Design af de nye Volvoer

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Design af de nye Volvoer

Indlægaf ivor » søn feb 02, 2014 14:52 pm

Smag og behag er som bekendt forskellig fra menneske til menneske, men hvordan er holdningen egentlig her på volvosnak til de "nye" modeller.
Er det fordi man skal vænne sig til nyt design eller hva. Personlig synes jeg slet ikke at hjertet banker for nogen af de nuværende modeller.Se bare MY14 af V70 eren.
Kæft hvor er den grim. :(
Bilerne kører garanteret godt men biler i den klasse skal også appellere til hjertet og med de nye "kyllinge" motorer er der da slet ikke noget der gør at Volvoerne skiller sig ud fra mængden. Nu er det ikke sådan at jeg synes at alting var bedre i gamle dage, retrotosset osv. men jeg synes bare at der er for lidt ved de ny volvoer der gør at man brænder for at eje en.

Er det bare mig eller............
Go Søndag
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 525
Tilmeldt: søn dec 09, 2007 10:24 am
Geografisk sted: Overlund Viborg

Re: Design af de nye Volvoer

Indlægaf Cringvig » tirs feb 04, 2014 19:54 pm

Jeg har det på nøjagtig samme måde :)
Mvh
Chris
-----------------------------
V70 Drive MY10 BLIS, LDW, DAC og RSE
Cringvig
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 340
Tilmeldt: søn mar 11, 2012 20:48 pm
Geografisk sted: Odense C

Re: Design af de nye Volvoer

Indlægaf Claus » tors feb 06, 2014 1:04 am

Sådan er det med nyt design, går går noget tid før man vender sig til det.
Da man gik fra 99 til 00 med V70 hvor men nye model med hofter syntes jeg også at den var grim.
Jeg er selv ejer af den model i dag og syntes nu at den gamle model er kedelig.
Så om 10 år så er 2014 modellen bare en fed bil, hvis der ikke er indbygget en slutdato på biler som på andet elektronik.
Og den holder til skrot :D
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Design af de nye Volvoer

Indlægaf oakey » fre feb 21, 2014 15:48 pm

Om nyere Volvo design:

Jeg havde problemer med bagenden på V70/S60/S80 da de kom frem (specielt baglygternes facon), men har 'lært' at bryde mig om det.
Det mere kantede design af bagenden der kom senere på V70, V50 og andre kan jeg ikke have.
Det har en tangent til de skarpe kanter som BMW havde (eller stadig har) langs siden af bilen, det er bare ikke pænt.

Måske tænker jeg ubevidst på en kvinde når jeg ser på en bil....
Ikke at jeg nogen sinde ville eje en Chevrolet Corvette Stingray fra de tidlige 1970'ere, men bortset fra de tåbelige klaplygter er det en bil med svaj, smuk som en kvinde.

Et andet og vigtigere emne end udseende:
Volvo har altid stået for sikkerhed i min verden. Nogle af deres nyere designs har givet køb på sikkerheden for at lægge sig op af den normale trend.
De fleste af Volvo's nyere modeller har mindsket glasarealet i sidebagruderne med den konsekvens at det er blevet sværere at orientere sig.
Der bliver jeg 'pissed', - det kan de gøre bedre og samtdigt fjerne sig fra 'Volvo og blød hat' problemet, som de sikkert stadig knurrer over.

Så er der naurligvis problemerne med de nyere Volvo's teknik, men det er ikke emnet her...

/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster