Er det lovligt at have plukkebil?

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Er det lovligt at have plukkebil?

Indlægaf morten_n » fre dec 29, 2006 20:29 pm

Kan nogen sige noget om reglerne for at have en eller flere biler stående på egen grund uden nummerplader?
Som jeg husker det er det ikke lovligt at have "plukkebiler" stående, men vil gerne vide mere om reglerne og gerne hvor jeg kan få det dokumenteret...
Godt nytår :wink:
Morten N.
Medlem 3285 - www.volvoentusiasterne.dk
Brugeravatar
morten_n
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 17:50 pm
Geografisk sted: København

Indlægaf Peter » lør dec 30, 2006 11:12 am

Motor Historisk Samråd har haft noget med denne sag at gøre, ved jeg.
Jeg mener at der er på det seneste er blevet lavet, eller vil blive lavet, nye regler på området. Regler der er så strikse at selv et automobilmuseum vil have svært ved at leve op til dem. Det er noget med at bilerne overhovedet ikke må forurene jorden de står på og de må vist heller ikke stå under åben himmel.
Motor Historisk Samråd er en sammenslutning af bil klubber og motor klubber der vil varetage disses interesser over for myndighederne.
Venlig hilsen

Peter
Peter
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 19
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:09 pm
Geografisk sted: Esbjerg

Indlægaf B23Trige » lør dec 30, 2006 17:35 pm

Reglerne er sikkert blevet strammere, eller bliver det.

Som jeg husker det fra leje af eget hobbyværksted for nogen år tilbage, er det noget med et antal biler man max. må have stående på EGEN grund UDEN fast underlag. På vores daværende grund måtte hvert værksted have én bil holdende, dette for at holde sig under kravet om godkendelse til ophug (som ville blive pålagt ejeren af grunden). Bilen skulle være funktionsdygtig, altså kunne starte og køre der fra. (dette blev os pålagt af politiet?)

På offentlig vej måtte man IKKE have biler stående uden nummerplader på overhovedet (igen som jeg husker vi blev pålagt af politiet, ikke sikkert at jeg har 100% ret ifølge loven)

Jeg skriver UDEN fast underlag fordi bilerne stod på en mark.

Der er andre regler for FAST underlag. Biler der ikke kan køre skal vist nok stå på beton eller asfalt eller fliseareal, og jeg tror der er regler for at der skal være membran under også.

Så faktum er, tror jeg, at bor du et sted hvor du kan have en reservedelsbil stående på egen grund, tror jeg ikke at der er regler der umuliggør det for dig, med mindre der klages over den fra nabo eller andre. Viser det sig så ved myndighedens kontrol at den ikke kan starte eller måske bare trille, kan du måske blive pålagt at fjerne den, eller stille den i garage hvor der er fast gulv.

Jeg har selv i ny og næ en reservedelsbil stående, og har aldrig haft problemer. Men der er heller aldrig blevet klaget over det, da jeg altid sørger for at der ser pænt ud omkring den, at den ikke fremstår som et lig osv.
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 18:53 pm
Geografisk sted: Fårup v/Randers


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster