Hvad gør man

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Hvad gør man

Indlægaf Klågem » lør jul 25, 2015 12:03 pm

Koldstart skrev:
Klågem skrev:Amatør værksted. ...


En Amatør er iflg. Ordbogen "person der udøver en aktivitet, fx sport, kunst eller videnskab, i sin fritid snarere end som erhverv".

Jeg tolkede ellers Claus's indlæg som at Claus & Søn havde sat kværnen på et prof MC-værksted... Med det kan da godt være, at de blot har flyttet dyret fra perlegus i egen indkørsel til perlegrus i MC-mekanikers indkørsel :mrgreen: - Men som sagt: Det lød ikke sådan.

HVIS de satte Katanaen på et prof værksted, så må man formode at de har vurderet at en afbrænding ikke var tilstrækkeligt... Hvis "ulden" i den eksisterende udstødningen er pakket sammen til en tæt membran, så ville jeg selv have benyttet lejligheden til at skifte til en 4-i-1potte med lidt peppet lyd :) Så kan man altid have den originale liggende til montering når cyklen skal til syn (de kan være særdeles hysteriske med den slags i synshallerne) :wink:

Jeg satte selv Lafranconi-potter på min Guzzi le Mans da jeg var på alder med Claus søn. Min svigerfar i Dragør hævde, at når vi kørte hjem til København, så kunne han på stille aftener kunne høre, både når vi kørte ind i tunnellen under landingsbanen (Englandsvej) og når vi kom ud igen på Københavner-siden :mrgreen: :lol: :mrgreen:

Men... Man bliver ældre og ændrer prioriteter.. I dag gælder det om at have magtfuld Volvo uden at gøre opmærksom på sig selv :D Så Claus: Der er da håb for, at også din knægt med tiden finder Volvoen mere spændende end det 2-hjulede vilddyr :wink:

PS. En Katana er ikke et "ægte vilddyr". Som jeg husker det er nærmere en opdateret GS 650 med lidt styling. På ingen måde så stiv og peppet som Ducati. Hvis han vil på tur ned over Autobahn i Tyskland, så anbefaler jeg varmt en opgraderet styrdæmper. Det er møj-ubehageligt, når MC'en benynder at åle. Jeg måtte selv køre ind til en MC-biks ved Basel og få svejset en styrdæmper på min GS 550 for snart 36 år siden. Det havde nok været været smartere at gøre det hjemmefra... :roll:

Et professionelt værksted kan også være et amatør værksted.
Ligesom de fleste værksteder i dag. De reparerer ikke. Men er bare reservedelsudskiftere.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Hvad gør man

Indlægaf Claus » tirs jul 28, 2015 13:48 pm

Ro på udstødningen var stopper da den tidligere ejer har svejset så meget i samlingen hvor de 4 bliver til 1, så der var ikke så meget at gøre. Udvendigt så det fint ud men indvendigt var det næsten helt stoppet.
Nu er den så bragt tilbage til orginale med 4 i 2.
Nu er det så kun forgaflen som vi hentede i Silkeborg kørte den til Holbæk alt var super, men boldhoullet i bremsekaliberene var for små og værkstedet ville ikke bore dem op sikkerhed kaldte de det.
Så nu er knægten kørt til bage til Sikeborg med forgaflen, ham og kæresten holder så en lille ferie i Volvo'en og ikke på motorcykel som planlagt.
Nu mangler den at få drejet 2 nye propper til forgaflen med det rigtige gevind værkstedet har fået far i et maskinværksted der kan det der.
Men ingen kender prisen.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Hvad gør man

Indlægaf Claus » man aug 03, 2015 1:22 am

Så kom motorcyklen hjem og køre godt.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Foregående

Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster