Redaktører og brugersikkerhed på Volvosnak.dk

Vi er altid åbne over for forslag, også kritik.
Vi vil gerne have jer brugere til at hjælpe med at gøre forummet bedre.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Indlægaf Shadows » lør aug 18, 2007 19:57 pm

Ingemann skrev:Jeg synes bestemt heller ikke at det er et kæmpe problem, men det virker som om at Hr. SmåSur vil gøre det til et.

Jeg synes at Tubesnake gjorde det helt rigtige. No doubt!

Synes ikke der er noget at føle sig trådt over tærene over, og må indrømme at det gør mig en smule sur og negativ at høre på det brok som kommer.


Nu kan jeg ikke holde mig længere. Den første jeg tænkte var: Sikke mange der ikke var blevet hentet i børnehaven.

Til dit tre bemærkninger her, Ingemann:
- ENIG
- ENIG (bortset fra undskyldningen - det have man ikke behøvet!)
- ENIG

..og så kommer jeg ikke med mere i denne fjollede sag.
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Anders » lør aug 18, 2007 22:54 pm

Jeg skal kigge sagen igennem snarest muligt. Jeg har ikke haft tid til at holde øje med forummet på det sidste, derfor den lidt lange svartid.

Det er klart at vi fra administrationens side håber på at alle kan få det bedst mulige forum, hvorfor vi vil forsøge at udrede trådene. Da det foregår på frivillig basis går det desværre ikke så hurtigt, hvilket jeg håbet at alle implicerede forstår.
Med venlig hilsen
Anders B. Worm
Administrator
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark

Indlægaf Marsvin » man aug 20, 2007 22:02 pm

Nu er jeg ejer og Administrator på et meget større forum og vil give mit besyv med.

Hvis brugere ville tage sig sammen til at læse FAQ, http://volvosnak.dk/faq.php så forklarer det helt tydeligt hvad forskellen på en Administrator og en Redaktør er:

Hvad er Administratorer?
Administratorer er folk som er tildelt det højeste trin af indstillingsmuligheder omkring alle fora på hjemmesiden. Disse personer kan indstille alle mulige ting om foraene, såsom tilladelser, udelukkelse af bestemte brugere, tilføje brugergrupper eller redaktører osv. De har også samme rettigheder som redaktører under alle fora.

Hvad er Redaktører?
Redaktører er bestemte personer (eller grupper af personer) hvis job er at holde øje med at forummet kører som det skal. De har retten til at rette eller slette andres indlæg, låse et emne eller låse et emne op igen, flytte eller dele et emne i forummet som de er redaktører for. I almindelighed er redaktørens opgave at forhindre at folk skriver indlæg som ikke høre hjemme under emnet eller hvis de skriver absurde eller andre aggressive ting.

Et forum er et Enevælde: "Take it or leave it"
Venlig hilsen

Johnny Ramm.
Volvo 244 DL 1987, B230K/A med over 500K Km på klokken.
Marsvin
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 29
Tilmeldt: tors jun 15, 2006 18:51 pm
Geografisk sted: 6000 Kolding

Indlægaf Bording » lør aug 25, 2007 17:17 pm

Marsvin skrev:
Et forum er et Enevælde: "Take it or leave it"


Efter Marsvins ovenstående udtalelse, vil jeg lige henlede opmærksomheden på danskernes grundlovssikrede ytringsfrihed:

Citat:
Ytringsfrihed består i retten til at give sine meninger til kende i skrift og tale. Ytringsfriheden er i Danmark formelt sikret gennem Grundlovens § 77 som bestemmer, at: «Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres».

Det er lagt visse begrænsninger på ytringsfriheden, nemlig for ytringer som kan virke ærekrænkende, gudsbespottende, som opfordrer til strafbare handlinger eller på anden måde kommer ind under straffelovens bestemmelser.

Jf. ovenstående skal der virkelig være tale om grove udtalelser, før en administrator/redaktør kan tillade sig at ændre i offentliggjorte udtalelser i skrift og på tryk herunder også et forumindlæg.
Hilsen

Richard

V70 2002 D5 manuel gear + en masse ekstraudstyr.

Forskellen på drenge og mænd, er prisen på deres legetøj!
Brugeravatar
Bording
Moderat bruger
Moderat bruger
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: man jun 25, 2007 18:39 pm

Indlægaf Shadows » lør aug 25, 2007 19:11 pm

Bording skrev:
Marsvin skrev:
Et forum er et Enevælde: "Take it or leave it"


Efter Marsvins ovenstående udtalelse, vil jeg lige henlede opmærksomheden på danskernes grundlovssikrede ytringsfrihed:

Citat:
Ytringsfrihed består i retten til at give sine meninger til kende i skrift og tale. Ytringsfriheden er i Danmark formelt sikret gennem Grundlovens § 77 som bestemmer, at: «Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde påny indføres».

