Køb af Volvo Vida Dice tester

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ptheo » ons apr 24, 2013 19:20 pm

Til Info, så kører min VIDA 1212A stadig fint på Windows 7 Home Edition........ også efter de seneste opdateringer af Windows fra Microsoft .... seneste indstaleret d.d. .... (automatisk opdatering er valgt)

Vedr. Vida på Win 7 HOME Edition .... så kræver det en midlertidig ændring i Windows reg. databasen... under instalationen ... hvorefter der rettes tilbage til std. se min beskrivelse i anden tråd på dette forum.

/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors apr 05, 2012 13:28 pm
Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ezyryder » lør maj 04, 2013 8:56 am

Har en Volvo S80 (Mark II) fra 2007 og har købt en kina Volvo Dice for at slå "seat belt alarm" fra.

Jeg har installeret v 2012D på en Win XP og jeg kan udlæse bilen og aktivere forskellige kontakter så basalt virker det. Jeg har både prøvet at logge in som admin eller 3=NOR men kommer ingen vegne med at ændre noget.

Det eneste jeg har fundet er "high volume" på seat belt alarm og Vida siger den nu er off men det virker ikke.

Nogen der kan sige hvad jeg gør forkert?

PS: WLS login billedet ignorerer jeg bare og lukker hver gang det popper op.

PPS: Jeg ved mange vil have lyst til at komme men gode råd om brug af sikkerhedssele og I har også ret. Jeg bor bare et sted hvor jeg skal køre 50 m ud og ind af en låge så det er møj irreterende :-)
ezyryder
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 13
Tilmeldt: tirs aug 28, 2012 8:34 am

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf Kingo » lør maj 04, 2013 12:15 pm

Jeg kan ikke slå det fra på min 2005'er med min vida:(
Mener det er noget med software fra 2005 og frem

Gør du som jeg har beskrevet her: viewtopic.php?f=6&t=7026&p=38442&hilit=Selealarm#p38442
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ptheo » tirs maj 07, 2013 12:03 pm

Så fik jeg også problemer med Vida 2012A og Win7 Premium Home Edition ....
Efter Automatisk opdatering til bl.a Explorer 10 vil Vida ikke videre efter indtast indtastning af model data.....
Jeg har nu fjernet Explorer 10 og er tilbage på Explorer 9.
Så virker Vida tilsyneladende 100% igen.
/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors apr 05, 2012 13:28 pm
Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ptheo » tirs maj 07, 2013 12:09 pm

WSL popup kan fjernes ved omdøbe filen Wsllogin.exe, filen ligger i C:\vida
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors apr 05, 2012 13:28 pm
Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf Kingo » tirs maj 07, 2013 13:17 pm

Ptheo: Hvilken bil har du?

Jeg er interesseret i at finde ud af om nogen med en 2005+ V70 har slået selealarm med deres Vida - og ligeledes om nogen er lykkedes at ændre til KM/L i kørecomputeren uden software download - og jeg fornemmer lidt at du leger en del med din Vida ;)
V70 2,4 170 Baltic manuel 2005 - Vida og Dice
Kingo
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man mar 19, 2012 19:27 pm
Geografisk sted: Vangede

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ptheo » tirs maj 07, 2013 18:15 pm

Ja jeg leger lidt med Vida og Dice på min V70 fra forår 2007 dvs seneste aftapning af den model.
Derudover har jeg Af og til systemet koblet til de nyere modeller hos en der gør i brugte Volvoer.

Køre computer kan omstilles til km/l i DIM modul, vejledning følger ...

Lydalarm for manglende sele kan også programeres til on eller off i DIM modul....men det virker ikke, der er lyd og lysalarm på uanset om der er valgt on eller off ....så der er nok noget om at modeller fra 2005 og frem ikke kan ændres..
Jeg har testet ovennævnte i egen bil i dag.
Jeg har ikke installeret ny sw fra Volvo...

/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors apr 05, 2012 13:28 pm
Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ivor » tirs maj 07, 2013 19:58 pm

Hej
Der kan ikke hentes SW fra Volvos server med en Kina Dice.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 525
Tilmeldt: søn dec 09, 2007 10:24 am
Geografisk sted: Overlund Viborg

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf Klågem » tirs maj 07, 2013 21:12 pm

ptheo skrev:Ja jeg leger lidt med Vida og Dice på min V70 fra forår 2007 dvs seneste aftapning af den model.
Derudover har jeg Af og til systemet koblet til de nyere modeller hos en der gør i brugte Volvoer.

Køre computer kan omstilles til km/l i DIM modul, vejledning følger ...

Lydalarm for manglende sele kan også programeres til on eller off i DIM modul....men det virker ikke, der er lyd og lysalarm på uanset om der er valgt on eller off ....så der er nok noget om at modeller fra 2005 og frem ikke kan ændres..
Jeg har testet ovennævnte i egen bil i dag.
Jeg har ikke installeret ny sw fra Volvo...

/ptheo

Det KAN ændres. Alarmen er slået fra på min. Og det er en 06. Den viser manglende sele i Max 10 sek. Og lydsignal hører man 3 gange. Det kan godt være at man skal forbi Volvo. Og at Kinadice ikke kan gøre det.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ptheo » tirs maj 07, 2013 21:24 pm

Ja det er muligt at der skal opgraderes sw i DIM modulet på de seneste modeller af V70N
Kina Dice er fra samme fabrik i Shenzen, som den orginale.... Og firmware opdateres via Volvo så den kan det samme som den orginale.... Men selvfølgelig ikke hente ny sw fra Volvos server.....det kræver også en konto til betaling...
/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors apr 05, 2012 13:28 pm
Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ivor » ons maj 08, 2013 8:31 am

Hej
Prøv at se dette indlæg på Swedespeed Forum. Der er en der har adskilt en kopi og sammelignet den med en original Dice.
Efter hvad jeg kan tolke ser det ud til at de ikke er ens.
Jeg synes også det er underligt at Volvo accepterer at fabrikken sælger dem for 1/5 af prisen ad "bagdøren"
http://forums.swedespeed.com/showthread ... DICE-units

Selv om man opretter en konto hos VCC kan man ikke bruge clonen til download.

https://www.volvotechinfo.com/index.cfm ... ecialtools
ivor
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 525
Tilmeldt: søn dec 09, 2007 10:24 am
Geografisk sted: Overlund Viborg

Re: Køb af Volvo Vida Dice tester

Indlægaf ptheo » ons maj 08, 2013 15:46 pm

Jeg tror nu ikke Volvo bliver spurt om noget med hensyn til kloner .....

Med min erfaring i mange års samhandel med kinesere og besøg derude ... så kopierer de og sælger ud af bagdøren med stolthed....

Min klone er helt som den orginale , samme elektronik og med orginal Volvo firmware.... dog mangler SD kortlæser of Bluetooth modul.... der er plads til dem men de er ikke monteret.... sandsynligvis for at få prisen ned ....
Jeg har selv sammenlignet det indvendig elektronik (Jeg har elektronik baggrund) i min Dice og med fotos af den orginale ... (billeder kan fåes til download mod en email) .
De to moduler er også helt ligegyldige til privat brug.... her er det helt fint med et 5m langt USB kabel ...

Dice er iøvrigt kun en oversætterbox imellem VIDA og bilen bussystem ...
se her hvad volvo skriver ...

7 VEHICLE COMMUNICATION TOOLS
To be able to perform diagnostics read outs, diagnostic fault tracing and software downloads, VIDA needs to be connected to the vehicle through a communication tool. This device will transfer data from the VIDA PC to the correct receiver in the vehicle.
VIDA supports DiCE and J2534 devices. Volvo Car Corporation recommends DiCE for reprogramming.
7.1 DiCE
DiCE is an abbreviation of Diagnostic Communication Equipment. DiCE uses a Bluetooth connection to transfer information between VIDA All-in-one and the vehicle. This solution was chosen because it provides more flexibility. A USB cable can be used as an alternative to the Bluetooth connection.
Please note that no third party Bluetooth dongles can be used with DiCE, only VCC DiCE equipment can be used.
7.2 J2534 devices
For all MY2004 and later vehicles equipped with OBD and reprogramming capability, manufacturers shall comply with SAE J2534.
The hardware used to validate VIDA's compliance with J-2534 can be purchased separately from third-party suppliers. The validation was done using the following J-2534 pass-thru devices:
• Actia Passthru+ XS
• CarDAQ2534
For more information regarding these devices, please contact the respective manufacturer.

Dicen har således ikke meget med programering at gøre ... det sker i VIDA .
Det er dog rigtig at Volvo kun tillader sw download med Dice der har et godkendt serie nummer ....
logisk nok, det ville jo svare til at trække på deres reservedels lager uden at betale ... Volvos sw er jo egentlig reservedele de normalt sælger....

/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 60
Tilmeldt: tors apr 05, 2012 13:28 pm
Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Foregående

Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster