Hjælp: 164'eren og Amazonen

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Hjælp: 164'eren og Amazonen

Indlægaf philipdam » søn feb 04, 2007 18:48 pm

Hejsa (:

Jeg er en ung 'mand' på 17, som jo snart skal have køre kort osv. Derfor vil jeg jo meget gerne have min egen bil. Bilen skal primært bruges til og fra gymmet' (25 km hver vej), men self. også til at cruise i .. :'D

Den skal købes i april, da vi flytter der.
Den skal være til at købe for penge, men hvor der stadig er mulighed for at offere nolge penge til at shine den op. (ikke mekanisk). Vi kører selv i volvo, og far specielt, er meget villig til at støtte øknomisk.

Jeg har set lidt på 164'eren og Amazonen.. (dog er jeg mest til 164'ern)Har en svaghed for gamle biler, har haft en Morris Minor 1000 hvilket også er en sød bil, men vil hellere have en større bil.

For begge biler:
Hvilke årgange er til at fortrække? for i 72 får de en ny type motor?
Benzin økonomi?
Reservedele
Andre ting jeg skal være opmærksom på?

Håber i vil hjælpe mig der ude.

MVH. Philip Dam Hansen
Århus
philipdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 18:00 pm

164

Indlægaf Klågem » søn feb 04, 2007 21:33 pm

Hej. hvis jeg havde valget mellem en 164 og en 121 ville jeg tage 121. Da de er meget billigere at holde kørende med hensyn til reservedele.
121 har heller ikke de samme rustproblemer. og Hvad benzinøkonomien angår vil du slet ikke vide hvad 164 bruger.. 3.0 og 6 cylindre er meget tørstige. og som 17-18 årig tvivler jeg på at du kan få den forsikret til små penge. samt at du har råd til andet en at cruise rundt lige omkring den første i måneden med de benzinpriser :lol:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Duett » søn feb 04, 2007 22:47 pm

Hej Philip. Det er dejligt at du også kan begejstres af god gedigen svensk kvalitet af lidt ældre dato, velkommen i klubben! Jeg er ikke helt enig med Klogem med hensyn til modelvalget, jeg er selv ejer af en amazon fra 66 og en 164`er fra 70, og de er vildt lækre begge. Jeg har også andre Volvoer,der også er vildt dejlige, men alle har de deres særheder,dyder og mindre heldige detaljer, ligesom os andre, sådan er det når det er biler med sjæl det drejer sig om! Vi er nogen der ikke kan begrænse vores kærlighed til en enkelt model, det fylder en del , men køb nu den model DU syntes bedst om, så holder "kærligheden" længst. Amazonen er helt igennem dejlig, kører godt og er smuk som få, men en 164 er bestemt ikke dyere at holde kørende. Det med forsikringen vil jeg ikke blande mig i, der findes jo mange måder at "klare" det på. Det rustmæssige er også en skrøne, jo der var noget med rust rundt om ruderne i 164 med limede ruder, men der kan nu også gemmes en masse rust i amazonerne. De modeller der har overlevet til idag er her kun fordi nogen har holdt af dem i mange år, og 164eren er antalsmæssigt amazonerne underlegne, og rent prismæssigt er 164 tit billigere at få fat i end amazonerne. Jeg syntes tit at 164 uretmæssigt er noget overset, den kører som en drøm, vej beliggenheden i blæsevejr er amazonen overlegen til enhver tid, servostyr, en lækker stille række 6 der sammen med en M410 gør at man næsten ikke hører motoren når der cruises derudaf, bundtræk som en lastbil, og et lidt aristokratisk udseende der stadigvæk får folk til at vende sig og sige hvad var det for en volvo??? Det med benzin økonomien er efter min mening det eneste der trækker ned i forhold til amazonerne. Amazonen går mellem 10-12 pr liter, 164 ligger mellem 7-9 pr liter her hos mig og begge med overdrive, så jo det giver en forskel med de benzinpriser.....men for pokker hvor den går godt! Held og lykke på vejen mod den store kærlighed, og husk ikke at tage den første og bedste, det betaler sig at vente på den "eneste ene".
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf philipdam » man feb 05, 2007 2:34 am

Mange tak begge to.
(vil gerne høre mere fra andre) (: ..

Jeg vil kigge på dem begge, og se hvem jeg forelsker mig i, skal nok holde jer informeret til den tid..

Syntes bare 164'eren limo 'træk' er for hot :D ..

Nå ja, hvad skal jeg se efter når jeg er ude og prøve/se på en bil? Hvad skal jeg holde øje med, vil jo nødig komme hjem med en der kommer til at koste det hvide ud af øjnene i repp

mvh Philip
philipdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 18:00 pm

Indlægaf Duett » man feb 05, 2007 22:18 pm

Hej igen Philip. Det bedste råd jeg kan give er at tage en med ud for at se på objekterne, som har forstand på gamle volvoer, og som du har fuld tillid til. Kig på nogen stykker, og så kan du lynhurtigt skille skidt fra kanel. Tag den store pung med når du skal ud og handle, det betaler sig tit at give 10000.- ekstra for en der er rustfri, pæn i lakken, sorte plader, fuld historie og måske en lidt speciel udgave. Erfaringsmæssigt får man ikke lavet meget rust og malerarbejde for 25000,- hvis det skal gøres ordentligt, og en "urørt" bil vil altid være meget mere værd ved gensalg.
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf philipdam » tirs feb 06, 2007 17:33 pm

Mange tak igen.

Hvis man ikke lige kan få fat i en der har forstand på volvoer?? Er der ikke noget man skal kigge efter, uden at have den vilde forstand på det?? :)


mvh
philipdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 18:00 pm

Indlægaf Duett » tirs feb 06, 2007 20:44 pm

Hej Philip. Volvo mekanik er usædvanlig stabilt, så rust er så afgjort det største problem, men efter mange års hårdt slid kan selv en volvo få fejl. Mekanikker med hjertet på rette sted er nu stadigvæk god at have med hvis man ikke selv kan spotte fejl og mangler,
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

Indlægaf philipdam » ons feb 07, 2007 16:46 pm

Mange tak, jeg vil begynde min søgen (:

Ser meget frem til min kommende dame :D

mvh, philip.

ps: Lader jer hører fra mig..
philipdam
Ny bruger
Ny bruger
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: søn feb 04, 2007 18:00 pm


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster