Køb/Salg - Redaktører

Vi er altid åbne over for forslag, også kritik.
Vi vil gerne have jer brugere til at hjælpe med at gøre forummet bedre.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb/Salg - Redaktører

Indlægaf Hr. SmåSur » tirs sep 25, 2007 16:59 pm

Kunne redaktørerne ikke eksempelvis værne om Køb/Salg forummet? Rydde lidt op af og til?
Jeg tænker på de brugere, der ikke læser reglerne og opretter annoncer uden hensyn til eksempelvis reglen om, at der i overskriften bedes anført et K,S eller B - for respektive Købes, Sælges, Byttes -annoncer.

Endvidere kunne redaktører hjælpe til med, at "skjule" email-adresser og tlf.numrer - således at forummets brugers data ikke misbruges.

Man kan eksempelvis rette email adressen, eksempel@eksempel.dk
-til eksempel (at) eksempel.dk - på denne måde vil 'spambotter' ikke kunne opsnappe email-adressen. Det er naturligvis brugerens eget ansvar at "beskytte" sig selv - men man kunne godt hjælpe til, ved et godt eksempel?

Det ville også være rart, hvis der engang imellem blev "muget ud" - således at ikke Køb/Salg-forummet vokser udnødigt? Man kunne jo eksempelvis vedtage, at annonce maksimalt må ligge på siden i 30 dage.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » ons sep 26, 2007 12:53 pm

Jeg synes ikke der skal sættes en max-grænse for varighed af annoncer.

Jeg synes det er et godt initiativ, som du også selv gør, at man skriver når en annonce er solgt. Men en tilføjelse synes jeg kunne være at man skriver SOLGT i starten af annonce-teksten i stedet for i slutningen. På den måde hjælper man os redaktører lidt :)

Mht. beskyttelse af personlige oplysninger, vil jeg mene at det er brugerens eget ansvar hele vejen igennem.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Hr. SmåSur » ons okt 17, 2007 16:08 pm

Hvornår "arbejder" redaktørerne egentligt?

Kunne redaktørerne ikke rydde lidt op af og til?

Det er vel ikke for meget forlangt, at de der ønsker at oprette en annonce under køb/salg også gør dette med respekt, for de simple regler der er opstillet?

Jeg tænker bla. på, at annoncens overskrift jf. reglerne skal begyndes med S/K/B for respektive Sælges/Købes/Byttes-annoncer.
Redaktørerne kunne vel sagtens magte at rette disse småting, og samtidigt sende annonce-opretteren en venlig henstilling til at følge reglerne næste gang?

Til Admin/Redaktører:

Når man stiller et anonceforum til rådighed for "tilfældige" brugere, er det mest vigtige altså, at der holdes en "sund" orden - det er eksempelvis dødsygt at der henligger annoncer der ikke længere er aktuelle mv. - Så jeg gentager mit spørgsmål og opfordring:

Bør der ikke lægges en tidsramme for, hvor længe annoncer henligger? Jeg foreslår eksempelvis en måned - ved sådan en simpel regel, opnåes et "friskt" annonceforum uden "døde" annoncer og dermed gives der mulighed for, at rydde op i også "døde" annoncer, hvor annonce-opretteren ikke kan slette annoncen, hvis den er uaktuel, men har modtaget forum-indlæg/svar.

Kommentarer fra Admin udbedes.

Ingemann skrev:Men en tilføjelse synes jeg kunne være at man skriver SOLGT i starten af annonce-teksten i stedet for i slutningen. På den måde hjælper man os redaktører lidt :)


- Hvad er det man hjælper jer redaktører med, på denne måde? Hvis I ikke sletter annoncen alligevel??
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Shadows » ons okt 17, 2007 19:58 pm

GUD - hvor er jeg træt af ovennævnte taleattityde.

Tænk hvor kunne man komme langt, hvis man gad tale ordentligt og konstruktivt.

Mht. til tidslængde på køb/salg annoncer stemmer jeg i mod storsur's forslag om max 30 dage

Men det kunne være dejligt om medlemmer, ville ændre/skrive i deres salg/købs-indlæg at de havde købt det savnede eller havde solgt deres varer.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Hr. SmåSur » ons okt 17, 2007 21:16 pm

Dennis - Din egen opførsel er uacceptabel - særligt da du udtaler dig som "redaktør".

I øvrigt er dine sandkasse bemærkninger, kun at sidestille med børns reaktionsmønstre ved afmagt.

Prøv at udvise reel ophøjet opførsel og pas de pligter du så gerne vil besidde.

Tak for din lille oprydning - Det ser godt ud! :!:
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » ons okt 17, 2007 21:31 pm

Shadows skrev:Tænk hvor kunne man komme langt, hvis man gad tale ordentligt og konstruktivt.


Tror ikke jeg behøver at sige mere...
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf B23Trige » ons okt 17, 2007 21:52 pm

Jeg vil lige starte med at sige at jeg også syntes Hr. Småsurs tone er i overkanten, men han vil åbenbart være vores allesammens lille hidsige smølf, og så lad ham dog, hvorfor lader i jer gå på af det?

Nå, jeg har også jævnligt kig på den mappe der hedder "køb og salg" og jeg har faktisk også tænkt på at der bør være en grænse for hvor lang tid annoncerne får lov at stå. 30 dage er måske i underkanten, men det kunne jo afgøres ved en afstemning, om det skal være 30, 60 eller 90 dage?

Jeg har også kigget lidt i FAQen, men kan ikke lige læse mig til om brugere selv kan SLETTE deres egne annoncer/emner, eller om de kun kan rette i dem? Ellers kunne det jo være at man skulle tilføje i "Regler for køb og salg" at man bør slette sin annonce igen efter en periode, og ellers slettes det af Redaktør/administrator. Perioden skal jo så være den vi er blevet enige om, som forældelsefrist.
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 18:53 pm
Geografisk sted: Fårup v/Randers

Indlægaf Hr. SmåSur » ons okt 17, 2007 22:13 pm

Et problem er jo eksempelvis, at har en annonce modtaget svar - altså i form af tråd-besvarelse - kan "opretteren" af annoncen jo ikke slette hele annoncen (tråden).

Så når jeg nu eksempelvis har tilføjet "SOLGT" for en annonce, var det med åsikt at en vågen redaktør roligt kunne slette tråden, da den ikke indeholder "værdi" længere.

Tak - det er muligt at man gerne VIL læse min facon på en bestemt måde - men jeg sidder jo ikke og brokker mig over redaktørers staveevner eller lign. vel? Jeg beder bare om, at der kommer en dialog omkring emnet - tak for din modne opførsel.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf B23Trige » ons okt 17, 2007 22:27 pm

Hr. SmåSur skrev:Et problem er jo eksempelvis, at har en annonce modtaget svar - altså i form af tråd-besvarelse - kan "opretteren" af annoncen jo ikke slette hele annoncen (tråden).


Fint nok Hr. Småsur, jeg kan godt se at jeg kan slette tråden, men jeg kunne ikke lige fastslå om opretteren selv kunne. Jeg takker for oplysningen.

Så må vi se om ikke vi kan få ryddet op i "køb og salg" når vi har fået nogen tilkendegivelser på hvor lang fristen skal være. Håber du har lidt tålmodighed, men jeg skal nok følge den op.

Ellers har jeg jo dig til at huske mig på det :wink:
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 18:53 pm
Geografisk sted: Fårup v/Randers

Indlægaf Hr. SmåSur » ons okt 17, 2007 22:43 pm

Jim! :D
Det er muligt at jeg er en SurSmølf - men jeg synes da selv at min tålmodighed er OK - mit oprindelige indlæg skrev jeg jo 25. september - så rykker jeg i dag, 17. oktober :?:

Anyway - fint at du tager den seriøse del af tråden op, tak.

Og ja, jeg agter da at følge med i, hvad der kommer frem af meninger/forslag - og når man (læs: DU) har lovet noget, skal du da også holde det! 8) - så du er sat på "watch"!
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Shadows » ons okt 17, 2007 23:33 pm

Hr. SmåSur skrev:Dennis - Din egen opførsel er uacceptabel - særligt da du udtaler dig som "redaktør".

I øvrigt er dine sandkasse bemærkninger, kun at sidestille med børns reaktionsmønstre ved afmagt.

Prøv at udvise reel ophøjet opførsel og pas de pligter du så gerne vil besidde.

Tak for din lille oprydning - Det ser godt ud! :!:


:roll:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf kimmer » tors okt 18, 2007 14:13 pm

Med fare for verbale øretæver vil jeg forsøge at redegøre for mine, meget positive erfaringer med mappen: Køb og salg. (plus resten af forummet)
Som næsten Volvoejer (3-4 biler kikkerten og en forhandler der tykker på et bud) har jeg haft stor gavn af køb og salg mappen.
Mappen giver mig faktisk rigtig mange afklarende svar på hvad man kan købe for penge, henvisninger til autoophuggere og firmaer/værksteder der kan afhjælpe med eventuelle problemer.
Ved at fjerne annoncer der er ældre end 30, 60 eller 90 dage fjernes 3/4 af alle annoncer og dermed også min lette adgang til afklarende spørgsmål om priser på diverse ting og sager.
Man kan måske diskutere om der er enkelte tråde der kunne ligge i andre mapper.

Kim
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 753
Tilmeldt: tirs jul 31, 2007 23:44 pm
Geografisk sted: Næstved

Indlægaf B23Trige » tors okt 18, 2007 14:57 pm

Det er fint med sådan et svar KIMMER, det er da dejligt og se at nogen bruger mapperne på en sådan måde, og det er klart at der bliver ikke slettet noget før vi har afklaret hvilken form eller regelsæt der fremover skal gælde.

Det er selvfølgelig tilladt at komme med andre/flere forslag eller argumenter til dette tiltag, og alle svar bliver taget med i overvejelserne til hvad der kan/skal gøres.

Dit argument taler jo klart for at der overhovedet ikke skal slettes noget, således at man kan bruge mappen som opslagsværk, og det kan der jo være flere brugere der allerede gør. Det er netop det vil gerne vil have frem i lyset inden der træffes afgørelse for hvad der skal ske.
Jim Knudsen
745 GL årgang 1985 (B230K)
V70 2 Momentum 2,4 D5 185hk læder og automatgear årgang 2006/2007
B23Trige
Redaktør
 
Indlæg: 121
Tilmeldt: søn apr 16, 2006 18:53 pm
Geografisk sted: Fårup v/Randers

Indlægaf Hr. SmåSur » tors okt 18, 2007 15:45 pm

Jeg forstår pointen og argumentet - det er da også anvendeligt, MEN:

- hvis jeg sætter noget til salg, og det sælges, vil jeg efterfølgende SLETTE mit indlæg hvis jeg kan. Hvis der er tilgået svar/kommentarer på tråden - vil jeg (da jeg jo så ikke kan slette tråden) slette mit INDHOLD - med andre ord: Tråden bliver alligevel uanvendelig.

- annoncer af "købes"-typen, vil uværgeligt være "ubrugelige" når de er uaktuelle?? Og hvilken nytte haves der (i april) af, at have annoncer liggende hvori der søges 4 vinterdæk?
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Tubesnake » tors okt 18, 2007 18:32 pm

Jeg er enig i de 30 dage.

Hvis en annonce står længere end 30 dage uden at nogen reagerer på den, hænger det sandsynligvis sammen med at prisen er forkert eller varen uinteressant.
En ny pris, eller en anden ændring i tråden, forlænger annoncens levetid.

Man kan ovenikøbet ved hjælp af 'Pruning' i forumet, sørge for at annoncer ældre end 30 dage (eller hvad man nu måtte vælge) bliver slettet pr. automatik.

Just my 2 cents..
Venlig Hilsen Carsten
Brugeravatar
Tubesnake
Redaktør
 
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre feb 09, 2007 0:05 am
Geografisk sted: Right behind you ;)

Næste

Tilbage til Forslag til Volvosnak.dk samt teknisk support

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 1 gæst