Undskyld til Claus.

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Undskyld til Claus.

Indlægaf Klågem » lør nov 30, 2013 11:47 am

Dette er en ny tråd for ikke at ødelægge Claus`s tråd om manglende hk.

Jeg vil starte med at sige undskyld til Claus Hvis han mener at det er ham jeg er imod.
Mine indlæg er IKKE baseret på at nedgøre Claus eller hans bil.


Men et indlæg imod falsk markedsføring. Idet BSR lover mere end de kan holde.
Jeg har kigget alle kommentarer på BSR. Dk igennem.
Der er mange der er godt tilfredse. Men underligt nok er de negative kommentarer fra Volvo ejere. Som ikke mener de har fået det som de har betalt for.
Om Volvo er anderledes at tune/chippe end andre biler kan jeg ikke på.

Jeg syntes også at det er helt fint at folk optimerer deres bil.
Der kan være flere grunde til det. Kørsel med . Køre ræs. Køre øko. Osv.

Der jeg brokker mig over er at folk bruge penge på noget som de faktisk ikke får.
Jeg kan selvfølgelig være ligeglad. Da det ikke mine penge.
Jeg skriver det for at hjælpe andre.
IKKE FOR AT KRITISERE ANDRE.

Hvis man virkelig skal have noget ud af at optimere /chippe sin bil. Skal det gøres på et rullefelt.
De De standard tunechip giver jeg Ikke så meget for. Der er ikke 2 motore der er ens.
Og så kan man ikke bare smide smide den Software i.
Den skal være tilpasset den enkelte motor.

Og som andre også skriver. Så kræver det i de fleste tilfælde oktan 98 eller mere for at få effekten.
Forskellen på 95 og 98 kan snildt løbe op i 20 hk.


Så endnu engang.
Claus. Jeg har intet imod dig eller din bil.
Jeg syntes bare at er synd at din bil ikke har den power som du faktisk har betalt for.
Specielt når jeg ved at du gerne kører rundt med campingvogn. (sikkert en stor en)
Venligst Tonny
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf 10musse » lør nov 30, 2013 20:18 pm

FLOT !

Jeg er jo så også en glad Volvo ejer som der har fået et komplet stage 3 trim fra BSR.

Jeg tror der hvor kæden hopper af er, at folk der "bare" køber en "post ordre" chip fra BSR, nu tror de også så får en bil der er trimmet 100% ind - NEJ det gør I IKKE ! I får en chip der en "gennemsnits" chip der i de bedste tilfælde giver xx antal HK/NM. BSR kan vel ikke gøres til genstand for alskens "ulykker" over manglende HK/NM - det giver da sig selv, at en "post ordre" chip ALDRIG kan komme på niveau med en komplet indkøring der tager en hel dag, hvor en meget stor mængde data/algoritmer ændres i bilens forskellige computere, af 2 til 3 medarbejdere der sidder med hver deres lap-top mens de konstant tester bilen på et rullefelt - for til sidst, at brænde en chip der er 100% individuelt programmeret tilpasset til den enkelte bil.

Jeg har biler der har været ovenstående tur igennem, en hos RH Motorsport i Fjerritslev og hos BSR i Väksjö i Sverige og begge virker 100% og fungere super optimalt.

Man får det man betaler for - også når det gælder chip tuning til biler.

God weekend.
I garagen;
Volvo 164E TE ´74. 192.000 km.
Volvo 245 DL ´90. 112.000 US miles.
Volvo 855 T5R 444.444 km.
Volvo 855 2.3 T. 431.000 km.
Volvo 965 3.0 ´93. 267.000 km.
WV Phaeton 6.0 V.12 ' 09 63.000 km.
Mercedes E55 AMG Kleemann 367.000 km.
10musse
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 751
Tilmeldt: søn jun 17, 2012 18:57 pm
Geografisk sted: Nord Sjælland.

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Claus » søn dec 01, 2013 9:19 am

Tak.
Venlig hilsen
Claus

_____________________________________________________________
Tidligere 242, 245, 245 igen, 940, S70, V70 ll AWD, V70 lll 2,5T, VIDA DICE.
Nu en Volvo XC40 P8 AWD Recharge 2023.
Suppeleret med en lille Renault Clio 2 fra 2008
Claus
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 3049
Tilmeldt: søn nov 07, 2010 10:29 am
Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Ulrik Friis » ons dec 04, 2013 15:23 pm

BSR sælger ikke en chip. De sælger erstatningssoftware, og BSR var mig bekendt de første, som lavede en softloader, så man selv kunne lægge denne software ind i sin ECM via OBD II soklen. Chippen er altså den originale Volvo chip, så der skal ikke loddes.

BSR softloaderen kan desuden downloade og opbevare den originale software, og denne kan så senere uploades i ECMen i stedet for den "tunede" software. Man kan bytte rundt på de to efter forgodtbefindende.

Konceptet er genialt. Og det er da også kopieret af andre såvel seriøse som mindre seriøse firmaer. Primært svenske men der findes også en hollandsk udgave, RICA.

Den originale software er ens for alle biler, som kører med en given motor og tilhørende ECM. Det er hyldevare hos Volvo. Man kan så diskuterer hvorvidt en "tunet" hyldevare, BSRs software, kan passe ind på en individuel bil. Og det er så her vandene skilles. Det kan godt være der ikke er to motorer der er ens, men ikke desto mindre anvender motorerne den samme originale software.

Jeg er rimelig sikker på, at BSR gør noget rigtigt. Ellers ville folk ikke fortsætte med at købe deres løsninger. Kommunikationen på nettet ville hurtigt dræbe forretningen, sådan som den har gjort med et par af de useriøse, som blev hængt til tørre på svxc.se og jagrullar.se. Og ellers ville Claus heller ikke få en effektforøgelse på 21%.

Og der er ingen tvivl om, at en tur på dynamometer feltet, hvor man trimmer "on-the-fly" er at foretrække og vil give et bedre resultat. Men det er også den dyreste og kun ganske få tunere er i stand til at udføre dette - desværre.

Jeg er helt på linie med Klågem mht. at hvis ikke man får valuta for pengene, så er det svindel og humbug. Såvidt jeg husker fra en tidligere tråd fra en V50 ejer, så endte det med at han fik sine penge igen efter eventyret med BSR, så det skal også med i fortællingen.

Vores handicap i denne sammenhæng er, at vi ikke kan åbne softwarepakken og se hvad der er i den. Og selv om vi kunne, ville meget få af os være i stand til at forstå hvad vi ser.

Hvis BSR levere luftfrikadeller og drømmeslotte skal det selvfølgelig frem, men det jeg har læst mig til på Volvo fora i DK, S og N, så er der en hel del succes med at hive mere effekt ud af turbobiler med et BSR kit.

Jeg har selv været vidne til en BSR fiasko, hvor effekten udeblev, men pengene blev efter lidt tovtrækkeri tilbagebetalt. Så udover at spilde tiden skete der ikke nogen skade. Men jeg mangler - her på forum - noget dokumkentation for en fuldbyrdet fiasko, som vi kan forfølge. Måske Klågem kan finde den, jeg kan ikke.

Claus har (heldigvis) oplevet en forbedring med sin BSR box. Så måske vi skulle nedtone angrebene på BSR indtil vi har nogle konkrete beviser for, at det evt. skulle være noget lort. Og det er henvendt til både Klågem og mig selv.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Klågem » ons dec 04, 2013 17:52 pm

http://www.trustpilot.dk/review/www.bsr ... 000221e2d5

http://www.trustpilot.dk/review/www.bsr ... 0002224117


http://www.trustpilot.dk/review/www.bsr ... 00020fd607


Her er så 3 stykker.
Alle med Volvo.
Nogle med en chip hylden.
Ydermere var der en bruger herinde som smed en tråd for år siden. Han fik hele 12 hk ud sin bil.
BSR folk ved at lave hurtigere speederrespons så bilen virker hurtigere.
Det opdages først når bilen kommer på rullefelt.
En chip fra hylden koster da ikke mere end at få optimeret sin bil på et rullefelt. Ej heller mere en obd tuning.
Tjek priserne hos rh.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf teamdunk » ons dec 04, 2013 18:32 pm

det er da ikke altid sikkert en mappet chip er vejen frem..

har selv købt nogle løse chip og kørt med i en 240, 940 den til 940eren kunne man ikke mærke forskel...

dem til 240eren(b230ft) var til lidt mere end almindelige chip gir... og skal da lige love for det virkede :mrgreen:

gjorde den gamle 245 til en rigtig T5 killer

vis en chip virker burde det ikke være nødvendigt med en udskrift på den har det lovede... så burde man sådan set ikke være i tvivl... 8)
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: fre jul 22, 2011 15:15 pm
Geografisk sted: 4281 Gørlev

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Klågem » ons dec 04, 2013 18:37 pm

En bil uden udstødning eller en thansen udstødning lyder også som om den kører stærk som en i helvede.
Men det gør de jo så ikke.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf teamdunk » ons dec 04, 2013 18:46 pm

det er rigtigt :wink:

men vis den skal gi 35hk en chip burde det nu engang kunne mærkes om det er 10 eller 35hk den har givet.

syntes det er ret let at mærke momentet kraftigt forbedret...

havde en 850 t5 med en mappet boks.. ikke kørt ind på felt men mappet efter opsætning på bilen.. det var ikke faldet heldigt ud... men masser hk og moment men virkede bare forkert....
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: fre jul 22, 2011 15:15 pm
Geografisk sted: 4281 Gørlev

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Klågem » ons dec 04, 2013 19:02 pm

teamdunk skrev:det er rigtigt :wink:

men vis den skal gi 35hk en chip burde det nu engang kunne mærkes om det er 10 eller 35hk den har givet.

syntes det er ret let at mærke momentet kraftigt forbedret...

havde en 850 t5 med en mappet boks.. ikke kørt ind på felt men mappet efter opsætning på bilen.. det var ikke faldet heldigt ud... men masser hk og moment men virkede bare forkert....

Selvfølgelig kan de lave en chip fra hylden.
Men som du selv skriver virker det ikke optimalt. Forbrænding osv.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf teamdunk » ons dec 04, 2013 22:56 pm

dem jeg fik i min 240 var altså iorden...

chippene var så lavet til at kører med meget højt lade tryk, og funkede bare..

eneste minus for lavt sat omdrejnings begrænser ca 6500 o/m

men 850eren havde kun de 200nm ved 2000 o/m hvor standard skal lave 300nm men toppede til gengæld ca 3400 o/m med 466nm og over 300hk fra 4500-6000 o/m målt lige inden jeg fik den..

så den virkede faktisk sløv ved normal kørsel
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: fre jul 22, 2011 15:15 pm
Geografisk sted: 4281 Gørlev

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Volvo4life » ons dec 04, 2013 23:10 pm

Har tidligere kigget på deres produkter til 940eren, men tvivler på deres opgivelser-

En 940 LTT opgives til 205hk (+70hk) og 330nm (+100nm) v/0.8bar

Og FTT får 220hk og 280nm v/?bar
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1946
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 0:44 am
Geografisk sted: København

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf teamdunk » ons dec 04, 2013 23:22 pm

min bror, svoger og min svogersfar har alle 3 en 940 LTT

min bror og svoger har begge fået den "store" chip til de 205hk

men et godt gæt vil sige 180hk for begge bilers ved kommende begge 2 kører "kun" 0,8bar som har fået en færdig chip

men momentet fejler bestemt ikke noget og vil mene det ligger meget tæt op af opgivelserne fra BSR...

begge 2 kan gå op til 12km/l min brors går 11,5km/l i snit

svogers far har øko chip 155hk kørt ind hos BSR i sverige målt til 175hk dog uden det store moment render km tælleren ud til de 240km/t...!!!! trækker som en helt almindelig højtryks turbo op til 3500o/m så tar fanden ved den...

går væsentlig længere på literen med campingvogn...
volvo 240 GLT sug trimmet b230e
Brugeravatar
teamdunk
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 546
Tilmeldt: fre jul 22, 2011 15:15 pm
Geografisk sted: 4281 Gørlev

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf gmtgmt » tors dec 05, 2013 8:53 am

Min gule blev fik jeg rullet til 311HK og 460nm den skulle i følge bsr have 315hk og 450nm... de sidste 4 hk kan jo sagtens ligge i feltet, men dette var på en slidt 15T lader, alm 92 3" jt uden kat og duplex.

Jeg har monteret BSR i 4 forksellige biler og alle har haft det de skulle +- 3-4hk og køre som de skal.
har prøvet et par andre mærker og det har ikke alle lige været mest imponerene
Volvo 960 1990 3.0 598.000km Mørke Grøn Dansk Fra ny
Volvo 940 1993 2.3 71.000km 6 dørs Limousine
Volvo 855 1994 2.3T T5-R 531.000km Cream Yellow Dansk Fra ny
Volvo DICE, Diagnostic Key 89-95 Modeler + Alt i Volvo Special Værktøj i godt værksted
Brugeravatar
gmtgmt
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2417
Tilmeldt: lør okt 23, 2010 19:47 pm
Geografisk sted: Kalundborg

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf Klågem » tors dec 05, 2013 9:04 am

Læs nu hvad jeg skriver.
Jeg snakker om stage 1 trim.
Altså kun chip. (postordre chip)
BSR Skriver så flot at man får et x antal hk ud af deres chip.
Men så skal man lige skifte udstødning. Luftfilter. Dyser. Og meget andet.

Kører man til turbo.Dk RH eller andre som optimerer på rullefelt får man flere hk og større moment for billigere penge.
Samtidig får man bedre brændstof økonomi ved normal kørsel.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Re: Undskyld til Claus.

Indlægaf ssn » tors dec 05, 2013 10:57 am

Hej
Hvad er forskellen på ????????
viewtopic.php?f=9&t=9388
Søren
1 Volvo V60 D3 2013
1 Harris Magnum 2, 1100
1 Kawasaki GPZ 1000RX 1988
1 Ford Escort MK 1, 1100 Tidligere
1 Ford Transit Mk 1 V4 2,0 * ,autocamper
1 Volvo V70 D5 2003 Tidligere
1 Case 1390 1982
1 Massey- Ferguson 135D 1973
30 Aberdeen- Angus`er
Brugeravatar
ssn
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 490
Tilmeldt: tirs jan 24, 2012 10:20 am
Geografisk sted: 7900 Nykøbing Mors

Næste

Tilbage til Frit emne

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 5 gæster