Pava eller Dinitrol

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Pava eller Dinitrol

Indlægaf Claus » søn jun 14, 2015 13:39 pm

Vores lille ekstra bil Renault Clio skal have en en undervognsbehandling
Volvo'en har fået Pava det virker fint, men er det dumt at prøve dinitrol.
Jeg har valgt ikke at se pris, men har læst meget for og i mod Pava, men kender ikke Dinitrol.
Den skal til syn senest august og skal undervognsbehandling derefter, så jeg har lidt tid.
Hvis du kan anbefale et godt sted øst for Storebælt vil det være super.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, Nu V70 lll 2,5T, VIDA DICE. PPC 3.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2788
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Anders_H » søn jun 14, 2015 13:58 pm

Jeg læste også op det, og i sidste ende ender det med en masse diskussioner om for og imod. Religion ligesom motorolie.
Jeg gik med det, bilen før havde fået: Pava.
Billede
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1134
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Claus » søn jun 14, 2015 16:31 pm

Nu har den ikke fået noget før.
Derfor er alle muligheder i spil.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, Nu V70 lll 2,5T, VIDA DICE. PPC 3.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2788
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf kongsted » søn jun 14, 2015 18:46 pm

Hej Claus

Jeg kan klart anbefale Jobo bilcenter Klostermosevej Helsingør
De er Dinitrol værksted

Volvohilsen Ronni
Nuværende Volvo
V70 T5 AUT 2003


Mit lejetøj
Triumph Stag US 1973

Tidligere Volvoer
122 S 1965
210 Pick up 1966
123 GT V8 1967
265 GLE 1978
480 ES 1987
480 ES 2,0 AUT 1988
240 B230 AUT 1993
kongsted
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 151
Tilmeldt: søn apr 25, 2010 11:02 am
Geografisk sted: Helsingør

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Holm » søn jun 14, 2015 18:58 pm

Min erfaring er at produktet der bliver brugt til rustbeskyttelse kun er så godt som manden der påfører det. Derfor kan Dinitrol være godt i Nordjylland men skidt på Fyn!

Rustbeskyttelse er, udover undervognsbehandlingen, skjult arbejde, derfor er det jo en tillidssag hvem man får til det - eks. baseret på et firmas omdømme.

Vh. Holm - der i øvrigt ikke har fået sin v70'er 2001 rustbeskyttet, og den står stadig som ny!!!

Vil du være forrest i flokken, skal der stå Volvo på blokken !

Volvo v70 2,4 D5 årg. 2001
Holm
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 71
Tilmeldt: man jan 20, 2014 22:16 pm
Geografisk sted: Hjørring

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf JonasLund » søn jun 14, 2015 19:57 pm

Min 240 har fået SUVO gennem mange år, men i sommers fik den dinitrol. Om det ene eller det andet er det bedste ved jeg ikke noget om, men ved dinitrol får man en cd med før og efter billeder, så man kan se at de har været hvor de skulle. Det er en god service, og så kan man jo altid vise billederne ved videresalg.

Så vidt jeg husker, så er det noget med at PAVA hærder op, mens dinitrol er mere elastisk.

Mvh,
Jonas
Volvo V50 D2, Classic, 2012
Volvo V70 2,4 140, Automatic, 2007 (Nu konens bil)
Volvo 240, B230FD, 1992 (SOLGT)
JonasLund
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør jul 13, 2013 7:03 am
Geografisk sted: Horsens

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Claus » man jun 15, 2015 0:18 am

JonasLund skrev:Min 240 har fået SUVO gennem mange år, men i sommers fik den dinitrol. Om det ene eller det andet er det bedste ved jeg ikke noget om, men ved dinitrol får man en cd med før og efter billeder, så man kan se at de har været hvor de skulle. Det er en god service, og så kan man jo altid vise billederne ved videresalg.

Så vidt jeg husker, så er det noget med at PAVA hærder op, mens dinitrol er mere elastisk.

