Vandskade på bildele. Hvad med forsikring?

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Vandskade på bildele. Hvad med forsikring?

Indlægaf Volvo4life » fre aug 15, 2008 20:12 pm

Har som en del andre haft fornøjelsen af vand i kælderen her for nyligt. I den forbindelse blev nogle afmonterede dele fra min bil vandskadet, herunder en autostol. Mit forsikringsselskab oplyser at disse dele (og autostol) ikke er dækket af min indbofosikring, men skal betragtes som en autoskade.

Synes umiddelbart at det lyder lidt mærkeligt, men ifølge vilkårene dækker bilforsikringen "...afmonteret tilbehør, når det udelukkende anvendes til bilen.". Nogen der kender noget til denne formulering? Synes bestemt ikke at en autostol burde høre til den kategori da jeg har adgang til flere biler.

Nu er værdien af delene ikke opgjort endnu, men jeg kan forestille mig et problem vedr selvrisiko, præmiestigning samt det forhold at vandskade slet ikke er nævnt i forsikringen. Er jeg den eneste der synes at dette problem er lidt komisk?

Vil meget gerne høre jeres kommentare samt hvis i har haft ligende oplevelser.

Hvis der er nogen her der kende lidt til autotaksering eller har adgang til det, ville jeg da gerne lige vide lidt om værdifastsættelse.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Indlægaf Giraffen » fre aug 15, 2008 22:05 pm

Først vil jeg sige at du har min fulde forståelse ved at klade sagen komisk,
så er der hele sagen om værdi ansætelsen, Selv midstet jeg 4 flæge til min bil, mens den vel og mærke STOD på et værkstedet :!: alt sammen mens jeg befandt mig sådan ca. 900 km. fra NORDPOLEN!!!! og her var der også tvilv om hvad der var sket, :!: hvad det skulle koste, :!: OM JEG VAR MEDSKYLDIG!!!! i at de 4 fælge var forsvundet :!: :!: :shock: det tog godt 2 mdr. at komme til en "fornuftig" løsning, og tro mig TRYK giver ikke ved dørene.
Vi betaler og betaler og den dag man har brug for hjælpen så er det ens egen skyld eller så er man bare ikke dækket. Forsikringsfusk er ulovligt, men man bliver godt nok fristet til at søge alternetive forklaringer når skaden er sket :!: for bare at føle der er lidt retfærdighed.
Billede
Brugeravatar
Giraffen
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 98
Tilmeldt: lør dec 01, 2007 20:25 pm
Geografisk sted: Nordsjæland

Indlægaf Volvo4life » tirs sep 30, 2008 8:38 am

Det blev så en totalskade... :shock:
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster

cron