Bilsalg i disse tider

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bilsalg i disse tider

Indlægaf Volvo4life » tirs nov 24, 2009 0:23 am

Tror aldrig der har været så mange dejlige biler tilsalg til "fornuftige" priser som der er i øjeblikket. Desværre er man jo selv ejer af en dejlig bil som gerne skulle indbringe lidt penge inden den næste kan anskaffes. Havde aldrig regnet med at skulle kigge efter en fejlhjulstrukken Volvo, men må indrømme at eksempelvis en bil som Shadows var tilpas speciel og ikke mindst til en fornuftig pris, så det gav anledning til nogle overvejelser omkring en tidlig julegave.

960eren har jeg i et svagt øjeblik haft tilsalg tidligere på året (vi var virkelig ikke gode venner), men måtte jo hurtigt erkende at markedet for ældre, særdeles velholdte og teknisk optimerede luxus biler nærmest ikke er eksisterende. Resultatet blev (endnu) en investering i bilen og vi blev gode venner igen. Salgstankerne er nu forsvundet og erstattet af spørgsmålet om den skal forblive (næsten) original eller der skal ske store ændringer.

Som modsætning til 960eren råder jeg også over en meget lille økonomisk bil som ikke gør noget forkert, men heller ikke er særlig sjov. Med en alder på snart 4 år og et kommende stort service om hjørnet skulle det blive interessant om den kunne sælges. Søndag aften blev den sat til salg på DBA til en fair pris. Ikke i den billige ende og ikke til overpris. I løbet af i dag (mandag) har de første 10 ringet omking bilen og endnu flere har mailet til mig. For en lille time siden blev bilen solgt og hentet, med et mindre, men forventeligt, nedslag i prisen. Jeg kunne måske have fået lidt mere for den hvis jeg havde brugt en uge og afholdt flere prøvekørsler, men man gider jo heller ikke bruge for meget tid på det.

Hvad der skal erstatte den er et godt spørgsmål. En 945er er en dejlig bil, men jeg er kræsen og der er ikke lige det jeg sørger tilsalg i øjeblikket. Har tidligere kørt gulplade og jeg tror det bliver det jeg kommer til at kigge mest på - det virker som om der er nogle fantastiske tilbud rundt omkring.

Morale?? Tjaa der langt mellem købere af de "spændende" biler, mens de kedelige åbenbart er nemme at komme af med.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Re: Bilsalg i disse tider

Indlægaf kimmer » tirs nov 24, 2009 8:12 am

Tillykke med salget, det kan altså lade sig gøre :lol:
Som sagerne står i øjeblikket, er det er de brændstof-økonomiske biler der sælger. Volvo-tørstige benzin motorer, i biler med en del år på bagen er jo nærmest usynlige for andre end os med Volvo-genet :? Tingene ændrer sig igen, men jeg tror for alvor, at fremtiden er blevet til virkelighed. I takt med at nye biler kører længere og længere pr./l, bliver vores biler mindre interessante. Det må vi bare leve med eller sælge til bilentil den rigtige pris.....men den rigtige pris er for køberen og dén er bare ikke fair pt., efter min mening :D
Venlig hilsen
Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf Ulrik Friis » tirs nov 24, 2009 18:31 pm

Ku' du ik' lissom løfte sløret for hva' dælen en meget lille lydig 4 år gammel, ikke særlig sjov økonomisk bil er for en?
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Volvo4life » man nov 30, 2009 23:22 pm

Ulrik Friis skrev:Ku' du ik' lissom løfte sløret for hva' dælen en meget lille lydig 4 år gammel, ikke særlig sjov økonomisk bil er for en?
1.generation Kia Picanto i lux udgaven. I øvrigt tror jeg den havde DKs bedste tilbehørspakke da den blev købt: 4x elruder, 6xhøjtalere, elspejle m/varme, læderrat, læderearknop, tågelygter, tagspolier, lakerede kofangere samt den "store" motor (1.1 istedet for 1.0), lidt alu detaljer, og lidt andre småting, merpris 9.500,-. Hvad kan man få hos Volvo for 9500,- ???

Kiaen blve solgt og en Mitsubishi Grandis 2.4 blev dens afløser.
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Tilbage til Frit emne