af Tue » ons okt 15, 2008 11:31 am
Tak, dem vil jeg så prøve.
Med hensyn til garanti klagede jeg flere gange over de bare fyldte væske på uden at finde fejl. De skiftede så kompressor uden at det hjalp.
Så fandt de frem til at evapurator og akkumalator var utæt, en reparation til 15000, men nu var der gået 2 år og garantien var udløbet.
Jeg kørte så en retssag og der kom så syn og skøn på og han fandt ud af at kompressor var utæt. Evapurator og akkumalator fejlede ikke noget. efter 1 1/2 år og lige før vi skulle i retten gik Bilia i forlig og betalte for reparation. Nu er den så gal igen og der er jo gået 1 1/2 år siden sidste reparation så det kan jo sagtens være noget nyt. Så er det bare irriterende at bruge 3000 kr. på ingen ting, ud over at der selvfølgelig blev fyldt kølemiddel på.
Første gang Bilia skulle reparere bilen på garanti meldte jeg fejlen inden der var gået 1/2 år men pga sommerferie havde de først tid da garantien var udløbet. De mente så ikke det skulle laves under garanti da den jo var udløbet i mellemtiden. Efter at have talt med deres økonomi chef og fortalt dem lidt om købelov lavede de den under garanti.
Bilia er ikke et sted jeg køber min bil næste gang.