Tror aldrig der har været så mange dejlige biler tilsalg til "fornuftige" priser som der er i øjeblikket. Desværre er man jo selv ejer af en dejlig bil som gerne skulle indbringe lidt penge inden den næste kan anskaffes. Havde aldrig regnet med at skulle kigge efter en fejlhjulstrukken Volvo, men må indrømme at eksempelvis en bil som Shadows var tilpas speciel og ikke mindst til en fornuftig pris, så det gav anledning til nogle overvejelser omkring en tidlig julegave.
960eren har jeg i et svagt øjeblik haft tilsalg tidligere på året (vi var virkelig ikke gode venner), men måtte jo hurtigt erkende at markedet for ældre, særdeles velholdte og teknisk optimerede luxus biler nærmest ikke er eksisterende. Resultatet blev (endnu) en investering i bilen og vi blev gode venner igen. Salgstankerne er nu forsvundet og erstattet af spørgsmålet om den skal forblive (næsten) original eller der skal ske store ændringer.
Som modsætning til 960eren råder jeg også over en meget lille økonomisk bil som ikke gør noget forkert, men heller ikke er særlig sjov. Med en alder på snart 4 år og et kommende stort service om hjørnet skulle det blive interessant om den kunne sælges. Søndag aften blev den sat til salg på DBA til en fair pris. Ikke i den billige ende og ikke til overpris. I løbet af i dag (mandag) har de første 10 ringet omking bilen og endnu flere har mailet til mig. For en lille time siden blev bilen solgt og hentet, med et mindre, men forventeligt, nedslag i prisen. Jeg kunne måske have fået lidt mere for den hvis jeg havde brugt en uge og afholdt flere prøvekørsler, men man gider jo heller ikke bruge for meget tid på det.
Hvad der skal erstatte den er et godt spørgsmål. En 945er er en dejlig bil, men jeg er kræsen og der er ikke lige det jeg sørger tilsalg i øjeblikket. Har tidligere kørt gulplade og jeg tror det bliver det jeg kommer til at kigge mest på - det virker som om der er nogle fantastiske tilbud rundt omkring.
Morale?? Tjaa der langt mellem købere af de "spændende" biler, mens de kedelige åbenbart er nemme at komme af med.