Pava eller Dinitrol

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Nielsenand » tors jan 12, 2017 18:09 pm

Det blev Dinitrol i Ballerup. Flinke mennesker + Januar rabat. Så skulle den gerne kunne holde mange år:-) Tak for input.
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Claus » tors jan 26, 2017 9:55 am

Nielsenand skrev:Claus hvilken behandling endte du op med? Kan du anbefale et sted øst for bæltet? V60éren skal have en tur snarest.
På forhånd tak.

/Anders

Det endte med at jeg købte noget Pava da jeg fik mulighed for at bruge et værksted og så gør det selv.
Og jeg her ikke fået klager :D
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Koldstart » fre feb 10, 2017 9:38 am

Koldstart skrev:...Spørgsmålet er så, om "billig" også er godt nok... Desværre har jeg gennem årene læst en del beretninger fra personer der har købt rustbeskyttelse gennem de allesteds nærværende "deal"-sites. Og det var langt fra rosende ord som stod at læse.


Læste i dag en ny artikel, der understreger netop den pointe jeg har citeret herover: http://www.bilpriser.dk/news.do?cid=newsletter6&newsid=5990. Citat fra artiklen om rustbeskyttelse købt gennem deal-site:

"Det gælder blandt andet tilbud på rustbeskyttelse, der har vist sig at være så dårligt udført, at tilbuddet reelt har været værdiløst. Blandt de stikprøvekontroller, som FDM er med til at udføre, er der fundet flere eksempler på rustbeskyttelse, hvor man hverken har afmonteret inderskærme eller har fulgt et sprøjteskema, som ellers er normal praksis."

Stakkels de som tror de har gjort en god handel, men i realiteten blot har udskudt en (må man antage) tiltrængt antirust-behandling 1, 2 eller flere år... :( :cry:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Nielsenand » fre feb 10, 2017 9:50 am

Et tilbud kan nogle gange være for godt til at være sandt :) En første klasses Volvo skal man ikke gå på kompromis med 8) . Især ikke når vi snakker ~4000-5000kr for en ordentlig behandling, hvor man får billed dokumentation med.
Nuværende biler:
Volvo V60 D4 Inscription VBL AUT 2019
Volvo V60 T5 Summum Manuel 2011
Citroën 2cv 0.6 Club 1985
Tidligere biler:
Volvo S60 2.4 140hk Momentum
Nielsenand
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 335
Tilmeldt: man aug 12, 2013 8:42 am
Geografisk sted: Hvidovre

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf oakey » fre feb 17, 2017 14:19 pm

Vi solgte vores 940T / 330.000km / 1998 for nogle måneder siden.
Vi har haft den fra ny og den er aldrig blevet undervognsbehandlet.
Undervejs har jeg skiftet den ene forskærm på grund af tæring omkring stænklappen.
Der var naturligvis begyndende tæring i bunden, men det største problem hvad tæring angår, var stenslag i lakken.
De var alle vegne og svære at behandle selvom jeg var tidlig uden med skalpel og lak.
Det var ikke på grund af tæring vi solgte bilen.
Vibration fra kardan/bagtøj som flere i dette forum har oplevet, kunne ikke løses på trods af at flere mekanikere var involveret i opgaven.
Jeg vil spørge den nye ejer om han har løst problemet og bringe denne viden til Volvosnak.
----
Jeg vil bestemt ikke fraråde undervogsnbehandling.
Vores 'nyindkøbte' V70TN2 / 2008 /225.000km har fået en Dinitrol behandling i Roskilde.
Det har en simpel årsag: Jeg bliver snart pensioneret så vores V70 bliver sikkert vores sidste 'sjove' bil, - og den skal derfor holde længe.
--
Min erfaring med Volvo biler (se min signatur) er, at de nemt holder 20 år uden efterbehandling.
Jo, mine 245'ere (1981 og 1988) havde problemer med dørbundene, indvendig omkring bagskærmene, ved triplesamlingen bag kofangeren under bagklappen og frontklapens ombuk forrest.
Der blev svejst en del i de to biler :twisted: .
Min nuværende 850 har fået skiftet begge forskærme. Volvo's rustbehandling havde en blind plet på midten af begge skærmes inderside. Der rustede de igennem, - lige midt i pladen!
Det er planen at den bil kommer til at fylde 22 år før den bliver skiftet ud. Jeg ville sikkert være i stand til at holde den kørende til den blev 30 år, men jeg har ikke en garage og det er ikke længere sjovt at ligge under en bil ude i vejret når man er over 60 år :mrgreen:

/oakey


/oakey
Nu:
S60T aut. P24 2005
V70T aut. P26E 2008
Før:
850T aut. st 1996, 940T st 1998, 850 st 1994, 240 st 1988, 240 van 1981
Ford Granada Van 1973, Renault 4L 1969, VW T2 1970, Morris Mascot 1970, Renault 4L 1962, - alle rustet op.
oakey
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 803
Tilmeldt: tirs maj 12, 2009 13:20 pm
Geografisk sted: 5km nord for Roskilde

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf Mads Valther » ons aug 09, 2017 11:41 am

Min gamle 740 smører jeg ind i spildolie en gang om året.
Tidligere biler
Volvo Duet 210: Solgt ved 850.000 km
Volvo 240 injection stationcar: Solgt ved 580.000 km
Volvo 850: solgt ved 310.000 km
Nuværende:
Volvo 740: 490.000 km
Søger Volvo 940
Mads Valther
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 14:25 pm
Geografisk sted: Vallekilde (vestsjælland)

Re: Pava eller Dinitrol

Indlægaf GertH » tors aug 17, 2017 21:09 pm

Jeg har en 850 fra 1992. Den er pavabehandlet flere gange og den er vel nærmest rustfri. Det eneste jeg kan finde er rustområde på 7-8 cm over forrude samt 10 cm af skærmkant forrest ved venstre baghjul. Jeg roder en del med Audi der er galvaniseret på karossen. Det har altid undret mig, at de ikke galvaniserer for og bagbro.
Volvo 850 2.5 GLT 1992 Reg.Nr. BW36610
Navn VOLVO 850 GLT
Reg. dato 25-02-1992
Model år 1992
HK 170 motortype 5254
GertH
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: søn jul 16, 2017 18:18 pm
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Foregående

Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster