af Pede66 » søn okt 06, 2013 19:05 pm
Det vigtigste er værktøjet.
Min kompressor kan også give 10 bar men er reguleret ned til 6,2 bar for det er det tryk min nøgle er bestemt til fra fabrikken.
Jeg startede med en nøgle fra HaraldNyborg men den kunne ikke løsne låget på et glas syltetøj selv ved 10 bar.
Nu har jeg en Ingansoll, og den kan løsne det meste ved 6,2 bar
En stor beholder er alfa og omega, da den ellers skal arbejde hele tiden og ikke kan holde trykket, og så er det vigtigt selve cylinderen kan give nok liter luft i min.
Så liter i min, er altså hvad den kan pumpe ned i beholderen og ikke ud af slangen, for der kan der komme meget mere ud.
Og som skrevet, for højt tryk kan ødelægge værktøjet
Mvh Peter
Tidligere biler: Volvo 245, 460, 745, Nissan Patrol, Mitsubishi Pajero, Opel Kadett, plus en masse andre gamle lig.
Nuværende biler: Volvo 945, 855, Morris Minor 1000, Datsun/Nissan 280ZX TT og et par gamle Ferguson TEA 20