Mvh,
Jonas

Det er dinitrol der hærder op Pava forbliver elastisk.
Det er nok rigtigt som Holm skriver det er arbejdet som er det vigtige.
Er der så nogle der har erfaringer med gode steder. Helsingør klostermosevej er noteret er der andre :?:
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, Nu V70 lll 2,5T, VIDA DICE. PPC 3.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2788
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Klågem » man jun 15, 2015 0:51 am

Jeg vil også sige som Claus
Pava forbliver elastisk og dinotrol bliver hård.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5338
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf gälleryd » man jun 15, 2015 4:36 am

Uanset hvad man propper i sin bil af alle de produkter, så kan det vel ikke blive dårligere end det er inden, eller er jeg helt galt på den ???
venlig hilsen Jan
________________________________
2006 v70n t5 260hk (konebil)
og en (del) andre ikke-volvoer.
gälleryd
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 806
Tilmeldt: fre mar 16, 2012 9:04 am
Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Claus » man jun 15, 2015 14:30 pm

Hej Jan
Du har fat i noget af det rigtige :D
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, Nu V70 lll 2,5T, VIDA DICE. PPC 3.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2788
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Nielsenand » fre jan 06, 2017 13:37 pm

Claus hvilken behandling endte du op med? Kan du anbefale et sted øst for bæltet? V60éren skal have en tur snarest.
På forhånd tak.

/Anders
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Koldstart » søn jan 08, 2017 11:38 am

Here we go... Forskellene mellem de forskellige antirustbehandlinger er mange, men for de fleste udenforstående ser de ens ud. "krigen" mellem mærkerne er intens. Oftest er det en "kold krig", men iblandt bliver det til en varm pris-krig, og så kan man være heldig at finde en behandling til billig penge.

Spørgsmålet er så, om "billig" også er godt nok... Desværre har jeg gennem årene læst en del beretninger fra personer der har købt rustbeskyttelse gennem de allesteds nærværende "deal"-sites. Og det var langt fra rosende ord som stod at læse.

Jeg har gennem min læsning fundet følgende tommelfingerregler:
• Hvis du starter med et specifikt produkt, så hold fast ved det (med mindre "produktet" er petroliumsopblandet spildolie).
• Det er ALTID manden med sprøjten der er udslagsgivende, uanset fabrikat på stadset.
• Det er ikke svært at hente en rabat på mellem 10 og 15%. Enten som medlem at indkøbsforening eller FDM, eller som god kunde gennem mange år og mange biler. Man skal bare huske at spørge om rabatmuligheder.

Tidligere fandtes der en oversigt fra Teknologisk institut, over kvaliteten på behandlingerne. jeg ved ikke om den findes længere. FDM har måske også en liste over antirust-syndere, som man kan spørge på, før man accepterer et tilbud.

Personligt har jeg valgt at bruge Dinitrol i Ballerup af 3 årsager:
1. Dinitrol lugter (i min næse) mindre slemt end Pava.
2. Dinitrol i Ballerup fik topkarakter i oversigt fra Teknologisk Institut for mange år siden. Firmaet har stadig samme ejer og kvalitetskrav.
3. Jeg startede med en god rabat via min daværende arbejdsplads. Jeg får fortsat samme rabat, men nu som ”fast” kunde på tværs af 3 biler.
Koldstart

Volvo S60 II D3 MY2012
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 158
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Mads Valther » søn jan 08, 2017 15:29 pm

Der ligger et Pavacenter i Vig på Vestsjælland, som jeg har gode erfaringer med, men ved ikke om det er "for langt væk".
Tidligere biler
Volvo Duet 210: Solgt ved 850.000 km
Volvo 240 injection stationcar: Solgt ved 580.000 km
Volvo 850: solgt ved 310.000 km
Nuværende:
Volvo 740: 490.000 km
Søger Volvo 940
Mads Valther
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 14:25 pm
Geografisk sted: Vallekilde (vestsjælland)

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Ulrik Friis » søn jan 08, 2017 17:39 pm

Man kan så spørge: Hvorfor smøre en kun 5 år gammel Volvo ind i det stads? Er V60erne lavet ringere end forgængerne? Jeg er helt med på, at Clioen skal have en omgang. Men en næsten ny Volvo behøver man ikke smøre ind i rustbeskytte medmindre den har haft en skade.
mvh
Ulrik
V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1981
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Nielsenand » man jan 09, 2017 14:03 pm

Tak for input. Det lyder som om Dinitrol i Ballerup kunne være et godt bud. Jeg går knap så meget op i omkostningen/produkt og er helt enig med Koldstart i at det er udførelsen der er det vigitgste. Derfor er det mest vigtigt for mig at andre har har positiv tilbagemelding omkring stedet end hvad de skriver de kan på deres hjemmeside.

Er ikke enig i at en Volvo (ny eller ej) ikke skal have ekstra rustbeskyttelse. Når synsmanden siger til mig at den ser sund ud, men at han vil anbefale at få den behandlet hvis Jeg vil beholde den i 6+ år, så lytter Jeg til det. En Volvo er solildt og velbygget, men den er stadig lavet af materialer som ruster over tid (især på vores breddegrader). Men det er jo heldigvis smag og behag.

/Anders
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 322
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Næste

Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst