Kommentar til kommentarer på indlæg samt Volvosnak

Vi er altid åbne over for forslag, også kritik.
Vi vil gerne have jer brugere til at hjælpe med at gøre forummet bedre.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Kommentar til kommentarer på indlæg samt Volvosnak

Indlægaf Sander » tors nov 20, 2008 16:28 pm

Jeg vil da gerne lige komme med min indtryk af Volvosnak, som ny "bruger" vel at mærke. Jeg kan lide at læse div indlæg selvom det ikke lige umiddelbart handler om samme model som jeg selv har. Det betyder at jeg, gennem et år, har været vidt omkring på volvosnak og langt tilbage i gamle indlæg og tråde. Det der slår mig er at dette forum ligner et lukket forum jeg er medlem af gennem en forening. Her er der indlæg der har relevans for foreningens medlemmer fx. indkaldelser, kommende arrangementer, orienteringer og private indbydelser. Ofte ender alle indlæg med at være kommenteret med sjove eller stikkende kommentarer til afsender og hínanden fordi vi kender hinanden og ser hinanden ofte, alle 40 brugere. Men selv der, er det et irriterende moment. at allerede ved kommentar nr 3 tager det en skæv retning væk fra emnet. Det var efter at have læst kommentarerne til "Vægtafgift" jeg fik lyst til at skrive dette indlæg, men vægtafgift er jo kun en, af en del lignede indlæg, der ender på samme måde. Jeg synes Volvosnak meget af tiden bliver for intern og familiær. Et indlæg på Volvosnak kan godt være noget nørdet noget at læse, men det synes jeg også må være at forvente eller i det mindste acceptabelt. Det er ligesom at fortsætte med at læse en svær tekst, fordi man dog synes der er noget der sætter sig på lystavlen. Det betyder for mig, som gerne vil søge oplysninger og bidrage, at jeg holder mund og læser med, hvis jeg kun finde svar på een hjemme side, eller er jeg i tvivl om det der står i et katalog. Tværtimod tror jeg at mange af disse; "jeg vil også lige , sige noget sjovt, stikke til , frem provokere, drille" kommentarer, får nogen til at stå af og søge andre forum. Skræk senariet kunne være at vi alle sammen måtte søge andre forum for at svare på spg. i Volvosnak. Ja det var min betragtning og indgangsvinkel til min deltagelse på Volvosnak. Jeg vil slutte af med en kommentar fra vægtafgift og en betragtning. Hvis du ikke kan lide spørgsmålet, kan du jo lade være at svare. Du forstår sgu at gøre folk i dårligt humør. En kommentar fra en erfaren bruger til en anden erfaren bruger som mener at indlægget er irelevant og derfor reagere. Der er ingen af de to brugere, som er rigtige eller forkerte på den hvis man for mig, skal se det lidt firkantet i forhold til forummets regler og indhold. Prøv allesammen at læse forummets regler igennem, kig på forum indeks samt forummets navn. Er det så her man sælger brugte møbler og marksprøjter og diskutere hvor mange ribber der skal være på en læsserampe, for vogne der kører med kreaturere. Ja der er jo ikke decidert begrænsninger. Der er findes en lænestol der hedder amazon, en amazone marksprøjte og en lastbil der kører med kreaturer kan godt være en Volvo. Men har man respekt for dem som startede Volvosnak og brugerne og læser mellem linierne i regler og iondhold, bør man så?
Py ha det blev et langt indlæg. Læs det og tænk hver sit.

Sander
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Ingemann » tors nov 20, 2008 16:41 pm

Jeg skal lige være sikker på at jeg har forstået det du skriver rigtigt!

Altså.. Det du skriver er, at du synes man skal holde sig, professionelt, til det emne, som forummetsnavn, Volvosnak.dk, hentyder til - nemlig Volvo. At Volvo, så er et rimeligt bredt emne, skal folk lærer at være indforstået med.

Er det korrekt forstået?

Lige en kommentar til den tråd du hentyder til fra min side.
Jeg ved ikke om der er nogle brugere, som føler de har lig i lasten, men personligt, synes jeg ikke der er noget galt med diskutere ALT mellem himmel og jord i forummet "frit forum". Er det måske ikke det, det er der for?

Generelt set, synes jeg, at der skal være plads til "hyggesnak" i trådene. Så længe det bliver holdt i en ordenlig tone, selvfølgelig! Jeg synes det er rart, når det ikke er så overfladisk, men det er selvfølgelig bare min holdning. Det at være aktiv på et forum, er i mine øjne, ligeså meget et spørgsmål om at være lidt social, og ikke bare blive klog og udøse af sin viden.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Sander » tors nov 20, 2008 17:23 pm

Ingemann skrev:Jeg skal lige være sikker på at jeg har forstået det du skriver rigtigt!

Altså.. Det du skriver er, at du synes man skal holde sig, professionelt, til det emne, som forummetsnavn, Volvosnak.dk, hentyder til - nemlig Volvo. At Volvo, så er et rimeligt bredt emne, skal folk lærer at være indforstået med.

Er det korrekt forstået?


Ja det er er korrekt. Når det er i den volvo realateret forum altså ikke frit.

Lige en kommentar til den tråd du hentyder til fra min side.
Jeg ved ikke om der er nogle brugere, som føler de har lig i lasten, men personligt, synes jeg ikke der er noget galt med diskutere ALT mellem himmel og jord i forummet "frit forum". Er det måske ikke det, det er der for?


Nu var det egentlig Amazons kommentar til Hr Småsurs kommentar og efterfølgende, jeg dvælede ved. Og det jeg synes der lige gør sig gældende for indlægget Afgift er at ved indlæg nr 3 så er vi væk fra det "Amazon" ønskede at få svar på og hyggen er allerede væk.

Hvem har ikke læst, eller kommenteret på den flere sider lange tråd Mellem Hr Småsur, Klågem med flere, om årgang / model årgang og hvornår der var bremseforstærker af 1 og 2 kreds. Her bevægede man sig efterhånden langt væk fra spørge emnet, forskellen var dog at det vedblev at være noget om Volvo ( det var heller ikke et indlæg i frit emne) og det var oplysende for mange ,det der efterfølgende blev diskuteret og det vedblev at være hyggeligt.

Så det jeg mener er, at selv i "frit emne" kan det komme langt udover det hyggelige. Men det ligger mange gange og vipper i de andre
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Ingemann » tors nov 20, 2008 19:35 pm

Jeg må desværre indrømme at jeg er enig i at "hyggen" tit fiser af ballonen. Det er ret ærgerligt, og jeg tror mere at det er det, der ødelægger et forum, faktisk.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Ulrik Friis » tors nov 20, 2008 21:47 pm

Jeg er uenig i Sanders ønsker om at gøre forum mere regelret: Kun strengt Volvo relaterede emner accepteres, og i trådene skal man holde sig til emnet. Sådan kunne det godt være i den idelle verden, men den tror jeg bliver for kedelig.

Overskriften hedder Volvosnak. Det er for mig et sted, hvor Volvointeresserede udveksler staldtips, hvor der elektronisk sparkes dæk, spyttes lidt på jorden og man kigger hinanden ud med et skævt smil. Volvorelateret er for mig også en snavset kedeldragt med et Volvo logo på, et topnøglesæt, en tot tvist samt en styrekugle til en V70.

Når man sådan står og sparker dæk - det som jeg tror Ingeman kalder hyggesnak - så kan man sagtens komme til at snakke om meget andet end Volvo og biler. Der skal prales lidt, og ind imellem skal de mentale kortslutninger også lige lyse op i korte glimt, og alle ved jo at til en Volvo hører en villa og en vovhund. Hele spektret mener jeg, der skal være plads til i forum, incl. de få landsbytosser, der sætter tilværelsen i perspektiv. Alt det der med Volvo er jo en stor del af vores liv, ik'? Lidt overbærenhed skal der også tilsættes ind imellem, også kaldet tolerance.

Derimod mener jeg ikke, at forum skal være markedsplads for opvaskemaskiner, radrensere, mejetærskere og andet køkkenudstyr. Ej heller skal vi diskutere dræn omkring villaen eller hundens inkontinens. Her er jeg enig med Sander.

Hvis vi lægger for mange begrænsninger og håndhæver reglerne rigoristisk, så bliver forum tamt, kedeligt og uden dynamik.

Selvom jeg synes Hr. Småsurs bemærkning til Amazon var helt ude i hampen, så er Hr. Småsur trods alt med til at give lidt bevægelse, lidt dynamik. At Hr. Småsur så ikke er god som hyggespreder, og at det afføder reaktioner som heller ikke bidrager til den gode stemning - det må vi lissom lære at leve med.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 2070
Tilmeldt: søn okt 07, 2007 16:37 pm
Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Ingemann » tors nov 20, 2008 23:11 pm

Det var det jeg prøvede at formulere - det gik bare ikke ligeså godt :)
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør
 
Indlæg: 1899
Tilmeldt: søn apr 29, 2007 13:14 pm
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Sander » fre nov 21, 2008 10:04 am

Tak for feed back. Jamen jeg kan kun være enig Ulrik, ellers havde jeg fundet et anden forum. Jeg søgte ikke en mere regelret forum og jeg kan sagtens sortere skidt fra snot og more mig over Poul og Peter og det passer også godt med Ingemanns konklusion [i]Altså.. Det du skriver er, at du synes man skal holde sig, professionelt, til det emne, som forummetsnavn, Volvosnak.dk, hentyder til - nemlig Volvo. At Volvo, så er et rimeligt bredt emne, skal folk lærer at være indforstået med. Hav respekt for at, når der er få begrænsninger er der mange fortolkningsmuligheder og med mine indtryk og betragtning vil jeg dog godt have folk til at tænke på, at man godt kan stoppe op og sige til sig selv, er det til nogen formål at fortsætte eller hoppe med på vognen. For at bruge et citat fra Monrad og Rislund. da Åge Brotgaad skulle forklare Brille godtgørelse på selvangivelsen "jeg tog et par andre briller på og så det hele fra en helt anden vinkel"
Sander
Elitebruger
Elitebruger
 
Indlæg: 660
Tilmeldt: tirs okt 21, 2008 13:13 pm
Geografisk sted: 7400 Herning


Tilbage til Forslag til Volvosnak.dk samt teknisk support

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster