Volvo danmark

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Volvo danmark

Indlægaf volvobrynk » ons maj 16, 2012 7:27 am

Hej

Hvem skal man snakke med ved Volvo om ombyggede køretøjer?
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Re: Volvo danmark

Indlægaf gmtgmt » ons maj 16, 2012 18:27 pm

Prøv Erik Christensen han er Product manager og en rimlig venlig person, men vil ikke give dig nogen forhåbninger om at de vil hjælpe mere med det
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Kalundborg

Indlægaf Sander » tors maj 17, 2012 9:24 am

Ja Erik Christensen er en venlig mand men jeg tror desværre ikke du får noget ud af din henvendelse. Ikke for at provokere eller være næsvis, men kan du selv give en plausibel grund til at der er nogen som vil indgå dybere i meningsudveksling/ råd og vejledning om ombygning af en gammel volvo model. Jeg har været ansat ved en volvoforhandler og har gjort nogle henvendelser til Volvo Danmark i forskellige andledninger. Jeg har den opfattelse at når volvofabrikken har lavet de forskellige typegodkendelser, som jo også jævnligt bliver søgt diskuteret og udvekslet herinde ja så er det det. Set på den måde, at de kommer med en max motoreffekt fortæller hvorledes bremser skal dimisioneres og på 445 hvorledes man anbefalder ladet skal dimisioneres ved omb til pick-up. Også ud fra den betragtning at Volvo udvikler og laver nye modeller, levere dele til disse, i en årrække, hvorefter de lukker med for forsyningen. Set i lyset deraf er jeg sikker på at "importøren" af volvos produkter ikke vil indgå dybere i meningsudveksling/ råd og vejledning om ombygning. Samtidig skal man tænke på at der også sker udskiftning på af personale i VolvoDanmark hvorfor viden om ældre biler bliver udvandet.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Klågem » tors maj 17, 2012 11:40 am

volvobrynk skrev:Hej

Hvem skal man snakke med ved Volvo om ombyggede køretøjer?

viewtopic.php?f=2&t=6379&hilit=+nyt+for+mig
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf volvobrynk » tors maj 17, 2012 12:50 pm

Hej

Det er mulig du (Sander), men jeg lader mig ikke stoppe så let. Jeg ved der er andre der har gjort noget lignende, som det jeg ønsker, men jeg skal havde papirerne der er skrevet under for at synsmanden vil acceptere dem. Og de skal være på mit stel nummer.

Jeg kender godt den der YYD1, men jeg ved ikke om
Den er opdateret, i forhold til de nyeste ombygninger.
Jeg ved der "køre" 2 biler med de bremser jeg vil havde på.
Og jeg mener jo at hvis de må, så må jeg også. :-)

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Sander » fre maj 18, 2012 10:34 am

Rasmus ved du hvad, jeg kom til at læse gmtgmts indlæg som om at ved Erik var der håb selv om han jo tydeligt skriver at der ikke skal gøres nogen håb. Da jeg samtidig ikke poster mit indlæg via hans indlæg, ser det ud som om det er mytet på dig alene. Sorry. Men det har nu alligevel relevans. Hvorfor skulle volvo opdatere deres typegodkendelser på en volvomodel og hvad skulle der gøre sig gældende for at de tager en typegodkendelse frem og revidere den fx 10 år efter. Det jeg ser som en problemstilling i din ide, som jo i sig selv er en god ide, om opdatering og dataindsamling om godkendte ændringer er at det at det alene er importøren som du skal snakke med omk. ændringer og opdateringer jævnfør at det er i danmark og efter danske regler. Jeg har bare den opfattelse at de ikke er et område som der fokus på som importør, hvor man nok mere kæmper for at få eftertypegodkendt de produkter/modeller man importere, inden for mere praktiske ordninger som ex max. påhængs vægt og ikke ombygninger, som er styret af det pågældende lands definitioner for hvorledes og efter hvilke data sådanne skal styres lovmæssigt.

Det du skriver med at " nogen har fået lov" den holder bare ikke. Der er mange eksempler på at synsmanden ikke ved alt. Amazoner som er synet med 5,5 fælgene på i synshallen. Kammeraten som købte en nysynet transporter og ved næste syn blev den kassert fordi vw motoren i den, ikke kunne godkendes til modellen, problem var at han fik den synet i Ribe hvor der ligger et velrenommeret VW forhandler især inde for erhvervskøretøjer, og synsmanden viste altså her noget om VW. Andet eksempel, at der på en * mærke / xx model skal være forskellige dæk dimensioner for og bag. Jeg har også snakket med en som havde fået at vide af synsmanden at der var 8 års syn fra bilen er 35 år (2005) og at den næste gang skal til syn i 2013. Jeg fandt noget lovtekst og da jeg senere fremlagde dette havde personen været henne ved SKAT og der havde damen sagt at veteransyn er 8 år og bilen kan synes som veteran fra den er 35 år. Ergo jeg kunne krølle papiret sammen. For 35 + 8 er = 43. Jeg tænker på hvorledes hun mon reagerede da hun fik en indkaldelse til syn fordi bilen er blev 40 år her i løbet at 2010.

Det jeg vil hen til er, du tænker at når nogen allerede har fået lov ja så vil jeg da og se om jeg kan, og du skal selvfølgelig kæmpe for, man kan jo altid få et nej, som flosklen siger. Det er min personlige mening at man ikke behøver at gå flok på dørene før man lige har fået et par vinkler på og derfor villle jeg i din situation se, om jeg kunne finde ud af om disse syn var godkendt pga manglende viden, inde jeg ringer til VolvoDanmark.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf volvobrynk » fre maj 18, 2012 11:07 am

Hej

Jeg er for så vidt enige ned dig, men ikke helt :-)

Så vidt jeg husker fik Schrøder herinde fra, gennem Volvo Danmark, fat i en ved Volvo Sverige.
Der så skaffede de nødvendige papire. Der faktisk bare er et brev fra Volvo AB. Der tillader at man må fremstille Volvo Amazon, med stelnr. * til syn med de bremser, så længe gælden krav er opfyldt. Som f.eks at delene kommer fra den samme Volvo, bremsefordelingen ikke er forkert og at det er forsvarligt monteret.

Det er godt nok lidt omstændeligt, men kontra bygge bilen op, køre den på trailer til TÜV i Tyskland, betale ca 599€ og der næste køre til normalt syn. Vil jeg hellere prøve den her vej først, hvis det er det samme med dig.

Jeg har efter en fornuftig samtale med en meget behagelig synsmand, fundet frem til de 2 løsninger. Samt at han vil kigge forbi og følge op på projektet, så der ikke bliver nogle problemmer med noget af det.
Jeg ønsker kun at bygge/køre en bil der er sikker og forsvarlig!

Der bliver ikke noget ekstra effekt, ekstra laste evne eller på nogen måde bedt om tilladelse til at omgåes færdselsloven på nogen måde.

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Tilbage til Frit emne