den bedste olie og benzin aldrig for lidt til mine babyer....hvad for olie og sådanne ting kan i andbefale? er der nogle gode ikke for mekaniske tips til at holde sådan en 850 godt plejet? (ved godt det er et stort spørgsmål....men som første gangs volvo ejer...så er jeg olieindsovset bag ørene endnu!) :wink:
MR. 850
Ny bruger
Ny bruger

Indlægaf CarJac » søn aug 30, 2009 0:01 am

Hej Mr. 850

Tillykke med bilen. Nu har du vel fået den og alt er vel iorden med den.

Har selv tænkt på sådan en fartpilot.
Det koster omkring 130€ på Mobile.de i samme komplette stand som den tidl. link pegede på i SE.
Det er min forståelse, at et Volvo værksted vil have nogenlund det samme for montagen i DE.
Benytter selv Autohaus Nehrkorn i Flensburg, men endnu er det ikke blevet til en fartpilot.

Kan dog forstå at bilen skal være forberedt til den pga. ledningsnet og sådan.
Jeg har ladet mig fortælle at uden A/C skulle ledningnettet IKKE være klargjort til senere montage ......
Og så vil 'de' ikke røre ved jobbet.

Skulle der være andet -både stumper og spørgsmål- så skriv, jeg deler gerne af de erfaringer jeg har efter 3 år med samme bil og en tysker yderligere i indkørslen til stumper mv. (læderstue, justerbare lygter, airbags, aftageligt træk mv.)
Med venlig hilsen
CarJac
S80 2,4 aut '02
tidligere:
2 stk Volvo 850 GLT 2,5 20v -'91 & '92
Man køber jo i par, og det er glimrende med fri adgang til dele .....
CarJac
Ny bruger
Ny bruger

Geografisk sted: Als; Sønderjylland

Indlægaf Peter_C » søn aug 30, 2009 16:26 pm

jeg kan godt lide at forkæle mine maskiner, om det er min bil eller mine motorsave...så er den bedste olie og benzin aldrig for lidt til mine babyer....hvad for olie og sådanne ting kan i andbefale? er der nogle gode ikke for mekaniske tips til at holde sådan en 850 godt plejet? (ved godt det er et stort spørgsmål....men som første gangs volvo ejer...så er jeg olieindsovset bag ørene endnu!)

Det er et meget stort religionsspørgsmål, det der med olie .. nogle vil mene at hvis bare olien opfylder specifikationerne, så er Biltemas lige så god som de dyre mærkeolier, mens andre kun hælder noget på fra et anerkendt mærke. Jeg hører til den sidste type. Efter at have prøvet lidt forskelligt er jeg endt med kun at hælde Castrol på mine biler.

Hvad benzin angår så hælder jeg hvad-nu-end-der-er-billigst på.

Mht. reservedele så er originale Volvo-dele tit og ofte ikke ret meget dyrere end no-name aftermarket dele, og når det kommer til tændrør så er der vist ikke andre end Volvo´s egne der duer 100% (mener at dem med turbomotorer har problemer med f.eks. Bosch)

Hvad autopærer angår så er der kun 2 mærker (Philips og Osram) der duer. Alle tests jeg har set har dem som de bedste og altid bedre end alt det der "Super cool blue zenon look-alike" bras.

MVH Peter C_
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf Ulrik Friis » man aug 31, 2009 21:24 pm

Jeg hører til dem der mener, at opfylder olien de nødvendige kvalitetsbetegnelser, så kan man roligt bruge dem. Når det kommer til stykket, kommer olien ud af den samme hane på raffinaderiet. Men om olierne så rent faktisk overholder kvalitetsnormerne, det er et spørgsmål om tillid.

En ting er dog sikkert: Hysteriet omkring Mobils olier stammer fra reklamebureauet. Der er intet der tyder på at Mobils olier er bedre end de andre olier.

Så mit råd vil være, at du roligt kan fylde fuldsyntetisk olie på motoren, hvis den opfylder kravene i ACEA A4. Om den er købt i Biltema, Brugsen eller Bilka er ligegyldigt.

Værksted på Sjælland: Autohjørnet i Espergærde - er Volvo experter.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Frit emne