Original vs uoriginal

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Original vs uoriginal

Indlægaf Esbjørn » ons dec 18, 2013 8:04 am

Jeg synes snart ikke der findes en tråd på volvosnak, uden der bliver nævnt ordet original reservedele :D

Hvorfor er vi så vilde/hysteriske i DK med at alle dele skal være originale, når man kan se at svenskerne køber reservedele på ebay og mange andre steder. Er vi danskere blevet for hysteriske? Er udmærket klar over at kvaliteten på en uoriginal del måske kan svinge mere. Jeg indrømmer gerne at der er nogle dele hvor jeg heller ikke vil gå på kompromis og derfor køber originalt.

Min passat kører udelukkende med uoriginale reservedele og den har rundet 360000km uden problemer. Hvorfor skal en Volvo så køre med originale?
Nu:
Volvo 850 R
VW Passat TDI
Før:
Volvo 850 T5
Volvo Amazon
Esbjørn
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 141
Tilmeldt: tors nov 29, 2012 22:00 pm
Geografisk sted: Mørkøv

Re: Original vs uoriginal

Indlægaf ivor » ons dec 18, 2013 8:47 am

Hej
Hvis man køber reservedele af et anderkendt mærke Bosch, Sachs, Luk, Bilstein, Koni, og hvad de ellers hedder, er der vel heller ikke nogle problemer i det. Problemet er
hvis det er piratdele af tvivlsom karakter, ting i kasser uden fabrikatnavn på, noget der lavet et eller andet sted i gammel flyhangar eller lign. Nogle af de firmaer jeg før nævnte er OE leverandører til Volvo.
Der findes masser af lort på E g a y men og også mange fine og originale dele man skal bare passe på hvad man køber.
Jeg synes dog, at generelt er priserne på originale dele helt ok, dog kan nogle karrosseridele være hundedyre.
Hvis du henvender dig til et reservedelslager hos en volvoforhandler må du tænke på at hvis de ikke har delen hjemme har de den næste morgen så du kan køre i din bil igen.
Sådan en service koster jo også penge at drifte.
Mit lokale reservedelslager hos volvo er altid flinke til at give en god rabat. Bare gå til dem og få noget der duer. :D
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 525
Tilmeldt: søn dec 09, 2007 10:24 am
Geografisk sted: Overlund Viborg


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster