Ulrik Friis skrev:Du kan opgradere PHP koden til forumet, så den indeholder "CAPTCHA visual confirmation" ved oprettelse af brugere. Den kan spammerne ikke knække.
Jeg mener releaseudgaven hedder 2.0.22 og er fra 2006.
Indtil det er sket må redaktørerne være der med spegepølsen.
Den har eksisteret længe og er "knækket". Der er kun muligheden at vente på PHPBB V.3.0 går "Gold" (endelig udgivelse) som er bedre.
Indtil da er det kun en Administrator der har tilladelse til at slette brugere. Nu er jeg selv administrator på et marsvineforum og har givet 2 andre rettigheder som administratorer. Den ene er min "bedre halvdel" og den anden er en MEGET god ven og kyndig i bl.a. programmering. Som administrator har man adgang til ALT i denne version, inklusiv at slette alt! Så det er altså ikke bare lige noget man tildeler til en tilfældig bruger.
I version 3 er der flere versioner af Administratorer og her kan det så være nemmere at give en bruger man stoler 100% på rettigheder til nogle administrative ting.
At Anders har travlt kan jeg fuldt forstå, men det er samtidig også meget frustrerende for brugerene med spam. Så måske man skulle afsætte nogle minutter dagligt til at rydde lidt op.