Køb af brugt Volvo V70 (potentiel førstegangskøber)

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af brugt Volvo V70 (potentiel førstegangskøber)

Indlægaf lasseconsulting » lør feb 20, 2016 21:47 pm

Jeg er på kig efter en bil til vores lille familie - to voksne og to børn (0 og 8 år). Jeg har overvejet at lease en VW Touran eller en Volvo V60. Tanken om helt ny bil og ingen uforudset udgifter tiltaler, men prisen er også derefter, og man bruger hurtigt 130-150.000 kroner over tre år.

Nuvel, sagen er, at jeg overvejer en ældre Volvo V70 benzin. Det er en sand klassiker, og den dækker absolut vores behov bedst. Men jeg ved for lidt om bilen, og kunne have brug for nogle kloge Volvo-eksperters råd til, om jeg skal kaste mig ud et et brugt V70 projekt.

Vi har et budget på mellem 80-120.000 kroner, men hører gerne om forslag, hvor det kan betale sig at bruge lidt flere penge og få noget markant bedre.

Hvilken årgang og model bør man vælge?
Automatgear elle manuel i forhold til reperation?
Hvor langt må den have kørt?
Skal man være bekymret for rust i modellerne omkring 2005 og 2007?
Hvad skal man være særligt opmærksom på?

Jeg håber meget, at I kan hjælpe, så jeg forhåbentligt kan blive tryg Volvo-ejer for første gang :)

/Lasse
lasseconsulting
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør feb 20, 2016 21:44 pm

Re: Køb af brugt Volvo V70 (potentiel førstegangskøber)

Indlægaf Peter_C » lør feb 20, 2016 22:59 pm

Hvilken årgang og model bør man vælge?

Så ny som du kan finde indenfor budgettet. Modelmæssigt har lavtryksturboen (200HK) et godt punch der matcher bilen, men i et land hvor højeste tilladte hastighed er 130km/t er den mindste uden turbo med 140HK i princippet rigelig.
Automatgear elle manuel i forhold til reperation?

Jeg har en 200HK med manuel der har gået 375.000km på samme kobling så udfra en rent økonomisk synspunkt tror jeg manuel er det sikre valg. Jeg vil dog anbefale dig at finde en med automatgear. Det er bare det lækrere og passer fantastisk til bilen (fruens V70 har automat)
Hvor langt må den have kørt?

Det ved jeg ikke. Jeg personligt vil hellere have en der har fuld (troværdig) servicebog og rundet 200.000km end en der har gået måske 150.000km men hvor service er udokumenteret
Skal man være bekymret for rust i modellerne omkring 2005 og 2007?

Man skal altid være bekymret for rust når man bor i Danmark, men selve modellen er ret modstandsdygtig overfor rust. Det kommer igen meget an på den enkelte bil, og hvordan den er passet
Hvad skal man være særligt opmærksom på?

Det er ikke blandt de billigste at holde kørende. Især hvis alt skal laves på værksted. Regn med 10 km pr liter (uanset hvilken model du vælger)

Just my 2 cent ;-)

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Køb af brugt Volvo V70 (potentiel førstegangskøber)

Indlægaf lasseconsulting » søn feb 21, 2016 22:36 pm

Hej Peter

1000 tak for gode svar...! Meget, meget brugbart.

Jeg har kig på et par forskellige V70'ere:

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... 5d/2723741
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... 5d/2762079

Jeg kan generelt ikke finde ud af, om jeg skal gå efter en ældre (2005-2007) model, som har gået lidt mindre på tælleren, eller om jeg bør vælge en nyere model (2008-), som har fået et opdatering på designet, der har flere kilometer på tælleren og koster en postgang mere. Har du noget godt råd her?

Hvordan vil du vurdere disse to biler i forhold til pris - er det fair nok, eller hvordan...?

Endnu engang 1000 tak for hjælpen.

/Lasse
lasseconsulting
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: lør feb 20, 2016 21:44 pm

Re: Køb af brugt Volvo V70 (potentiel førstegangskøber)

Indlægaf Kingo » søn feb 21, 2016 23:35 pm

Har du tampet dem ind på bilpriser.dk ? Der kan du få et fingerpeg om prisen er rimelig - tast ind som om du ønsker at sælge til forhandler - og se om du synes privat- sælgerens pris er i orden.

Du står mellem 2 vidt forskellige bil-valg - en leasing model hvor alt bliver ordnet for dig - og hvor der formentlig ikke bliver noget videre problemer - og en brugt bil der alt andet lige er større sandsynlighed for vil gå i stykker og måske lidt mere bøvlet end en leasing. Jeg ville selv ikke hoppe på en leasing - eller en helt ny bil - det er i min optik alt for mange penge at brænde af på transport. Så hellere en lækker brugt V70 - jeg ville nok gå efter lavt km antal - specielt når du står og skal vælge mellem helt ny - og brugt.

Hvis jeg skulle vælge om ville jeg vente på den rigtige med automat gear.
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Køb af brugt Volvo V70 (potentiel førstegangskøber)

Indlægaf Peter_C » man feb 22, 2016 20:30 pm

Jeg kan generelt ikke finde ud af, om jeg skal gå efter en ældre (2005-2007) model, som har gået lidt mindre på tælleren, eller om jeg bør vælge en nyere model (2008-), som har fået et opdatering på designet, der har flere kilometer på tælleren og koster en postgang mere. Har du noget godt råd her?


Problemet er jo at man altid kan få noget der er lidt bedre hvis man smider lidt flere penge i
Jeg kender ikke (noget videre til) den nyere 2008- model. Nyeste bil jeg nogensinde har ejet er fra 2001 :)
Jeg ville nok vende den om og sige "Jeg har 100.000kr" hvad kan jeg få for dem ... og først derefter begynde at spekulere i om der skal være nyere med mange kilometer eller ældre med færre km.

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 999
Tilmeldt: man okt 22, 2007 11:07 am
Geografisk sted: Midtsjælland


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster

cron