Det er lagt visse begrænsninger på ytringsfriheden, nemlig for ytringer som kan virke ærekrænkende, gudsbespottende, som opfordrer til strafbare handlinger eller på anden måde kommer ind under straffelovens bestemmelser.

Jf. ovenstående skal der virkelig være tale om grove udtalelser, før en administrator/redaktør kan tillade sig at ændre i offentliggjorte udtalelser i skrift og på tryk herunder også et forumindlæg.


HOLD NU OP!
Du har ikke en alm. ytringsfrihed i volvosnak.dk. Ligesom en journalist på en avis ikke har total ytringsfrihed jf. loven, da det er avisredaktøren der bestemmer indholdet.

Vil du have 100% lovlig ytringsfrihed, må du lave dit eget forum og så selv være administrator/redaktør.

Men vi har da meget åbne rammer for ytringsfrihed her på volvosnak.dk:
Du bagtaler selv folk under dette indlæg og f.eks. Hr.Småsur taler i grim tone og sviner Ingemann til i et indlæg om fjedre se her

Lad os nu bare komme videre... :D
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Hr. SmåSur » ons aug 29, 2007 20:44 pm

Kære Shadows,

Jeg sviner bestemt ingen til i nogensomhelst af mine indlæg. <-- PUNKTUM!

Men jeg skal være den første til at gøre det HELT klart for enhvér og alle, at jeg 'hader' alt den slags sludder-sladder-bil-ekspertise der tit udbasuneres UDEN det mindste hensyn til, at der bag skærmen KUNNE sidde andre der optager denne 'nul-viden' og tror at den er gældende/sand.

Og ja!, -jeg har sørme en holding til tingene - og jeg klapper IKKE alle mine "bedste-ste venner" (kylling-og-bamse-snak) på volvosnak.dk på skulderen hver eneste gang at de har sparket til bolden uden at ramme! - for her på volvosnak.dk handler det FOR MIG om, at yde/dele en viden jeg har, således at den kommer andre tilgode! Viden er IKKE KUN at vide hvad der er 'rigtigt' - men OGSÅ at vide hvad der IKKE er 'rigtigt'!

Kære lille Skygge - brugte jeg al den pynt og pladder som jeg kunne, kunne jeg jo forvanske mine indlæg til ukendelighed!

Lad mig illustrere:

Kære lille Skygge! :P

Kære lille Skygge! *SF*

Kære lille Skygge! :cry:

- kom så, hvordan skal jeg starte mit indlæg, så at du forstår, at verden er fuld af underfundig ironi, humor, facon, chagon og forskelligheder??

Jeg kan desværre IKKE tage mig af, hvis Ingemann er så sensitiv, at han føler sig forfulgt og bliver ked af det, hvis jeg løfter pegefingeren over hans indlæg! Volvosnak.dk er frit - og lige så vel, som at her skal være plads til laveste fællesnævner, skal her også være plads til egoisterne med selvværdet i hævd! :wink: <-- *SF* og *BlinkerKæktOgFrejdigt!*
Og må jeg ikke godt lige: Har du husket, at lægge mærke til, at jeg på bedste sadistiske facon, slutter min span king af med, at kærtegne blidt og trøstende??... Helt svineri var det ikke vel? *SS*

((ovenfor er ordet span king skrevet med mellemrum - ellers bliver det automatisk rettet til *!! - Er det ikke SJOV censur??))

Så, tilbage på min egen facon:
Ja, jeg skal gerne advare: Skriv ikke noget sludder-vrøvl som du tror er reglerne for lastvognstog eller cykellygteføring, hvis ikke du rent faktisk har sat dig ind i, hvorledes regler/bestemmelser mv. ER!
Ammestue-fortolkninger er roden til alverdens ulykker!..

Lad mig stille aftenens sidste møg-provokerende spørgsmål:

HVORFOR HAR INGEN REDAKTØRER beskæftiget sig med oprydning i bruger-kartoteket her på volvosnak.dk??.. Kom IKKE og fortæl mig, at her rent faktisk er knap 600 medlemmer... Har I kigget i listen? - Jeg synes at vi har rigtig mange "*"-profilnavne..
Hov-Hov! - Det er muligt at I redaktører ikke kan slette profiler, men burde I så ikke indstille dem til sletning overfor AndersAdmninstrator?..

TU-DE-FJÆÆS! 8)
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 528
Tilmeldt: tirs dec 26, 2006 21:54 pm
Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Shadows » ons aug 29, 2007 21:51 pm

Hr. SmåSur skrev:Kære Shadows,

Lad mig stille aftenens sidste møg-provokerende spørgsmål:

HVORFOR HAR INGEN REDAKTØRER beskæftiget sig med oprydning i bruger-kartoteket her på volvosnak.dk??.. Kom IKKE og fortæl mig, at her rent faktisk er knap 600 medlemmer... Har I kigget i listen? - Jeg synes at vi har rigtig mange "*"-profilnavne..
Hov-Hov! - Det er muligt at I redaktører ikke kan slette profiler, men burde I så ikke indstille dem til sletning overfor AndersAdmninstrator?..

TU-DE-FJÆÆS! 8)


Sådan skriver man, når man ikke ved en s... om hvad der foregår. I stedet for denne arogante facon: "hvorfor har ingen reda......" Kunne man istedet for spørge om nogen har set de mange brugere (som nok ikke har en volvo :wink: ) og skal man ikke gør noget ved det?

Der for længst været en snak om det blandt nogle redaktører m.fl. om dette. Vi har for længe siden henvendt os til Anders (admin) om dette. Han checker selv ind imellem og sletter disse brugere når der er et vist antal. Han siger det tager langt tid at slette en enkelt af gange, derfor venter han til der flere. Men han er ikke på hele tiden, derfor kan der lige pt. være rigtigt mange potentielle spammer.
Redaktører kan selvfølgelig ikke slette brugere (det skal nogle vist være glade for :wink: ) man vi kan så slette indlæg som virker som spam og på den måde hjælpe med at holde forum "rent".
... pt Volvoløs
Mercedes-Benz 450 SL ‘73
Shadows
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 1515
Tilmeldt: man apr 02, 2007 19:50 pm
Geografisk sted: 2900

Indlægaf Ingemann » ons aug 29, 2007 21:57 pm

Hr. SmåSur skrev:Jeg sviner bestemt ingen til i nogensomhelst af mine indlæg. <-- PUNKTUM!


Dét er hvert fald den største omgang fis jeg har hørt til dato!
Din atitude og din måde at personligt tale ned til folk på, navnligt mig selv, mener jeg, bare ikke er i orden! <-- PUNKTUM! Ytringsfrihed længe leve...

Mht. brugerkartoteket, så er det noget vi har snakket om. Og nej, vi redaktører kan ikke slette, og jo, jeg skulle nok mene at den er røget højere op i systemet, men desværre er Anders her bare ikke så meget.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Klågem » fre aug 31, 2007 10:07 am

jeg deler lige en håndfuld tudekiks ud til højre og venstre...
Til dem som tager imod og føler sig truffet kan jeg kun sige een ting...
Dit problem og ikke mit.
Janteloven :evil:
Sidst rettet af Klågem fre aug 31, 2007 10:50 am, rettet i alt 1 gang.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Ingemann » fre aug 31, 2007 10:48 am

Som Anja Andersen har en t-shirt hvor der står så flot, og jeg henviser til min signatur.

*Ja, jeg fandt lige ud af at man ikke kan skrive det flotte ord,****, så helt ytringsfrihed er her altså heller ikke :wink:
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Anders » lør sep 01, 2007 21:44 pm

Vi har fra administrationens side nedsat en række retningslinier for god opførsel, og det er så redaktørernes vurdering der bestemmer hvorvidt et indlæg er passende.

Derudover har vi et filter på visse ord som vi ikke mener bruger af siden behøver blive udsat for.


Hvad angår ytringsfrihed er alle i dette land velkomne til at trykke deres egen avis hvis de vil ytre sig. Ønsker man at ytre sig i et medie eget af andre må man bøje sig efter deres regler.

På den baggrund er det blevet besluttet at Hr. Småsur skulle blive den første til at modtage en skriftlig advarsel. Jeg håber ikke det bliver nødvendigt med flere.
Med venlig hilsen
Anders B. Worm
Administrator
Brugeravatar
Anders
Adminstrator
Adminstrator
 
Indlæg: 30
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 21:10 pm
Geografisk sted: Gadbjerg, Danmark

Sag afsluttet

Indlægaf Klågem » søn sep 02, 2007 13:09 pm

Sagen afsluttet Punktum
Og lad os så komme videre med det vi er bedst til.. Nemlig Volvosnak :lol:
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 5381
Tilmeldt: lør mar 04, 2006 2:15 am
Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Kristian » man sep 03, 2007 21:47 pm

Tja, der fik vi vist alle lidt at tænke over, men jeg synes vi skal gøre som klågem siger, det var jo derfor jeg startede forummet i sin tid, så lad os nu bare hjælpe hinanden uden at blive sure.
Brugeravatar
Kristian
Guru
Guru
 
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre jan 27, 2006 22:13 pm
Geografisk sted: Gadbjerg

Foregående

Tilbage til Forslag til Volvosnak.dk samt teknisk support

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster