Er Volvosnak døende?

Vi er altid åbne over for forslag, også kritik.
Vi vil gerne have jer brugere til at hjælpe med at gøre forummet bedre.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Er Volvosnak døende?

Indlægaf Koldstart » lør mar 20, 2021 11:43 am

Kære Volovosnakkere.

Er vores forum ved at lide en stille død? :cry:

Jeg ser færre og færre indlæg, og de jeg ser handler stort set alle om Volvoer 2010 +/- 5 år.
Hvis man vil læse om nyere Volvoer så skal man til "JagRuller.SE" https://www.jagrullar.se/forum/index.php

Trist. Især da Volvo synes som et mærke der har vundet terræn de seneste par år.

eller... Måske er det bare fordi nye Volvoer bare kører uden knas :D

Findes der noget statistik der kan fortælle om aktiviteten? Eller skal man blot forlade sig på sit eget subjektive indtryk?
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 218
Tilmeldt: søn apr 13, 2014 20:05 pm
Geografisk sted: Vedbæk

Re: Er Volvosnak døende?

Indlægaf Hansemand » søn mar 21, 2021 8:58 am

Der er desværre en del konkurrence fra forskellige Facebook grupper, hvor nogle Volvo ejere nok føler sig mere hjemme.

Det er helt sikkert en kedelig udvikling, at fora af forskellig art, med stort indhold af know how, bliver "spredt for alle vinde", ikke mindst fordi det er ulige nemt at starte en ny gruppe på Facebook :-(
Hilsen Hans
Tidligere:
V70 2,5D år 2000
(VW/Audi motor D5252T)
Hansemand
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 125
Tilmeldt: søn apr 18, 2010 22:41 pm

Re: Er Volvosnak døende?

Indlægaf Anders_H » fre mar 26, 2021 21:41 pm

Problemet er, at alle er på Facebook og msn kommer der for andre ting også. Og så er det nemt. Jeg tror ikke, interessen for Volvo er døende, men måske forummet som vidensdeling er lidt gammeldags? Men er helt enig. Det er en skam, for det er her, der er gode søgemuligheder osv.
'91 Volvo 240 GL B200f (tidl. bil)
'00 Volvo V70 2,4 (tidl. bil)
‘07 Volvo V70 R
Anders_H
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1185
Tilmeldt: fre nov 23, 2012 22:15 pm
Geografisk sted: Århus C

Re: Er Volvosnak døende?

Indlægaf Bolvo » tirs maj 11, 2021 4:51 am

Tjaaaahhh.... men det er måske ikke så underligt. Det kan meget vel være FB, der ødelægger dette gode initiativ ... desværre! Men jeg oplevede selv en uendelig lang ventetid på svar på mit første spørgsmål herinde. Et, hvad jeg vil kalde, "basisspørgsmål", hvis man har Volvo, eller kender lidt til dem - nemlig hvordan man aktiverer lysene under sidespejlene, som jeg ikke vidste noget om. Selv da mere end 200 havde set billedet, havde jeg endnu ikke fået noget svar. Er det normalt?
Fik faktisk aldrig noget svar. Fandt selv ud af det til sidst. Og sker noget lignende for de mange andre, der prøver lykken herinde, så gider de selvfølgelig ikke at stikke næsen herind længere, hvis det kan gøres på få minutter/timer på FB eller andre sociale medier, fordi folk konstant hænger med næsen i deres mobil og spilder deres liv på at tjekke, hvad alle andre gør, i stedet for SELV at gøre noget. En kedelig tendens som alle kæmper med. Har været i fiskeklub i en menneskealder og formand for den i en halv ... det er kun gået ned ad bakke de sidste 10-15 år, og vi hænger kun lige akkurat i vandskorpen med røvcigaren oven-vande hvad medlemmer angår. Og klubbladet har ikke eksisteret i over 10 år - der er ingen, der læser det, og derfor ingen, der gider at skrive det.

Men altså ... pga. tiden der gik, inden jeg fik det første svar på det med sidespejlslysene, registrerede jeg mig på jagruller.se. Fandt dog ikke noget, før jeg selv fandt ud af det, og har ikke været der siden. Kan nok ikke huske mit pw længere. Fandt nemlig en FB-gruppe om XC70'ere, og så blev selv jeg distraheret, og kort efter blev XC70'eren totalskadet og skrottet.

Hvad man skal gøre for at holde liv i siderne, ved jeg ikke ... blive ved med at stikke hovedet herind en gang imellem - dét hjælper i hvert fald, ved jeg :wink:

Rul forsigtigt ....
/Bo
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ

Re: Er Volvosnak døende?

Indlægaf jimDK » ons maj 12, 2021 14:33 pm

Bo skrev:Fik faktisk aldrig noget svar.

jeg svarede da på hvordan man tændte det på min XC60 :-)

Fandt selv ud af det til sidst.


jeg kan se du har opdateret tråden, med det du fandt ud af ;-) ;-)
XC60 2014 D5 AWD Summum(5 pers.) + XC90 2007 D5 AWD Summum (7 pers.) DiCE og PPCII. http://www.XC90.dk http://www.S80.dk
Brugeravatar
jimDK
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2047
Tilmeldt: tors maj 06, 2010 12:30 pm
Geografisk sted: 8830,Hammershøj,ved viborg

Re: Er Volvosnak døende?

Indlægaf Bolvo » tors dec 30, 2021 4:33 am

jimDK skrev:A) jeg svarede da på hvordan man tændte det på min XC60 :-)

B) jeg kan se du har opdateret tråden, med det du fandt ud af ;-) ;-)



Ad. A.)
He-heee... jamen jo tak, Jim ... du svarede efter 8,5 måned!! :o :shock: 8) :D ... jeg takkede da også for dit lidt forsinkede og uheldigvis nærmest ubrugelige svar (i det min nøgle har en gul trekant, man skal trykke på for at aktivere lyset). Men nu ved alle andre det så også - altså hvordan sidespejlslysene virker - og det både på din årgang Volvo og på min, der er 8-10 år ældre (2006). Og fint nok, for så kan tråden jo bruges af mange flere herinde ... :-)

Ad. B)
Jeps .. jeg opdaterer skam oftest, næste gang jeg kommer forbi herinde. Men jo, der kan - indrømmet - godt gå lidt tid, før det sker :? 8) :)

Forresten ..
- ang. ham der købte "Funktions-addaren" hos V-parts i Sverige for at kunne fjernbetjene sit fyr ... sådan én købte jeg skam også. Den kan - blandt meget andet - også indstilles til at tænde alt det lys, man vil, når man trykker på sin "lys-knap" på fjernbetjeningen, samt en hel masse andre tillægsfinurligheder, der allerede er indbygget i modellen, men ikke aktiveret pga. den udstyrsvariant man nu engang har. Mange af disse "sovende" egenskaber kan aktiveres via "Funktionsaddaren" ... hvis ellers man kan/vil ofre de godt 2K, den koster.
'06 XC70 2.5T man VOR
'73 KAWA 350-S2A x2½ (+3/4 '77 KAWA KH400-A4 res.dels-MC)
Før: '97 V70 2.0 T5 | '06 XC70 2.5T man VOR | '00 Avensis 1.8 Sol stc | '94+'95 Carina E 2.0 SLi stc | '85 AE82 Club Prestige, '89 do California | '78 Starlet 1.1
Brugeravatar
Bolvo
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: ons jan 22, 2020 1:54 am
Geografisk sted: Rudersdal, NSJ


Tilbage til Forslag til Volvosnak.dk samt teknisk support

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 5 gæster