Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Klågem skrev:Hmm. Plastmaling er måske løsningen LOOOL

Klågem skrev:Smid plastkappen ind til en autolakerer. Og bed ham om at stikke den et skud lak næste gang han skal male en kofanger i samme farve som din bil.
At male på plast kræver bla. en grundig rengøring og siliconefjerner. Og så skal der blandes blødgøringsmiddel i lakken for at den skal være fleksibel og ikke flække. Og nej. Du kan ikke bruge lillemors blødgøring fra vaskerummet

Shadows skrev:Åh, hvor ofte har jeg ikke prøvet at vaske en bil, hvor højtryksspuleren lige skræller malingen af en liste, kofanger eller spejl, fordi det ikke er lavet ordentligt.

lillevang skrev:Ang. maling af "plastic". Jeg vil hellere kalde det for kunststof, for det er det vi taler om. Og der findes mange forskellige slags kunststoffer: blød, meget blød og hård, og mange forskellige blandinger. Det er en hel doktorafhandling hvis vi skal til at artsbestemme de forskellige typer. Indenfor biler snakker vi for det meste om en 3-4 typer. Og de kan allesammen lakeres. Det ,det drejer sig om er at det skal rengøres meget grundigt, det kan faktisk ikke gøres for godt, da der for det meste sidder slipmiddel fra støbningen på delene. Der anvender jeg kunsstoffortynder. Derefter bliver delen primet eller grundet, det afhænger om det er på engelsk eller dansk, det er nemlig det samme vi snakker om. Derefter er det farve og klarlak eller kun farve afhængig om det er en 1 eller 2 lags lakering. Derudover findes der glasfiberforstærket kunststof, også i daglig tale kaldet glasfiber. Det skal også rengøres godt og grundigt også på grund af slipmidler. Jeg håber at det er forståeligt det jeg har prøvet at forklare,og hvis jeg skal være ærlig tror jeg ikke at det er noget man som "garagemaler"skal kaste sig ud i. Hvis man skal have et ordentlig resultat ud af det skal der jo også købes de "rigtige" materialer ind og de er dyre og i store portioner. Og nu med risiko for at jeg bliver mobbet godt og grundigt : ikke noget med spraymaling købt i det lokale bilistmarked.
Hvis der er nogen der vil vide mere står jeg til rådighed, jeg har arbejdet med autolakering i ca. 40 år, og er måske derfor lidt miljøskadet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst