Bryllupskørsel i Volvo 142 deluxe - eller lign.

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Bryllupskørsel i Volvo 142 deluxe - eller lign.

Indlægaf Maria » tors aug 30, 2007 18:57 pm

Dette HASTER en smule!
Er lige blevet dumpet af vores chauffør til at køre til vores bryllup på lørdag (d. 1. sept.).
Er der nogen, der ville have mulighed for at stå til rådighed ca. 2 timer lørdag eftermiddag?? Eller er der nogen, der kender nogen, der lejer biler ud, der kan bruges til formålet??
Vi bor i Vanløse og der skal køres i alt ca. 5 km til og fra kirken.

Mvh Maria
Maria
 

Re: Bryllupskørsel i Volvo 142 deluxe - eller lign.

Indlægaf Jeppe » tors aug 30, 2007 19:40 pm

Maria skrev:Dette HASTER en smule!
Er lige blevet dumpet af vores chauffør til at køre til vores bryllup på lørdag (d. 1. sept.).
Er der nogen, der ville have mulighed for at stå til rådighed ca. 2 timer lørdag eftermiddag?? Eller er der nogen, der kender nogen, der lejer biler ud, der kan bruges til formålet??
Vi bor i Vanløse og der skal køres i alt ca. 5 km til og fra kirken.

Mvh Maria



Hej Maria

Til lykke med I skal giftes. Har du prøvet at kontakte dem der står bag denne hjemmeside: http://www.140-164-klubben.dk/


Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Hr. SmåSur » tors aug 30, 2007 20:02 pm

Hej Maria!

Et stort tillykke skal du naturligvis først og fremmest have.

Nå, men jeg vil bare give et kedeligt besyv med, når emnet er "chauffør lignende benyttelse af en bil".

For uanset hvor sjovt det kan være at blive kørt til/fra kirke i sjov gammel bil mv. - så glemmer mange, både "chauffører" og passagerer, at de fleste bilforsikringer helt specifikt nævner og bemærker, at ved den slags kørsel dækker forsikringen IKKE!! Det kan med andre ord, gå rigtig galt, hvis det bare går "lidt" uheldigt galt..

Det er muligt at det ikke er, hvad DU (Maria) lige præcis har lyst/brug for at høre, men mit mål er ligeså vigtigt for dem, der nu sidder derude og leger med tanken om at træde hjælpende til.

Bil-forsikringer dækker IKKE! i den slags tilfælde, hvor chaufføren (oftest ejeren) har "udlånt" sig og sin bil for at køre et brudepar til og fra kirke/fotografering mv.

De eneste der rent faktisk er dækket i den slags ulykkestilfælde er taxa'er og firmaer der netop har en chauffør-dækning af deres køretøjer!

Så til dig, der netop nu overvejer at træde til: Pas rigtigt godt på - sker der en ulykke er det DIG!! som fører af bilen (uanset om det er veteranbil eller enhver anden bil) der bærer det FULDE ansvar!. (OG HUSK: Det behøver jo IKKE være dig (chaufføren) der er idioten og årsagen til en eventuel ulykke, vel? Tonser en lastbil op i bagenden af den fine gamle 164 eller Amazon eller hvad du nu har, er det stadig dig og din forsikring der skal føre kravet - og opdager DIT forsikringsselskab at du har "brudt" aftalen, kan du bide spids på, at de gør regres mod dig! - ja, har du ligefrem LEJET din bil ud, så kan du være sten sikker på, at dit forsikringsselskab IKKE dækker og de vil til enhver tid vinde sagen, da du nu har drevet virksomhed med din bil - og DÉT var den jo IKKE forsikret for, vel??)

Tja, det er muligt at jeg er "kill-joy" - men sådan ER det, og du Jeppe som repræsentant for en bilklub vis indtægter delvist stammer fra forsikrings-salg, bør efter min mening ikke opfordre til den slags, men påpege de korrekte regler - husk at RUNA er MEGET opmærksomme på den slags, qva tidligere slåskampe.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Jeppe » tors aug 30, 2007 20:43 pm

Hr. SmåSur skrev:Tja, det er muligt at jeg er "kill-joy" - men sådan ER det, og du Jeppe som repræsentant for en bilklub vis indtægter delvist stammer fra forsikrings-salg, bør efter min mening ikke opfordre til den slags, men påpege de korrekte regler - husk at RUNA er MEGET opmærksomme på den slags, qva tidligere slåskampe.


Hej Hr. SmåSur

Nu har vores klub ikke forsikringer på programmet for at tjene penge, og den indtægt der kommer derfra er ganske ligegyldigt, da den er minimal. Der til kommer at jeg ikke udtaler mig på nogen klubs vegne, men på mine egne.

Oven i dette kan der være nogen som har en forsikring som faktisk er dækket ind i de tilfælde hvor man kører brudekørsel. Jeg kender ikke til Runas betingelser, og der er jo også andre selskaber som tilbyder forsikringer til veteranbiler.... og biler generelt.

Jeg mener ikke jeg har opfordret nogen til at køre brudekørsel, det er optil folk selv... ligesom det at checke hvad dækker deres forsikring egentligt. I øvrigt må det være en gråzone, hvor der er mange faldgruber. For man må vel gerne køre til sit eget bryllup, eller hvad? Det kan da i hvert fald betegnes som lejlighedsvis.... Medmindre man er meget aktiv på den front:-)


Mvh

Jeppe
Brugeravatar
Jeppe
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 395
Tilmeldt: tors feb 16, 2006 11:54 am
Geografisk sted: Viby J.

Indlægaf Hr. SmåSur » tors aug 30, 2007 21:33 pm

Jeppe og andre:

RUNA's standard betingelser:

https://www.runa.dk/betingelser/bilforsikring.pdf

Hvori det tydeligt fremgår, at dækning frafalder ved f.eks. udlejning af køretøjet - eller hvis der er foretaget transport af gods eller personer mod betaling.

Et andet populært veteranbils-forsikrings-selskab's (Veteranforsikring Danmark) betingelser:

http://www.veteranforsikringdanmark.dk/ ... gelser.pdf

Heri nævnes det OGSÅ specifikt, at brude/studenterkørsel o.lign. IKKE dækkes, medmindre at der er indgået særlig aftale.

I Alm. Brand's betingelser (for veteranbiler) er det også direkte nævnt: At det forudsættes at veteranbilen IKKE bruges til brude-/studenterkørsel o.lign.

http://www.almbrand.dk/abweb/files/almb ... 180804.pdf


- og sådan er jeg sikker på, at man kan søge videre på nettet hele aftenen..
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » tors aug 30, 2007 22:23 pm

Come on! Der må da være en, som kan hjælpe det unge par her!

Skal det være en gammel volvo?
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Shadows » tors aug 30, 2007 22:40 pm

Det er vel kun brudekørsel, hvis der afregnes for det. Og når der ikke foreligger en regning, er det vel ikke brudekørsel. :wink:

Ja der må der være nogen der kan hjælpe uden at være herre småsure... :wink:

Har man glemt at man skal hjælpe dem der i nød? :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Tubesnake » tors aug 30, 2007 23:40 pm

Ingemann skrev:Come on! Der må da være en, som kan hjælpe det unge par her!

Skal det være en gammel volvo?


Ja, 142 deluxe eller lignende.. Du kan godt komme igang med at skrue fjedrene på ;)

Hvis du tager penge for det, kan du lige låne mit erhvervskørekort. Så skulle dén vist være i vinkel..
Venlig Hilsen Carsten
Brugeravatar
Tubesnake
Redaktør
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre feb 09, 2007 0:05 am
Geografisk sted: Right behind you ;)

Indlægaf 850R » fre aug 31, 2007 7:37 am

kære venner

det er vel ikke erhverv og ligende når man kører for "volvo venner"

come on !! haved jeg en 142 De Lux haved jeg med glæde gjort det
livet behøver ikke være så svært, se lyst på, det er da kanon at nogen gerne vil køres i volvo til og fra sit bryllup...... :P

mvh

Johnny
Mvh
/ Johnny B
850R -96
Brugeravatar
850R
Erfaren bruger
Erfaren bruger
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: søn maj 13, 2007 17:03 pm
Geografisk sted: Nordsjælland

Brudekørsel

Indlægaf Klågem » fre aug 31, 2007 10:01 am

Hmm. Vennetjeneste er hvad det kaldes... Det samme som når man klipper naboens hæk.. Betal skat af en kasse pilsnere.....

Der er da ingen der opdager det... Skulle det gå galt er man da bare en ven der kører for dem.. Altså uden vederlag.
Har detsværre ikke sådan en gl fin vogn. ellers ville jeg da gerne hjælpe 8)
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Ingemann » fre aug 31, 2007 10:44 am

Tubesnake skrev:
Ingemann skrev:Come on! Der må da være en, som kan hjælpe det unge par her!

Skal det være en gammel volvo?


Ja, 142 deluxe eller lignende.. Du kan godt komme igang med at skrue fjedrene på ;)

Hvis du tager penge for det, kan du lige låne mit erhvervskørekort. Så skulle dén vist være i vinkel..


Ja min er faktisk en Deluxe, men der er hverken plader eller noget som helst på! Havde det været til sommer havde jeg godt kunne!
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland


Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster