"Er sikkerheden på Volvosnak i orden????????????

Vi er altid åbne over for forslag, også kritik.
Vi vil gerne have jer brugere til at hjælpe med at gøre forummet bedre.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

"Er sikkerheden på Volvosnak i orden????????????

Indlægaf Bording » fre nov 16, 2007 0:26 am

Hej

Har kigget lidt på listen med tilmeldte brugere og må sige at jeg blev noget forbavset over at se så mange tilmeldte udenlandske brugere og de fleste med en noget blakket baggrund, at dømme efter deres geografiske placering og de hjemmesider der bliver henvist til.

Mit bedste skøn går på at ud af 1268 tilmeldte brugere er omkring 500 useriøse "spammere" fra udlandet. :twisted:

Når der er så mange "spammere" oprettet i et forum kan det ikke undgås at man begynder at tænke på om sikkerheden på Volvosnak i orden? :?: Er det for let at oprette sig som bruger? :?: Skal der kræves flere oplysninger om den enkelte bruger i forbindelse at man opretter sig som bruger? Skal der evt. sendes en aktiverings mail til den pågældende bruger inden der gives adgang til forummet?

Men på den anden side, så ser det jo udadtil ud af mere med 1268 registrerede brugere på et forum end med måske kun 500 seriøse brugere. :!:

Jeg kan kun opfordre til at der holdes en streng disiplin med forummet, så der HURTIGT tages aktion mod alle disse useriøse brugere. :mrgreen:
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jun 25, 2007 18:39 pm

Indlægaf Shadows » fre nov 16, 2007 9:10 am

Hej Richard,

Vi er enige.

Men, Anders - Administratoren ER opmærksom på problemet med de mange brugere som nok ikke er interesseret i Volvo'er :wink: . Men som systemet er indrettet, er det ikke bare lige at slette én bruger rent pratisk. Derfor venter han til med at "muge ud" i bunker i stedet for én af gangen.
En enkelt bruger (fra udlandet) havde i sidste uges tid, skrevet indlæg med billeder og links til ulødige sider (så er alt vist sagt om det). Da jeg så disse indlæg slettede jeg dem straks. Hvilket andre redaktører sikkert og har gjort hvis de er stødt på disse.
Så er problemet til at håndtere i dagligdagen, håber jeg.

Nu er det jo ikke en konkurrence at havde det største forum, så bemærkningen om at 1200 brugere er bedre end 500 er lidt overkill.

Men desværre er der spambrugere i alle forums, når først de er blevet opdaget i spamernes verden :(
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Re: "Er sikkerheden på Volvosnak i orden????????????

Indlægaf Shadows » fre nov 16, 2007 9:13 am

Bording skrev:
Jeg kan kun opfordre til at der holdes en streng disiplin med forummet, så der HURTIGT tages aktion mod alle disse useriøse brugere. :mrgreen:


De 3 spamindlæg jeg har fjernet i den sidste stykke tid, havde alle kun været vist under 10 gange, da jeg fjernede dem. Det er vel hurtigt nok? :wink:
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Marsvin » ons nov 21, 2007 22:09 pm

Det er meget nemt med et lille mod: Admin Userlist.

http://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=117359

Der skal selvfølgelig rettes i begge templates og sprog, men det tager ikke mange minutter.

Jeg har benyttet det på mit eget forum i flere år.
Venlig hilsen

Johnny Ramm.
Volvo 244 DL 1987, B230K/A med over 500K Km på klokken.
Marsvin
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors jun 15, 2006 18:51 pm
Geografisk sted: 6000 Kolding

"Er sikkerheden på Volvosnak i orden????????????

Indlægaf Bording » søn nov 25, 2007 23:42 pm

Jeg må desværre bringe denne tråd til live igen. Som jeg ser det er sikkerheden her på Volvosnak under al kritik, når det er muligt med al denne spam.
ANDERS, hvis du vil køre et godt forum er du nødt til at være mere fremme i skoen end du er nu. :oops:
Alle mærkelige login-navne skal kontrolleres og nu dur den du plejer at bruge ikke mere. Jeg samler dem i en bunke og sletter 500 stk ad gangen.
Den seriøse snak forsvinder fra forummet hvis det fortsætter på denne måde.

Siden jeg startede denne tråd for 4 dage siden, er der kommet mere end 130 nye brugere til, største parten er udenlandske spammere.

Anders, nu er det ved at være på tide at få fingeren ud af gaskanalen og få opdateret forummet, så vi kan fortsætte den seriøse volvosnak uden al denne spam :roll: .
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jun 25, 2007 18:39 pm

Indlægaf Anders » man nov 26, 2007 13:39 pm

Jeg er godt klar over at det er et stigende problem på siden, men jeg har bare ikke haft tiden til det. Jeg skal kigge på muligheden for at modificere siden med opgraderet sikkerhed.
Med venlig hilsen
Anders B. Worm
Administrator
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark


Tilbage til Forslag til Volvosnak.dk samt teknisk support

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster

cron