Hej
Jeg synes også at det kunne være en god idé med sådan en anbefalings liste, men er det ikke lidt svært, da der ofte er lidt religion indblandet, nogle sværger til det ene andre det andet...
Anyway, her er mine indspark. Nogle produkter er tidligere nævnt af andre, men jeg tager dem med alligevel også selvom jeg skulle mene det samme. Og ja, rigtigt mange af mine fortrukne produkter kommer fra samme forhandler, men jeg er på ingen måde i lommen på ham, modtager procenter eller lign.
Jeg bruger en noname Dual Action polisher maskine, arvet efter en ven der opgav gds polering
Polish: Har tidligere brugt Sonax i mange år, men efter at have brugt Poorboys World SSR produkterne og efterfølgende KarmaCarCare, så er det klart mit fortrukne. Ikke at sonax er dårligt, men de andre er bare meget nemmere at arbejde med og synes at resultatet også er bedre. Men lyder spændene med jeres erfaringer med Ultraglozz, kunne være man skulle prøve det en dag. De har dog ikke brugt pengene på en smart hjemmesiden, den ser godt nok amatøragtig ud og har vist ikke været opdateret i mange år, men ok, det har jo ikke noget med produktet at gøre.
Lakforsegler og voks: Jeg bruger Poorboys lakforsegler med voks, burde nok bruge 2 separate produkter, men springer lidt over der, da ellers ville det tage endnu længere tid, der er meget metal på sådan en V70. Jeg synes produktet er nemt at arbejde med, har tidligere brugt Turtle som også er ok, men igen, det andet er nemmere og bedre.
Gummi/vinyl opfrisker/renovering: Simoniz Black bumper - ser fint ud i et par dage, det er også det mest positive at sige om det, er på jagt efter noget andet og Owatrol, som er omtalt her på forum, lyder da til at være interessant. Har i dag fået et godt tip til, hvordan man får gammel polish og voks af gummi og plastik listerne på bilen. En Magic Sponce sammen med noget sæbevand eller autoshampoo og det forsvinder ret nemt. Magic Sponce'en går helt itu, men de koster ikke det store.
Afrensning: Poorboy BugSquash. Jeg synes den er genial. Sprøjt på, fortyndet, lad det sidde et par minutter og insekresterne hopper næsten af, af sig selv - med lidt hjælp fra en Nilfisk højtryksrenser. Har også fjernet asfalt rester med den, det tager den også.
Læderpleje: Har tidligere brugt Guardian, et sæt med grundrens og behandling og en creme til "almindelig" brug, men da jeg løb tør, købte jeg Poorboy LeatherStuff, men den er jeg lidt skuffet over. Fik det råd at blande den op med vand 1:20-30, så bliver sæderne ikke så glatte og skinnende, men tror jeg går tilbage til Guardian igen. Skal lige siges at hvis man fortynder det, så er der til rigtigt mange behandlinger. Har brugt det 2 gange nu og jeg kan næsten ikke se at jeg har taget af flasken.
Fælgrens: Der bruger jeg det der fulgte med min Nilfisk højtryksrenser og det er ok - har ikke så meget at sammenligne med, har tidligere brugt hvad der lige har været ved hånden og det har også været ok.
Interiør: Jeg plejer at støvsuge bilen først med et lille mundstykke med børste på, så jeg kan komme ind i revner, osv. Støvsuger også intrumentbordet. Bagefter får det en tur med de blå vådservietter fra Aldi. Det tager næsten det hele og efterlader overfladen pæn og ren. Specielt dørsider og dørtrinslister er det rigtigt velegnet til. Hvis der sidder lidt indtørret skidt eller mudder, så lidt gnubben med vådservietten og det bliver pænt igen. Der er sikkert andre produkter, der kan gøre det lige så godt eller bedre, men tvivler på at det er billigere - og det har jo også betydning

Selv gulvmåtterne og bagagerummet får en tur med vådservietten, hvis der skulle være pletter på og det kommer som regel af. Man kan sikkert bruge andre fabrikater end Aldi's, har bare ikke prøvet.
Og selvfølgelig til sidst, microfiber klude - det kan man bare ikke undvære. Nogle gode dejlig bløde som bare holder og kan vaskes og bruges igen og igen
Mvh. Christian