amazonen skrev:efter volvos egne foreskrifter, hvilket vilsige at justerskruerne skal skrues omkring 2,5 gange udad efter at have været lukket helt til. Tændingen er sat til 10 grader før top ved 900 omdr., hvilket skulle være i orden for denne motor.
Uden at skulle klåge mig så vil jeg sige at det du har foretaget dig kun er 1/3 igennem en ordentlig justering. Jeg har fået hele justeringen gennemgået af en tidligere Austin mekaniker, på 10 min. Ja det sku mange detaljer han nåede at komme med. Men i meget grove træk ( jeg kan heller ikke huske mere) så var den nævnte handling "drej lige meget på begge justerskruerne så bilen kan starte" første trin, ja faktisk skulle man da også lige huske at fjerne forbindelses stangen mellem de 2 karburatorer forinden, herefter var der et par procedure mere og heletiden efter kutymen "hvad du gør på den ene gør du på den anden" til sidst på med vacummeter og juster og monter forbindelsesstangen. Her kunne Austin-mekanikeren så lige tilføje at det med urene tog for lang tid, med en stump haveslange til øret og ned til den enkelte karburator kunne han få en lige så fin justering,
Som Hr SmåSur nævner at ned tiden så kan der komme slidte nåle mv. ind og skabe problemer
Forøvrigt så havde Volvo ikke selv vacummetere som volvoværktøj. Så volvomekanikerne måtte låne sig frem hos Austin eller sende arbejdet ud i byen.
Håber du får dem justert tilbage igen