Registerring af nye indlæg

Vi er altid åbne over for forslag, også kritik.
Vi vil gerne have jer brugere til at hjælpe med at gøre forummet bedre.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Registerring af nye indlæg

Indlægaf Duett » lør mar 11, 2006 22:23 pm

Hej Kristian Jeg er ikke en haj til computere, men når jeg har logget mig på med mit brugernavn, skulle jeg så ikke kunne se at der er kommet nye indlæg ude i venstre side!?? Jeg kan se der er sket nyt i forumet, men mine "flag" skifter aldrig kulør. Gør jeg noget forkert, gode råd modtages gerne. Mvh Duett
Med venlig hilsen Duett
Duett
Superbruger
Superbruger
 
Indlæg: 127
Tilmeldt: tors feb 02, 2006 21:42 pm
Geografisk sted: Christiansfeld

RE: Registerring af nye indlæg

Indlægaf Anders » man mar 13, 2006 16:51 pm

Hej Duett

Nye indlæg, samt i hvilke fora der er kommet nye indlæg siden sidste login skulle gerne vises med gule symboler i venstre side. Hvis dette ikke er tilfældet for dig, så prøv evt. at opdatere siden efter at du er logget ind. Dette gøres med tryk på F5-tasten, eller ved at trykke på "Opdater" over adressebjælken.

Det er muligvis din browser der ikke indlæser de nye ikoner, men blot bruger nogle "gamle" den har gemt på din computer. Hvis ikke dette hjælper skal jeg undersøge problemet nærmere.

Jeg gør dog opmærksom på at funktionen til at vise nye indlæg kun registrerer hvilke indlæg der er nye siden sidste login, og altså ikke hvilke indlæg du rent faktisk har læst. Hvis du logger ind to gange hurtigt efter hinanden vil der derfor ofte ikke blive vist nogle indlæg som værende nye.

Med venlig hilsen
Anders
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark

Indlægaf Marsvin » tors jun 29, 2006 21:34 pm

Dette problem kan løses af Admin hvis der installeres et MOD til forumet.

Jeg havde selv samme problem med mit eget PHPBB forum (om marsvin) og var ret træt af problemet. For hvis jeg lige skulle ind at læse lidt og lukkede siden, så røg alle ulæste indlæg hvilket ikke er så godt når man er admin og gerne vil sikre sig at alt går som det skal. Jeg har en hel del flere brugere og derfor meget mere aktivitet :lol:

Jeg installerede via "PHPBB Mods - Add-ons "http://www.phpbb.com/phpBB/catdb.php?cat=51 "keep unread flags".

Det ændrer forum så man i stedet for at benytte Cookies til at gemme det gør det via databasen individuelt for hver bruger. Det er ikke noget der bruger meget plads på serveren, men giver brugeren en meget bedre oplevelse :lol:

P.S. Jeg ved ikke hvor meget admin kender til PHPBB, men hvis i mangler lidt hjælp med at opsætte sådan noget så vil jeg gerne hjælpe (PB eller mail).


Venlig hilsen
Johnny.
Volvo 244 DL 1987, B230K med over 400K på klokken 8)
Marsvin
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors jun 15, 2006 18:51 pm
Geografisk sted: 6000 Kolding

Indlægaf Anders » tirs jul 04, 2006 15:35 pm

Det vil jeg lige undersøge nærmere...
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark


Tilbage til Forslag til Volvosnak.dk samt teknisk support

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster